Research Process and Methods (5 cr)
Code: 7L00CB03-3004
General information
- Enrolment period
- 02.07.2015 - 15.12.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 04.09.2015 - 30.11.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- MD in Clinical Expertise and Development
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 20
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Clinical Expertise and Development
Objectives (course unit)
Students
•manage the proceedings of a research process
•have the knowledge of different research methods and are able to apply the chosen method in their theses
Content (course unit)
•the research process
•qualitative research
•quantitative research
•action research
•the reliability and ethical issues of research
Exam schedules
Kirjallisen tutkimusanalyysiraportin palautus X.X.2015
Evaluation methods and criteria
Kirjallinen tutkimusraportin analyysitehtävä
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Lähiopetus, verkko-opinnot, itsenäinen työskentely, harjoitustehtävät
Learning materials
Hirsjärvi ym. 2009. Tutki ja kirjoita. Helsinki: Tammi.
Kylmä, J. & Juvakka, T. 2007. Laadullinen terveystutkimus. Helsinki: Edita.
Heikkilä, T. 2008. Tilastollinen tutkimus. Helsinki: Edita.
Heikkinen, H.L.T, Rovio, E. & Syrjälä L. (toim.)2007. Toiminnasta tietoon. Toimintatutkimuksen menetelmät ja lähestymistavat. Helsinki:Kansanvalistusseura.
Ajankohtaiset artikkelit ja muu kirjallisuus
Student workload
Lähiopetus 20h. Itsenäinen opiskelu 115h.
Further information
Läsnäolo lähiopetuspäivissä pakollinen
Laadullisen tutkimuksen ja toimintatutkimuksen opinnoissa hyödynnettään verkko-opintojaksoa.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa soveltaa tutkimusprosessin eri vaiheita ja osaa eri tutkimusmenetelmien perusteet.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa soveltaa ja arvioida tutkimusprosessin eri vaiheita sekä valita omaan opinnäytetyöhön soveltuvan tutkimusmenetelmän.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa laaja-alaisesti ja kriittisesti arvioida tutkimusprosessin eri vaiheita ja valitsemansa tutkimusmenetelmän soveltuvuutta oman opinnäytetyönsä aiheeseen.