Skip to main content

Me as Superior (10 cr)

Code: 8T00BB23-3002

General information


Enrolment period
07.01.2015 - 30.01.2015
Registration for the implementation has ended.
Timing
19.03.2015 - 23.05.2015
Implementation has ended.
Credits
10 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Hospitality Management
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Teachers
Tuija Ylä-Viteli
Jaana Sahlsten
Person in charge
Jaana Sahlsten
Course
8T00BB23

Objectives (course unit)

Students
- know the superior’s and employee’s responsibilities in the work community
- are able to manage themselves and others
- are able to encourage, motivate, and commit staff to operate according to the objectives of the work community

Content (course unit)

HOW can I grow and develop into a good superior?
WHY do I have to understand dissimilarity?
HOW is it possible to develop interaction skills?
HOW can I promote staff wellbeing in the work community?

Exam schedules

-

Assessment methods and criteria

Henkilökohtainen kehittämisohjelma + aktiivisuus 60%

Teemoitettu ryhmätyö 40%

Teaching methods

- luennot
- ryhmätyöt
- itsenäinen opiskelu

Learning materials

Sovitaan opintojakson alussa.

Student workload

Kokonaistyömäärä 10 opintopistettä, 270 tuntia

- Kontaktitunnit 54 tuntia

- Henkilökohtainen kehittämisohjelma 126 tuntia

- Teemoitettu ryhmätyö 90 tuntia

Content scheduling

Kontaktiajankohdat
19.3-21.3.2015
16.4-18.4.2015
21.5-23.5.2015

Completion alternatives

AHOT. Hakemukset HyväHot-järjestelmän kautta 29.1.2015 mennessä.

Further information

Opintojakson info ja ennakkotehtävä annetaan 12.2.2015 Esimiehen työkalupakki-kontaktituntien yhteydessä.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei tunnista esimiehen ja alaisen vastuita työyhteisössä. Hän toimii ryhmän jäsenenä, mutta ei kykene johtamaan itseään tai muita.
Opiskelija ei tiedosta riittävästi tekijöitä, joilla voidaan motivoida ja sitouttaa henkilöstöä toimimaan työyhteisön tavoitteiden mukaisesti.
Opiskelija tunnistaa vuorovaikutukseen vaikuttavia tekijöitä heikosti.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija tunnistaa esimiehen ja alaisen vastuut työyhteisössä. Hän pyrkii johtamaan itseään ja muita.
Opiskelija tiedostaa tekijöitä, joilla voidaan motivoida ja sitouttaa henkilöstöä toimimaan työyhteisön tavoitteiden mukaisesti.
Opiskelija tunnistaa vuorovaikutukseen vaikuttavia tekijöitä.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija tuntee esimiehen ja alaisen vastuut työyhteisössä.
Hän osaa johtaa itseään ja muita.
Opiskelija osaa innostaa, motivoida ja sitouttaa henkilöstön toimimaan työyhteisön tavoitteiden mukaisesti ryhmän vuorovaikutusta hyödyntäen.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ymmärtää laaja-alaisesti esimiehen ja alaisen vastuut työyhteisössä.
Hän osaa johtaa itseään ja muita.
Opiskelija osaa innostaa, motivoida ja sitouttaa henkilöstön toimimaan työyhteisön tavoitteiden mukaisesti, kehittäen sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta joustavasti ja rakentavasti.

Go back to top of page