Skip to main content

Marketing Law (5 cr)

Code: 3H-418-3003

General information


Enrolment period
30.11.2015 - 10.01.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2016 - 15.05.2016
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Business Administration
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Business Administration
Teachers
Jarmo Koivuniemi
Hannu Heikkilä
Course
3H-418

Objectives (course unit)

Basic terms, principles and rules of consumer protection law and intellectual property law are considered. In addition, questions regarding regulation of trade are discussed.
Students
- know basic concepts, principles and rules of consumer protection law
- know basic norms that protect consumers, such as demands regarding marketing and terms of contract
- know rules and principles to be considered in consumer trade
- know principles regulating product safety and product liability
- know consumers’ legal protection means and authority organisation
- know basics of trade regulation
- know basic concepts, principles and rules of intellectual property law
- can apply the above-mentioned laws and analyse and solve related legal questions

Content (course unit)

What is consumer protection law?
What are general consumer protection norms?
Rules and principles to be followed in consumer contracts
Safety of products and product liability
Consumers’ legal protection means and authority organisation
Regulation of trade
What is incorporeal right?

Prerequisites (course unit)

2. year studies or similar skills and knowledge.

Exam schedules

Kuluttajansuojaoikeus & liikekaupan sääntely: Tentti keskiviikkona 9.3.-16 ja opintojakson tätä sisältöosuutta koskien mahdollisesti tarvittavat uusintatenttimiset TAMKin ns. yleisuusintapäivinä 13.5., 3.6. tai 22.8.-16.

Evaluation methods and criteria

Ensisijaisesti tentti, mutta myös harjoitukset ja tehtävät.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot, harjoitukset ja tehtävät sekä itsenäinen opiskelu.

Learning materials

Ilmoitetaan kurssin alkaessa.

Student workload

Kuluttajansuojaoikeuden & liikekaupan sääntelyn osalta kontaktiopiskelua 16 h ja itsenäistä opiskelua 65 h.

Content scheduling

Kuluttajansuojaoikeus & liikekaupan sääntely 21.1. - 9.3.-16 ja immateriaalioikeus 23.3. - 4.5.-16.

Further information

Opintojakson sisällöstä: Kuluttajansuojaoikeutta & liikekaupan sääntelyä 3 op:ttä (Heikkilä) ja immateriaalioikeutta 2 op:ttä (Koivuniemi).

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävä (1-2) tasoa.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet tyydyttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä, tulkita ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja normistoa. Opiskelija ymmärtää opintojakson aihepiiriin liittyvän asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin. Opiskelija osaa määritellä ja tulkita hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja normistoa. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa käytännössä. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen oikeudellisella alalla ja osaa myös analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja keskeisen normiston. Opiskelija osaa analysoida ja tulkita perustellusti sekä esittää myös käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa käytännössä. Opiskelija osaa analysoida oikeudellisen alan asiantuntijuutta ja myös omaa asiantuntijaksi kehittymistään ko. opintojakson aihepiirin sisältöalueella.

Go back to top of page