Professional English for nurses (3 cr)
Code: 7K00BK07-3009
General information
- Enrolment period
- 27.07.2015 - 06.09.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2015 - 25.10.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 25 - 32
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Objectives (course unit)
The student
-is capable of asking, when conducting a patient interview, relevant questions relating to the patient’s previous health;
-can inform patients about the most common nursing practices, procedures and ward routines;
-can communicate in English as part of a multi-professional care team;
-understands and can use articles and texts in the field;
-can further develop his/her English skills in the field by effectively using dictionaries and other language learning tools.
Content (course unit)
-patient interview
-guidance and instruction sessions prior to and during examinations
-relevant terminology in the field
-relevant terminology in anatomy
-research reports
-medical terminology
Prerequisites (course unit)
Level: Upper secondary school studies or equivalent skills
Common European Framework for Languages Level B2.1
Exam schedules
Kirjallinen tentti on torstaina 29.10. klo 8.30-10.00.
Evaluation methods and criteria
Aktiivinen osallistuminen oman oppimisen suunnitteluun ja työskentelyyn opintojaksolla, kirjalliset ja suulliset tehtävät, itsearvioinnit ja tentti.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
tentti
itsenäinen verkko-opiskelu
lähiopetus
yhteistoiminnallinen oppiminen
harjoitukset
Learning materials
Kurssimateriaali on Tabulassa. Kirjautumisavain annetaan 1.kerralla.
Further information
Ensimmäinen kontaktikerta on maanantaina 28.9. klo 12.30-14.00.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
TYÖYHTEISÖVIESTINTÄ:
Opiskelija
- viestii ymmärrettävästi yksinkertaisissa, rutiiniluonteisissa vuorovaikutustilanteissa
OHJAAMINEN JA NEUVONTA:
Opiskelija
- osaa antaa yksinkertaisia, suullisia ja tarvittaessa myös kirjallisia ohjeita asiakkaille
- osaa kysyä asiakkaalta tämän nykyiseen ja aiempaan terveydentilaan ja elämäntilanteeseen liittyviä, välttämättömiä tietoja sekä kirjaa asiakkaan antamat vastaukset oikein hoidon, palvelun tai jatkotoimenpiteiden onnistumiseksi (esim. luvan kysyminen toimenpiteeseen)
- osaa käyttää hoitotyön perussanastoa
AMMATILLINEN TIEDONHANKINTA:
Opiskelija
- ymmärtää sanakirjaa käyttäen perusasiat omiin työtehtäviinsä liittyvistä terveysalan teksteistä
- osaa hakea tietoa ohjeistetusti
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
TYÖYHTEISÖVIESTINTÄ:
Opiskelija
- viestii selkeästi keskeisissä moniammatillisissa ja -kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. puhelinkeskustelut, suullinen ja kirjallinen raportointi, dokumentointi)
OHJAAMINEN JA NEUVONTA:
Opiskelija
- osaa antaa ja perustella yksilöllisiä ohjeita tavallisimmissa ohjaustilanteissa (esim. kotihoito-ohjeet ja muut kirjalliset ohjeet)
- osaa selvittää asiakkaan tämänhetkistä ja aiempaa terveydentilaa tai elämäntilannetta ja tekee tarvittaessa tarkentavia kysymyksiä
- osaa kirjata asiakkaan antamat vastaukset hoidon, palvelun tai jatkotoimenpiteiden onnistumiseksi sekä vastaa asiakkaan esittämiin kysymyksiin
- osaa käyttää keskeistä hoitotyön sanastoa ja käsitteitä
AMMATILLINEN TIEDONHANKINTA:
Opiskelija
- hankkii tietoa terveysalan julkaisuista, raporteista ja suosituksista ammattitaitonsa päivittämiseksi (esim. uusin tieto ravintosuosituksista, potilasturvallisuus, tieto uusimmista alan käytänteistä)
- ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat hoitotyön teksteistä ilman apuvälineitä
- osaa arvioida lähteitä ja materiaaleja kriittisesti ja soveltaa lukemaansa
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
TYÖYHTEISÖVIESTINTÄ:
Opiskelija
- viestii taitavasti vaativissakin moniammatillisissa ja -kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. raportointi, dokumentointi, palaverit, neuvottelut, palautekeskustelut)
OHJAAMINEN JA NEUVONTA:
Opiskelija
- haastattelee ja ohjaa asiakkaita taitavasti mukauttaen viestintätyyliään tilanteen ja asiakkaan mukaan, myös haastavissa ja odottamattomissa asiakastilanteissa
- osaa käyttää vaativaakin hoitotyön sanastoa ja käsitteitä
AMMATILLINEN TIEDONHANKINTA:
Opiskelija
- hyödyntää hoitotyön tutkimusnäyttöön perustuvia artikkeleita ja muita alan julkaisuja oman työnsä kehittämisessä (esim. kansainväliset hankkeet)
- lukee sujuvasti vaativaakin terveysalan tekstiä sekä osaa arvioida lähteitä ja materiaaleja kriittisesti
- ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat tekstistä ja pystyy soveltamaan ja selittämään lukemaansa