Skip to main content

Me as Superior (10 cr)

Code: 8T00BB23-3001

General information


Enrolment period
01.01.2015 - 08.03.2015
Registration for the implementation has ended.
Timing
09.03.2015 - 07.05.2015
Implementation has ended.
Credits
10 cr
Local portion
9 cr
Virtual portion
1 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Hospitality Management
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Teachers
Tuija Ylä-Viteli
Jaana Sahlsten
Mikael Lindell
Taija Karhe
Person in charge
Jaana Sahlsten
Course
8T00BB23

Objectives (course unit)

Students
- know the superior’s and employee’s responsibilities in the work community
- are able to manage themselves and others
- are able to encourage, motivate, and commit staff to operate according to the objectives of the work community

Content (course unit)

HOW can I grow and develop into a good superior?
WHY do I have to understand dissimilarity?
HOW is it possible to develop interaction skills?
HOW can I promote staff wellbeing in the work community?

Exam schedules

-

Evaluation methods and criteria

- Henkilökohtainen kehittämisohjelma 40%
- Projektin toteuttaminen - viikon tulos eri mittareilla (ryhmän itsearviointi, opettajien arviointi, opponenttiryhmän arviointi)40%
- Teemaryhmien tuotos 20%

Assessment scale

0-5

Teaching methods

-luennot
-ryhmätehtävät
-itsenäinen työskentely
-projektin toteuttaminen

Learning materials

Sovitaan opintojakson alkaessa

Student workload

Opiskelijan työmäärä 10 opintopistettä, 270 tuntia.
- kontakti/teoriaopetus 104 tuntia
- itsenäinen opiskelu/suunnittelu 166 tuntia

Content scheduling

Toteutetaan keväällä 2015 periodissa 4.

Completion alternatives

AHOT

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei tunnista esimiehen ja alaisen vastuita työyhteisössä. Hän toimii ryhmän jäsenenä, mutta ei kykene johtamaan itseään tai muita.
Opiskelija ei tiedosta riittävästi tekijöitä, joilla voidaan motivoida ja sitouttaa henkilöstöä toimimaan työyhteisön tavoitteiden mukaisesti.
Opiskelija tunnistaa vuorovaikutukseen vaikuttavia tekijöitä heikosti.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija tunnistaa esimiehen ja alaisen vastuut työyhteisössä. Hän pyrkii johtamaan itseään ja muita.
Opiskelija tiedostaa tekijöitä, joilla voidaan motivoida ja sitouttaa henkilöstöä toimimaan työyhteisön tavoitteiden mukaisesti.
Opiskelija tunnistaa vuorovaikutukseen vaikuttavia tekijöitä.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija tuntee esimiehen ja alaisen vastuut työyhteisössä.
Hän osaa johtaa itseään ja muita.
Opiskelija osaa innostaa, motivoida ja sitouttaa henkilöstön toimimaan työyhteisön tavoitteiden mukaisesti ryhmän vuorovaikutusta hyödyntäen.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ymmärtää laaja-alaisesti esimiehen ja alaisen vastuut työyhteisössä.
Hän osaa johtaa itseään ja muita.
Opiskelija osaa innostaa, motivoida ja sitouttaa henkilöstön toimimaan työyhteisön tavoitteiden mukaisesti, kehittäen sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta joustavasti ja rakentavasti.

Go back to top of page