Skip to main content

Building Design (4 cr)

Code: 5R00BE83-3002

General information


Enrolment period
01.12.2014 - 19.01.2015
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2015 - 05.05.2015
Implementation has ended.
Credits
4 cr
Local portion
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Construction Engineering
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Construction Engineering, students who began in 2013 or earlier
Teachers
Minna Nyström
Person in charge
Minna Nyström
Course
5R00BE83

Objectives (course unit)

The students familiarise themselves with the technical implementation of construction design, and learn about different types of building types and how they fit their environment. The students are able to include construction desing into a building construction project and understand the basics of architectural design.

Content (course unit)

The progress and position of architectural design in the design organisation. The qualifications of designers. Main designer. Choosing designers. Documents and their tasks. Permits, construction permit – documents and permit procedure. Interpreting plans, permitted building volume calculations. Construction design legislations. Orders and instructions. Exits. Taking handicapped and the elderly into account when designing. Width calculations. Basic of flat design (flats, room spaces etc.). Life cycle and senior housing. Types of buildings (single-family houses, blocks of flats). Changes in usage, modernisations. The relationship between the building and its environment, architectural quality of the façade and city image. Complementary building. Different types of buildings and their possibilities (markets, schools, day-care centres, office buildings, residence for the elderly, health care centres etc.)

Exam schedules

Sovitaan kurssin alussa.

Evaluation methods and criteria

lähiopetus
ohjatusti ja itsenäisesti tehdyt harjoitukset
tentti
vertaisarviointi
itsenäinen työskentely

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot ja henkilökohtainen suunnittelutehtävä sekä tentti.

Learning materials

Kirjallisuus
Luentomonisteet. Kirjallisuus ja muut tietolähteet esitellään opintojakson aikana.

Student workload

Lähiopetus, ohjattu työskentely ja itsenäinen työskentely

Content scheduling

Esitellään opintojakson alussa

Completion alternatives

Ei ole

Practical training and working life cooperation

Vierailuluentoja

International connections

Ei ole

Further information

Kurssilla on käytössä Tabula

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa.
Opiskelija ei täysin pysty hahmottamaan aiheen perusideoita eikä sen vuoksi pysty täysin soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta. Kokonaisuudesta näkyy, että käsiteltyihin asioihin ei ole paneuduttu.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa opintojakson toteutussuunnitelmassa käsitellyt asiat tyydyttävästi.
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa.
Opiskelijalla on vaikeuksia hahmottaa aiheen perusideoita ja sen vuoksi opitun soveltaminen käytännön työhön on hankalaa. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa opintojakson toteutussuunnitelmassa käsitellyt asiat hyvin.
Opiskelijalla on vähän poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on hyvä. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa opintojakson toteutussuunnitelmassa käsitellyt asiat kiitettävästi.
Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti. Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.

Go back to top of page