Methods of Development Work (5 cr)
Code: 3Y00CF26-3001
General information
- Enrolment period
- 01.12.2014 - 10.01.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2015 - 01.06.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- MD in Sales Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 30 - 32
- Degree programmes
- Master's Degree in Service Business and Project Management
Objectives (course unit)
The student knows and understands
- the most common R&D -approaches and methods related to collecting data and performing development tasks and the applicability and suitability of the data.
The student is able to
- plan, implement and report R&D -oriented development projects.
Content (course unit)
R&D -orientation, stages of the final thesis, defining the purpose of the thesis and thesis plan, role of the theoretical framework and information search, R&D -approaches and methods, written reporting of the final thesis.
Exam schedules
- 22.5.15 (tuntien yhteydessä)
- Uusintatentit Liiketoiminta ja palvelut -yksikön yleisinä tenttipäivinä TenttiWilhossa (http://tilmo.tamk.fi/opiskelijat/index.asp) tarkemmin ilmoitettavan mukaisesti. Ilmoittautuminen uusintoihin TenttiWilhossa.
Evaluation methods and criteria
1) Opinnäytetyön analyysi:
Aiemmin tehtyyn master-tason opinnäytteeseen tutustuminen: substanssi, toteuttaminen, menetelmät, raportointi.
Analyysiraportin laatiminen.
Arviointi: hylätty/suoritettu
2) Tentti:
Ryhmätentti; purku yhdessä välittömästi tentin jälkeen.
Uusintatentti yksilötenttinä.
Arviointi 0-5, osuus 50% opintojakson kokonaisarvosanasta.
3) Essee:
Kehittämistyön menetelmiä oman opinnäytetyön näkökulmasta pohtiva ja vertaileva, suunnitelmatyyppinen tai jo tehtyä arvioiva.
Arviointi 0-5, osuus 50% opintojakson kokonaisarvosanasta.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Lähiopetus
Harjoitukset
Referaatti/essee
Ryhmätentti
Learning materials
1) Ojasalo – Moilanen – Ritalahti (2009 tai uudempi). Kehittämistyön menetelmät: uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOYpro.
2) Toikko – Rantanen (2009 tai uudempi). Tutkimuksellinen kehittämistoiminta: näkökulmia kehittämisprosessiin, osallistamiseen ja tiedontuotantoon. Tampere: Tampere University Press.
3) Menetelmäopetuksen tietovaranto MOTV. [online]. http://www.fsd.uta.fi/menetelmaopetus/
4) Metodix – Metoditietämystä kaikille. [online]. http://metodix.wordpress.com
5) Muu opintojaksolla ilmoitettava materiaali.
Opetusta tukee Tabula-toteutus; ei varsinaista verkko-opetusta.
Student workload
Lähiopetus 22 h. Itsenäinen työskentely 112 h. Kuormittavuus yhteensä 134 h.
Content scheduling
Tieto ja tutkimuksellisuus kehittämistyössä, opinnäytetyön vaiheet, opinnäytetyön tavoitteen määrittely ja työsuunnitelma, tietoperustan rooli ja tiedonhaku, kehittämistoiminnan tutkimukselliset lähestymistavat ja metodit, opinnäytetyön kirjallinen raportointi.
Ilmoitetaan tarkemmin opintojaksolla.
Completion alternatives
Sovittava erikseen.
Practical training and working life cooperation
Opiskelijat tuovat työelämäympäristönsä ja - kokemuksensa oppimisyhteisöön. Opiskelijat laativat omaan työelämäympäristöönsä liittyvän suunnitelmallisen/arvioivan esseen.
Opiskelijat laativat toimeksiantoonsa liittyvän työsuunnitelman.
International connections
Osa materiaalista englanniksi.
Further information
Ylemmän AMK-tutkinnon opintojakso. Erityisenä näkökulmana koulutusohjelman opinnäytetyön tekeminen.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei tunnista eikä osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ei läpäise tenttiä ja/tai ei toimita vaadittuja muita suorituksia vähintään tyydyttävällä tasolla.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet tyydyttävästi, mutta tiedoissa ja taidoissa onkin useammalla alueella vielä kehitettävää. Opiskelija tunnistaa, osaa auttavasti määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelijalla on minimivalmiudet soveltaa oppimaansa.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti. Opiskelijalla on erinomaiset valmiudet soveltaa oppimaansa.