Me as Superior (10 cr)
Code: 8T00BB23-3001
General information
- Enrolment period
- 01.01.2015 - 08.03.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 09.03.2015 - 07.05.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Local portion
- 9 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Teachers
- Tuija Ylä-Viteli
- Jaana Sahlsten
- Mikael Lindell
- Taija Karhe
- Person in charge
- Jaana Sahlsten
- Course
- 8T00BB23
Objectives (course unit)
Students
- know the superior’s and employee’s responsibilities in the work community
- are able to manage themselves and others
- are able to encourage, motivate, and commit staff to operate according to the objectives of the work community
Content (course unit)
HOW can I grow and develop into a good superior?
WHY do I have to understand dissimilarity?
HOW is it possible to develop interaction skills?
HOW can I promote staff wellbeing in the work community?
Exam schedules
-
Evaluation methods and criteria
- Henkilökohtainen kehittämisohjelma 40%
- Projektin toteuttaminen - viikon tulos eri mittareilla (ryhmän itsearviointi, opettajien arviointi, opponenttiryhmän arviointi)40%
- Teemaryhmien tuotos 20%
Assessment scale
0-5
Teaching methods
-luennot
-ryhmätehtävät
-itsenäinen työskentely
-projektin toteuttaminen
Learning materials
Sovitaan opintojakson alkaessa
Student workload
Opiskelijan työmäärä 10 opintopistettä, 270 tuntia.
- kontakti/teoriaopetus 104 tuntia
- itsenäinen opiskelu/suunnittelu 166 tuntia
Content scheduling
Toteutetaan keväällä 2015 periodissa 4.
Completion alternatives
AHOT
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei tunnista esimiehen ja alaisen vastuita työyhteisössä. Hän toimii ryhmän jäsenenä, mutta ei kykene johtamaan itseään tai muita.
Opiskelija ei tiedosta riittävästi tekijöitä, joilla voidaan motivoida ja sitouttaa henkilöstöä toimimaan työyhteisön tavoitteiden mukaisesti.
Opiskelija tunnistaa vuorovaikutukseen vaikuttavia tekijöitä heikosti.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tunnistaa esimiehen ja alaisen vastuut työyhteisössä. Hän pyrkii johtamaan itseään ja muita.
Opiskelija tiedostaa tekijöitä, joilla voidaan motivoida ja sitouttaa henkilöstöä toimimaan työyhteisön tavoitteiden mukaisesti.
Opiskelija tunnistaa vuorovaikutukseen vaikuttavia tekijöitä.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tuntee esimiehen ja alaisen vastuut työyhteisössä.
Hän osaa johtaa itseään ja muita.
Opiskelija osaa innostaa, motivoida ja sitouttaa henkilöstön toimimaan työyhteisön tavoitteiden mukaisesti ryhmän vuorovaikutusta hyödyntäen.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ymmärtää laaja-alaisesti esimiehen ja alaisen vastuut työyhteisössä.
Hän osaa johtaa itseään ja muita.
Opiskelija osaa innostaa, motivoida ja sitouttaa henkilöstön toimimaan työyhteisön tavoitteiden mukaisesti, kehittäen sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta joustavasti ja rakentavasti.