Swedish Language, spoken (1 cr)
Code: A-PLT031-3008
General information
- Enrolment period
- 27.07.2015 - 06.09.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 21.10.2015 - 18.12.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 1 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- Business Information Systems
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 25
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Information Systems
- Teachers
- Anne Kerttula
- Course
- A-PLT031
Objectives (course unit)
Having completed work on this module, students will
-be able to communicate in Swedish in their chosen working environment
- be able to interact effectively and appropriately with customers - be capable of obtaining information from various sources, and using it to solve work-related problems and to develop their professional expertise
- have a realistic view of their own language skills and a positive attitude to language learning' the prerequisites for on-going autonomous development of language skills.
Content (course unit)
This module is designed to provide students with communicative practice in natural and realistic work-related situations. The principal topic areas include:
1. Education, applying for a job, work: students practise presenting in-formation about themselves, their educational background, their work experience and current job.
2. Working environment and society: students practise discussing their target work environment, the range of jobs available in their chosen professional field, and the place of their professional field within society as a whole. 3
. Networking and customer contacts: students practise communicating with customers in speech and writing in an effective and appropriate manner.
4. Core terminology: students learn to identify the core specialized terminology for their own professional field, to use it appropriately in communicative situations.
Evaluation methods and criteria
Suullinen tentti pienryhmässä.
Assessment scale
0-5
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Taitotaso 1
Opiskelija
- osaa kertoa lyhyesti itsestään (koulutus, työkokemus, osaaminen) ja esitellä perustiedot yrityksestä, tuotteista ja palveluista
- selviytyy kaikkein tavallisimmissa ennakoitavissa työelämän suullisissa kielenkäyttötilanteissa ja pystyy viestimään pääosin ymmärrettävästi
- käyttää tavallisinta oman alansa ja yleiskielen perussanastoa sekä yksinkertaisia rakenteita
- tarvitsee paljon tukea vuorovaikutustilanteissa
- osaa ottaa selvää oman alansa julkaisujen pääsisällöstä
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Taitotaso 3
Opiskelija
- osaa kertoa itsestään (koulutus, työkokemus, osaaminen) ja esitellä selkeästi yritystä, tuotteita ja palveluita suhteellisen vaivattomasti
- selviytyy kohtalaisesti jokapäiväisissä sekä ennakoimattomissakin työelämän yleisissä ja alakohtaisissa suullisissa kielenkäyttötilanteissa
- käyttää oman alansa perussanastoa, tilanteen vaatimaa yleiskielen sanastoa sekä jokseenkin virheettömiä rakenteita
- osaa sopeuttaa kielenkäyttönsä vuorovaikutustilanteen mukaan
- hyödyntää oman alansa julkaisutarjontaa
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Taitotaso 5
Opiskelija
- osaa esitellä monipuolisesti itseään (koulutus, työkokemus, osaaminen) sekä yritystä, sen tuotteita ja palveluita
- selviytyy hyvin monipuolisissa yleisissä ja alakohtaisissa suullisissa kielenkäyttötilanteissa
- käyttää laajahkoa oman alansa ja yleiskielen perussanastoa sekä hallitsee rakenteet suhteellisen hyvin
- pystyy viestimään pääosin tilanteeseen sopivalla tavalla
- osaa hyödyntää, soveltaa ja analysoida oman alansa julkaisuja