Skip to main content

The Skills of Learning (6 cr)

Code: 7K00BC52-3039

General information


Enrolment period
27.07.2015 - 21.08.2015
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2015 - 25.10.2015
Implementation has ended.
Credits
6 cr
Local portion
5 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
27 - 39
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Teachers
Elina Kujala
Nora Viitala
Paula Stenfors
Johanna Granlund
Taina Peltonen
Person in charge
Nora Viitala
Small groups
ryhmä 1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
ryhmä 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Small groups
ryhmä 1
ryhmä 2
Course
7K00BC52

Objectives (course unit)

The student
-knows how to utilise pedagogical knowledge in analysing and developing his/her learning;
-takes responsibility for his/her own learning as a group member;
-is able to define the process and stages of professional growth and related ethical codes;
-knows how to act in the university of applied sciences environment and knows the internationalisation possibilities.
-recognises the characteristics of scientific research and its structure
-is able to utilise research to support his/her learning
-is able to produce formal texts and presentations using information technology

Content (course unit)

- written communication
- information technology
- personal learning skills
- orientation studies
- research literacy

Prerequisites (course unit)

None

Exam schedules

Informaatiotekniikka: 7.10.2015 näyttökoe ja itsenäisen tehtävän palautus

Evaluation methods and criteria

Arviointimenetemät eri osissa:
Osa 1 Orientoivat opinnot:
osallistuminen opetukseen
Osa 2 Kirjoitusviestintä:
essee, osallistuminen opetukseen
Osa 3 Informaatiotekniikka:
näyttökoe tietokoneella, osallistuminen opetukseen
Osa 4 Minä oppijana:
pakollinen osallistuminen opetukseen,
pohdintaessee, palautetaan työpajaan
Osa 5 Tutkimuksen lukutaito:
essee, pakollinen osallistuminen kontakti- ja verkko-opetukseen
Osa 6 Tiedonhallinta:
pakollinen osallistuminen opetukseen

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Aktivoivat kirjoitustehtävät, harjoitukset, itsenäinen verkko-opiskelu, ohjattu verkko-opiskelu, työpajatyöskentely, luennot, opetuskeskustelu, verkkokeskustelu

Learning materials

- Minä oppijana -Tabula-alustan materiaalit
- Tuomi, J. 2006. Tutki ja lue. Johdatus tieteellisen tekstin ymmärtämiseen. Tammi.
- Kirjoittamista tukevat verkkomateriaalit ja kirjoitusviestinnän toteutuksilla jaettu materiaali
- TAMKin kirjallisen raportoinnin ohje

Student workload

Lähiopetusta 48 oppituntia ja itsenäistä työskentelyä 114 t

Content scheduling

Opintojakso koostuu seuraavista osista
- Orientoivat opinnot 1op
- Kirjoitusviestintä 1 op
- Informaatiotekniikka 2 op
- Minä oppijana/kasvatustiede 1 op
- Tutkimuksen lukutaito 1 op
- Tiedonhallinta

Further information

Toteutussuunnitelmaa tarkennetaan mahdollisesti myöhemmin.
Tarkennetut tavoitteet
- osaa toimia ammattikorkeakouluympäristössä ja osaa käyttää tukipalveluita
- tietää ammattikorkeakoulun tarjoamat mahdollisuudet kansainvälistymiseen
- osaa hyödyntää ammattikorkeakoulun tietojärjestelmiä
- osaa käyttää työvälineohjelmia opinnoissaan ja työelämässä
- Osaa tuottaa esityksiä tietojenkäsittelyohjelmia hyödyntäen
- ymmärtää sisäisen yrittäjyyden merkityksen opiskelutavoitteiden saavuttamisessa
- osaa käyttää kasvatustieteellistä tietoa oman oppimisensa analysointiin ja kehittämiseen
- ottaa vastuun omasta oppimisestaan ryhmän jäsenenä
- osaa määritellä ammatillisen kasvun ja ammattieettisen kehityksen prosessin ja vaiheet
- osaa eritellä tieteellisen tutkimuksen tunnusmerkit
- osaa kuvata tieteellisen tutkimuksen rakenteen ja osaa soveltaa rakennetta soveltuvin osin omissa teksteissään
- osaa perustella tutkimuksen perusluokittelujen erot
- osaa käyttää tutkittua tietoa oman oppimisensa tukena
- osaa laatia asiatyylisen, ongelmaperustaisen esseen
- osaa hyödyntää oman alansa lähteitä monipuolisesti ja kriittisesti osana oman tekstinsä kokonaisuutta
- osaa kirjoittaa tyylillisesti yhtenäisen ja ohjeiden mukaisen tekstin yhdistäen omaa ja lähdekirjoittajien ajattelua vakuuttavasti perustelluksi vuoropuheluksi
- opiskelija osaa hakea suunnitelmallisesti ja tehokkaasti oman koulutusalansa tietoa
Tarkennetut sisällöt
- orientoivat opinnot
- tietoturvariskit ja niiden hallinta
- informaatiotekniikka
- Ms-Office (Word, Excel, PowerPoint)
- asiakirjastandardit, kirjallisen työn ohjeet
- TAMK-tietojärjestelmät
- sisäinen yrittäjyys
- asiatyyli, ongelmaperustaisen tekstin rakenne
teksti- ja lähdeviitteet, lähteisiin viittaaminen
oman ajattelun ja viitatun tiedon yhdistäminen tekstissä
- oman oppimistyylin ja oppimisstrategioiden analyysi
- taitava oppiminen ja oppimisen arviointi
- sosiaalinen oppiminen
- ammatillinen ja eettinen kasvu kasvu
- tieteellinen tieto ja tieteellinen tutkimus
- metodin ja metodologian merkitys tutkimuksessa
- tieteellisen tutkimuksen rakenne
- tutkimuksen viitekehys
- tutkimustyypit ja tutkimuskohde
- tutkimusstrategiat
- tiedonhaun opetus (kirjasto)

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- osaa käyttää työvälineohjelmia näyttökokeessa
- osaa soveltaa työvälineohjelmia tehtävissään
- osaa laatia rakenteellisesti ehjän, havainnollisen, asiatyylisen ja ymmärrettävän ongelmaperustaisen tekstin, jossa argumentoidaan vakuuttavasti ja monipuolisesti
- osallistuu lähiopetukseen ja verkko-opetukseen aktiivisesti
- on tehnyt kirjalliset tehtävät tavoitteiden mukaisesti

Go back to top of page