Building Constructions and Management (5 cr)
Code: 5T00BE12-3002
General information
- Enrolment period
- 01.12.2014 - 19.01.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2015 - 30.04.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Building Services Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Building Services Engineering, students who began in 2013 or earlier
- Teachers
- Tarja Tuomainen
- Juha Niemi
- Course
- 5T00BE12
Objectives (course unit)
The student is able to
- identify typical past and present building constructions and their constraints for building services engineering
- interpret structural documents
- describe the process planning and realising of a building project and the interoperations of designers and contractors
- pass on information at the right time
- play an appropriate part in the production planning process of a building site for a house
- analyse the general practices and key occupational safety features at a building site
Content (course unit)
Basics of construction technology, structures, structural elements, materials, fixtures, external structures.
Construction planning and documentation. The significance of structures for energy efficiency. Structures and moisture. Phases of a building project, the stakeholders and their mutual tasks. Types of contracts, inspection and scheduling techniques. Meeting and cooperation procedures during the planning and realisation. Occupational safety on a building site.
Prerequisites (course unit)
Safety in Electrical Installations and Site Tasks (5T00BJ62)
Exam schedules
Kurssin lopulla, erikseen sovittavana aikana.
Uusinta- ja korotustentit 21.5.2015 ja 4.6.2015.
Evaluation methods and criteria
Asteikko 0-5, Rakenteet- ja rakentaminen-osion tulee kummankin olla suoritettuna hyväksytysti ja näistä tulee yhteinen arvosana.
Arvosanaan vaikuttavat koe, harjoitustehtävät ja osallistuminen lähiopetukseen.
Kurssin suoritus edellyttää oppitunneilla läsnäoloa 60%.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot
Harjoitustehtävät
Learning materials
Tabulassa
Content scheduling
Rakenteet:
Rakentamisprosessi, maankäyttö ja kaavoitus
Rakennuspiirustukset
Pientalon rakenteet ja materiaalit
Kerrostalon rakenteet ja materiaalit
Rakenteiden historia
Elementtirakentaminen
Rakennusfysiikka; kosteus, energia, lämpö ja ääni
Completion alternatives
Ei ole
Further information
2016 lisätty rakennustuotteiden kansainväliset vaatimukset (eurokoodit)
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
• opiskelija osoittaa heikosti osaamisensa aihealueesta osallistumisen, harjoitustehtävien ja lopputentin kautta.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
• opiskelija osoittaa tyydyttävää perehtyneisyyttä aiheeseen ja siihen liittyvään kirjallisuuteen
• opiskelija tuottaa harjoitustehtävät hyödyntäen kurssilla jaetun materiaalin lisäksi kirjallisuudesta ja internetistä saataville olevaa tietoa
• opiskelija osoittaa tyydyttävää osaamisensa kehittämistä osallistumisen, harjoitustehtävien ja lopputentin kautta.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
• opiskelija osoittaa hyvää perehtyneisyyttä kurssin osa-alueisiin ja kurssiin liittyvään kirjallisuuteen
• opiskelija tuottaa harjoitustehtävät hyödyntäen kurssilla jaetun materiaalin lisäksi kirjallisuudesta ja internetistä saataville olevaa tietoa
• opiskelija osoittaa osaamisensa aktiivista kehittämistä osallistumisen, harjoitustehtävien ja lopputentin kautta.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
• opiskelija osoittaa perehtyneisyyttä kurssin osa-alueisiin ja kurssilla käsitellyn tiedon monipuolista soveltamiskykyä
• opiskelija tuottaa selkeät ja tarkat harjoitustehtävät hyödyntäen kurssilla jaetun materiaalin lisäksi kirjallisuudesta ja internetistä saatavilla olevaa tietoa
• opiskelija osoittaa monipuolista aiheen pohdintaa
• opiskelija osoittaa osaamisensa aktiivista kehittämistä osallistumisen, harjoitustehtävien ja lopputentin kautta.