English for Engineers (3 cr)
Code: 5N00BE51-3022
General information
- Enrolment period
- 01.12.2014 - 11.01.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2015 - 08.05.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Electrical and Automation Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Electrical Engineering
Objectives (course unit)
Students
- can and dare speak and write English better
- can and dare perform better in English
- increase their vocabulary
- know the most important grammar structures
Content (course unit)
• telling about oneself
• travel
• small talk
• discussion and presentation exercises
• basic vocabulary of the field of study
• reviewing basic grammar
Prerequisites (course unit)
Upper secondary school English
Exam schedules
Kirjallinen ja suullinen tentti. Päivämäärät tarkentuvat opintojakson 1. kerralla.
Evaluation methods and criteria
Kurssilla oltava läsnä 80 % lähiopetustunneista.
Teaching methods
Lähiopetus, itsenäinen opiskelu, yhteistoiminnallinen oppiminen, yksilö-, pari- ja pienryhmätyöskentely, suulliset ja kirjalliset harjoitukset.
Learning materials
Opettajan antama materiaali, opiskelijoiden keräämä materiaali
Content scheduling
• Hyväksytty arvosana 1-5
• Kirjallinen tentti 40% arvosanasta
• suullinen esitys 40% arvosanasta
• osallistuminen lähiopetukseen
• Tabula-tehtävien ja kotitehtävien suorittaminen hyväksytysti
Further information
Opetus alkaa lukujärjestyksen mukaisesti ke 8.1.2015. Ryhmä jaetaan kahtia. Ryhmäjaosta ilmoitetaan opiskelijoille erikseen sähköpostitse.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
• selviytyy yksinkertaisista keskustelutilanteista
• reagoi yleensä jollakin tavalla keskustelukumppanin sanomisiin
• tiedostaa jossain määrin erityyppisten tekstien asettamat vaatimukset tyylille
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija:
• keskustelee alaansa liittyvistä aiheista melko sujuvasti
• reagoi keskustelukumppaninsa sanomisiin pääosin asianmukaisesti
• viestii useimmiten tilanteen edellyttämällä tyylillä
• kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi
• ääntää melko luontevasti ja selkeästi
• ymmärtää lukemansa tekstin pääasiat ja useimmat yksityiskohdat
• osaa tarvittaessa ilmaista asian toisin sanoin
• ymmärtää ja käyttää alan sanastoa melko täsmällisesti
• osaa käyttää apuna eri lähteitä ja sanakirjoja
• käyttää rakenteita pääosin oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä jos ne ovat johtaneet väärinkäsityksiin
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija:
• keskustelee sujuvasti ammattialaansa liittyvistä aiheista
• reagoi nopeasti ja asianmukaisesti keskustelukumppanin sanomisiin
• viestii tilanteen edellyttämällä tyylillä
• kirjoittaa sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti lähes ilman kielivirheitä
• ääntää luontevasti ja selkeästi
• ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat vaativastakin ammatillisesta tekstistä ja pystyy soveltamaan lukemaansa
• selittää toisin sanoin ja korvaa sanaston puutteet huomaamattomasti
• ymmärtää ja käyttää taitavasti ja täsmällisesti alan sanastoa sekä oman erikoisalansa termistöä
• löytää yleensä erilaisia lähteitä käyttämällä asianmukaiset termit
• käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi