Skip to main content

Professional English for nurses (3 cr)

Code: 7K00BK07-3009

General information


Enrolment period
27.07.2015 - 06.09.2015
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2015 - 25.10.2015
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
25 - 32
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Teachers
Minna Metsäportti
Person in charge
Minna Metsäportti
Course
7K00BK07

Objectives (course unit)

The student
-is capable of asking, when conducting a patient interview, relevant questions relating to the patient’s previous health;
-can inform patients about the most common nursing practices, procedures and ward routines;
-can communicate in English as part of a multi-professional care team;
-understands and can use articles and texts in the field;
-can further develop his/her English skills in the field by effectively using dictionaries and other language learning tools.

Content (course unit)

-patient interview
-guidance and instruction sessions prior to and during examinations
-relevant terminology in the field
-relevant terminology in anatomy
-research reports
-medical terminology

Prerequisites (course unit)

Level: Upper secondary school studies or equivalent skills
Common European Framework for Languages Level B2.1

Exam schedules

Kirjallinen tentti on torstaina 29.10. klo 8.30-10.00.

Evaluation methods and criteria

Aktiivinen osallistuminen oman oppimisen suunnitteluun ja työskentelyyn opintojaksolla, kirjalliset ja suulliset tehtävät, itsearvioinnit ja tentti.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

tentti
itsenäinen verkko-opiskelu
lähiopetus
yhteistoiminnallinen oppiminen
harjoitukset

Learning materials

Kurssimateriaali on Tabulassa. Kirjautumisavain annetaan 1.kerralla.

Further information

Ensimmäinen kontaktikerta on maanantaina 28.9. klo 12.30-14.00.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

TYÖYHTEISÖVIESTINTÄ:
Opiskelija
- viestii ymmärrettävästi yksinkertaisissa, rutiiniluonteisissa vuorovaikutustilanteissa
OHJAAMINEN JA NEUVONTA:
Opiskelija
- osaa antaa yksinkertaisia, suullisia ja tarvittaessa myös kirjallisia ohjeita asiakkaille
- osaa kysyä asiakkaalta tämän nykyiseen ja aiempaan terveydentilaan ja elämäntilanteeseen liittyviä, välttämättömiä tietoja sekä kirjaa asiakkaan antamat vastaukset oikein hoidon, palvelun tai jatkotoimenpiteiden onnistumiseksi (esim. luvan kysyminen toimenpiteeseen)
- osaa käyttää hoitotyön perussanastoa
AMMATILLINEN TIEDONHANKINTA:
Opiskelija
- ymmärtää sanakirjaa käyttäen perusasiat omiin työtehtäviinsä liittyvistä terveysalan teksteistä
- osaa hakea tietoa ohjeistetusti

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

TYÖYHTEISÖVIESTINTÄ:
Opiskelija
- viestii selkeästi keskeisissä moniammatillisissa ja -kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. puhelinkeskustelut, suullinen ja kirjallinen raportointi, dokumentointi)
OHJAAMINEN JA NEUVONTA:
Opiskelija
- osaa antaa ja perustella yksilöllisiä ohjeita tavallisimmissa ohjaustilanteissa (esim. kotihoito-ohjeet ja muut kirjalliset ohjeet)
- osaa selvittää asiakkaan tämänhetkistä ja aiempaa terveydentilaa tai elämäntilannetta ja tekee tarvittaessa tarkentavia kysymyksiä
- osaa kirjata asiakkaan antamat vastaukset hoidon, palvelun tai jatkotoimenpiteiden onnistumiseksi sekä vastaa asiakkaan esittämiin kysymyksiin
- osaa käyttää keskeistä hoitotyön sanastoa ja käsitteitä
AMMATILLINEN TIEDONHANKINTA:
Opiskelija
- hankkii tietoa terveysalan julkaisuista, raporteista ja suosituksista ammattitaitonsa päivittämiseksi (esim. uusin tieto ravintosuosituksista, potilasturvallisuus, tieto uusimmista alan käytänteistä)
- ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat hoitotyön teksteistä ilman apuvälineitä
- osaa arvioida lähteitä ja materiaaleja kriittisesti ja soveltaa lukemaansa

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

TYÖYHTEISÖVIESTINTÄ:
Opiskelija
- viestii taitavasti vaativissakin moniammatillisissa ja -kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. raportointi, dokumentointi, palaverit, neuvottelut, palautekeskustelut)
OHJAAMINEN JA NEUVONTA:
Opiskelija
- haastattelee ja ohjaa asiakkaita taitavasti mukauttaen viestintätyyliään tilanteen ja asiakkaan mukaan, myös haastavissa ja odottamattomissa asiakastilanteissa
- osaa käyttää vaativaakin hoitotyön sanastoa ja käsitteitä
AMMATILLINEN TIEDONHANKINTA:
Opiskelija
- hyödyntää hoitotyön tutkimusnäyttöön perustuvia artikkeleita ja muita alan julkaisuja oman työnsä kehittämisessä (esim. kansainväliset hankkeet)
- lukee sujuvasti vaativaakin terveysalan tekstiä sekä osaa arvioida lähteitä ja materiaaleja kriittisesti
- ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat tekstistä ja pystyy soveltamaan ja selittämään lukemaansa

Go back to top of page