Skip to main content

Mobile Programming 2 (5 cr)

Code: 4-AOT14-3002

General information


Enrolment period
27.07.2015 - 06.09.2015
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2015 - 31.12.2015
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Business Information Systems
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business Information Systems, students who began in 2013 or earlier
Teachers
Jussi Pohjolainen
Person in charge
Jussi Pohjolainen
Course
4-AOT14

Objectives (course unit)

Hyvän suorituksen osaamistavoitteet:
Opiskelija osaa jakaa mobiilisovelluksen loppukäyttäjille käyttämällä mobiilialustan tarjoamaa sovelluskauppaa.
Opiskelija osaa kääntää, ajaa ja sijoittaa mobiilisovelluksen päätelaitteeseen.
Opiskelija osaa toteuttaa mobiilisovelluksen, joka tallentaa tietoa pysyvästi.
Opiskelija osaa toteuttaa säikeistystä käyttävän mobiilisovelluksen
Opiskelija osaa toteuttaa asiakas-palvelin-tyyppisen mobiilisovelluksen.

Hyväksytyn suorituksen osaamistavoitteet:
Opiskelija tunnistaa mobiilisovelluksen ohjelmointiin liittyvät keskeiset termit.
Opiskelija osaa kääntää ja ajaa mobiilisovelluksen emulaattoriympäristöön.
Opiskelija osaa ohjelmoida pienen mobiilisovelluksen, joka sisältää graafisen käyttöliittymän

Content (course unit)

Ydinkysymyksiä sisällöstä:
Mitä rajoitteita ja suunnittelumalleja mobiilisovellusten tekemisessä on?
Miten toteutetaan mobiilisovellus opintojaksolla käytettävään mobiilikäyttöjärjestelmään?
Miten mobiilisovelluksia jaetaan käyttäjille?

Exam schedules

Ei tenttiä

Evaluation methods and criteria

Arvioidaan tehtyjen harjoitusten määrällä (40% kokonaisarviosta) ja projektityöllä (60% kokonaisarviosta).

Harjoitustyö tehdään itsenäisesti tai kahden hengen ryhmissä. Harjoitustyönä toteutetaan vapaavalinnainen iOS-sovellus, joka julkaistaan App Storessa. Julkaisu voidaan hoitaa osuuskunnan (Peto) kautta, jolloin julkaisusta ei koidu kustannuksia opiskelijalle.

Opiskelija hyväksyy aiheensa ennen työn toteuttamista opettajalla. Työn arvio perustuu tekniseen vaativuuteen, laajuuteen ja sovelluksen laatuun.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

(Video)luennot ja demot, lähiopetus, laboratoriotyöskentely, ongelmalähtöisyys, harjoitukset ja projektityö. Ohjaus osittain verkossa: http://on.fb.me/1TNi6OU

Learning materials

Verkossa julkaistava oppimateriaali: http://bit.ly/mobile-programming-2-hp

Student workload

Noin 132 tuntia opiskelijan työtä, joka jakaantuu kahden periodin ajalle. Neljä tuntia lähiopetusta viikossa, itsenäistä opiskelua n. kuusi tuntia viikossa.

Content scheduling

Alustava jaksotus:

35 Intro, App States, Swift Language
36 OO with Swift, Callbacks and Delegation
37 GUI
38 GUI
39 Persistant Storage
40 Table Views and Web Services
41 Exercise Project
42 Exercise Project
43 Views, Drawing, Layers, Animation, Touches
44 Audio, Video, Sensors, Maps
45 Sprite Kit
46 Project Work
47 Project Work | Release 1
48 Project Work
49 Project Work | Release 2

Completion alternatives

-

Practical training and working life cooperation

-

International connections

-

Further information

-

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Alle 50% tehtyjä kotitehtäviä.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tehtyjä harjoituksia 50 - 70% ja tyydyttävä harjoitustyö

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tehtyjä harjoituksia 70 - 90% ja hyvä harjoitustyö

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tehtyjä harjoituksia > 90% ja kiitettävä harjoitustyö

Go back to top of page