Me as Superior (10 cr)
Code: 8T00BB23-3002
General information
- Enrolment period
- 07.01.2015 - 30.01.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 19.03.2015 - 23.05.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
Objectives (course unit)
Students
- know the superior’s and employee’s responsibilities in the work community
- are able to manage themselves and others
- are able to encourage, motivate, and commit staff to operate according to the objectives of the work community
Content (course unit)
HOW can I grow and develop into a good superior?
WHY do I have to understand dissimilarity?
HOW is it possible to develop interaction skills?
HOW can I promote staff wellbeing in the work community?
Exam schedules
-
Assessment methods and criteria
Henkilökohtainen kehittämisohjelma + aktiivisuus 60%
Teemoitettu ryhmätyö 40%
Teaching methods
- luennot
- ryhmätyöt
- itsenäinen opiskelu
Learning materials
Sovitaan opintojakson alussa.
Student workload
Kokonaistyömäärä 10 opintopistettä, 270 tuntia
- Kontaktitunnit 54 tuntia
- Henkilökohtainen kehittämisohjelma 126 tuntia
- Teemoitettu ryhmätyö 90 tuntia
Content scheduling
Kontaktiajankohdat
19.3-21.3.2015
16.4-18.4.2015
21.5-23.5.2015
Completion alternatives
AHOT. Hakemukset HyväHot-järjestelmän kautta 29.1.2015 mennessä.
Further information
Opintojakson info ja ennakkotehtävä annetaan 12.2.2015 Esimiehen työkalupakki-kontaktituntien yhteydessä.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei tunnista esimiehen ja alaisen vastuita työyhteisössä. Hän toimii ryhmän jäsenenä, mutta ei kykene johtamaan itseään tai muita.
Opiskelija ei tiedosta riittävästi tekijöitä, joilla voidaan motivoida ja sitouttaa henkilöstöä toimimaan työyhteisön tavoitteiden mukaisesti.
Opiskelija tunnistaa vuorovaikutukseen vaikuttavia tekijöitä heikosti.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tunnistaa esimiehen ja alaisen vastuut työyhteisössä. Hän pyrkii johtamaan itseään ja muita.
Opiskelija tiedostaa tekijöitä, joilla voidaan motivoida ja sitouttaa henkilöstöä toimimaan työyhteisön tavoitteiden mukaisesti.
Opiskelija tunnistaa vuorovaikutukseen vaikuttavia tekijöitä.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tuntee esimiehen ja alaisen vastuut työyhteisössä.
Hän osaa johtaa itseään ja muita.
Opiskelija osaa innostaa, motivoida ja sitouttaa henkilöstön toimimaan työyhteisön tavoitteiden mukaisesti ryhmän vuorovaikutusta hyödyntäen.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ymmärtää laaja-alaisesti esimiehen ja alaisen vastuut työyhteisössä.
Hän osaa johtaa itseään ja muita.
Opiskelija osaa innostaa, motivoida ja sitouttaa henkilöstön toimimaan työyhteisön tavoitteiden mukaisesti, kehittäen sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta joustavasti ja rakentavasti.