Physiotherapy for Adults 2, Practical Lessons (8 cr)
Code: 7F00BA29-3001
General information
- Enrolment period
- 15.05.2014 - 30.09.2014
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2015 - 29.05.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 8 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Physiotherapy
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy, students who began in 2013 or earlier
- Teachers
- Liisa Sittig
- Hannu Järvinen
- Terttu Roivas
- Marja Tuorila-Rinne
- Raija Jaakkola
- Fysioterapia Virtuaalihenkilö
- Tiina Pystynen
- Small groups
- R1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- R2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- R3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- RA= t1 ja t2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- RB=t3 ja t4 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- R1
- R2
- R3
- RA= t1 ja t2
- RB=t3 ja t4
- Course
- 7F00BA29
Objectives (course unit)
Students
- know how to examine and assess the changes in respiratory functionality and their effects on movement and functional ability
- know how to guide respiratory functions by taking into account the patient’s personal resources
- know how to examine and assess changes in heart and blood circulation functionality and their effects on movement and functional ability
- know how to guide a heart rehabilitation patient by taking into account the patient’s personal resources
- know how to implement pre- and postoperative physiotherapy in an evidence based manner
- know how to examine and assess the movement and functional ability of a neurological rehabilitation patient
- develop their own body awareness and the understanding of body sensations
- know how to instruct body awareness to the patient
- know how to choose and to instruct the usage of suitable mobility aids and ADLs
- know how to supervise different physiotherapy groups
- always work according to professional ethical principles
- know how to make decisions in unanticipated situations
Content (course unit)
- applications of instruction in the therapy pool
- supervision of adults groups
- respiratory physiotherapy: assessment of respiratory resources and examination of respiratory functions
- heart physiotherapy: assessment of the resources and problems of heart patients
- examination of movement and functional ability of a neurological rehabilitation patient
- assisting a neurological rehabilitation patient in relearning the motoric skills
- body awareness
- resource awareness
Prerequisites (course unit)
Opintojaksolle osallistumisen edellytyksenä on hyväksytysti suoritetut ensimmäisen lukuvuoden opinnot.
Exam schedules
Käytännön koe 1: ma 2.2, ti 3.2 ja pe 6.2.2015 Hengityspotilaan ja kirurgisen potilaan fysioterapia
Käytännön koe 2 koepäivät:ma 2.3.2015 ja ti 4.3.2015 neurologisen potilaan fysioterapia
Käytännön koe 3 koepäivät: pe 22.5.2015 ja ma 25.5.2015 psyfyn käytännön koe
HUOM! Käytännön kokeet 1 ja 2 pitää olla hyväksytysti suoritettuna, jotta voi lähteä ohjattuun harjoitteluun kentälle.
Assessment methods and criteria
Käytännön kokeet arvioidaan numeerisesti ja osallistuminen harjoitustunteihin on pakollista. HUOM. Käytännön kokeet tulee olla hyväksytysti suoritetut ENNEN ohjattuun harjoitteluun menoa.
Teaching methods
Opetusmateriaali ja kirjallisuus on lueteltu jakson 7F00BA28 kohdalla
Eri opettajat tarkistavat materiaalia ja kirjallisuutta jakson kuluessa
Learning materials
Harjoitukset, ohjatut IT-tunnit (opettajina vanhimman ft-kurssin opiskelijat), ryhmänohjaukset, itsenäinen harjoittelu
Content scheduling
Harjoitustunnit linkittyvät kiinteästi opintojakson 7F00BA25 teoriaopetukseen. Harjoitustunnit ovat pakollisia.
Completion alternatives
Tämä opintojakso on pakollinen
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija vetäytyy, valikoi tai laiminlyö tehtäviään ja harjoittelua tunneilla. Opiskelija on runsaaasti poissa harjoittelutunneilta.
Perustiedot ja -taidot erittäin puutteelliset.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Suoriutuu harjoituksista osittain tuettuna ja ohjattuna. Valmistautuu tehtäviin niukasti. Toimii mekaanisesti ja ulkokohtaisesti sekä perustelut puutteellisia. Ohjauksessa epätarkoituksenmukaisuutta.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa tilanteen mukaan tarkoituksenmukaisesti, perustelee toimintaansa pääosin hyvin. Valmistautuu huolellisesti ja järjestelmällisesti, harjoittelee aktiivisesti ja osaa hyödyntää ohjausta.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa soveltaa uutta tieto-taitoa ja yhdistellä aiemmin oppimaansa uuteen taitoon.Harjoitelee aktiivisesti ja osaa arvioida harjoiteluaan ja oppimistaan. Osaa perustella toimintaansa monipuolisesti.