Skip to main content

Service Business Models (5 cr)

Code: 3Y00CF17-3001

General information


Enrolment period
02.12.2014 - 31.12.2014
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2015 - 31.07.2015
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
MD in Sales Management
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master's Degree in Service Business and Project Management
Teachers
Nina Helander
Person in charge
Nina Helander
Course
3Y00CF17

Objectives (course unit)

The student knows and understands
- the key terms, concepts and models of service business
- the key fields and application areas of service business
- the key value creation processes in service business.
The student is able to
- analyse different forms of service business and apply business models to various services.

Content (course unit)

The classification and forms of service business, services in different industries, business models in different services, networked operation method in services, value creation logic in service business.

Exam schedules

Viimeisellä lähiopetuskerralla parityönä toteutettava tentti. Uusintatenttimahdollisuudet yleisinä tenttipäivinä (sovittava opettajan kanssa)

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot, caset, harjoitustyöt, ryhmätyöt, verkkotehtävät, paritentti.

Learning materials

1) Luentokalvot ja muu opettajan antama materiaali
2) Lehtinen – Niinimäki (2005). Asiantuntijapalvelut: tuotteistamisen ja markkinoinnin suunnittelu. Helsinki: WSOY.
3) Helander, N., Kujala, J., Lainema, K. & Pennanen, M. (2013). Avaimia asiakasläheisyyteen – verkostot palveluliiketoiminnan uudistajana. Tampere University Press.

Student workload

Lähi- ja verkko-opetus 24 h. Itsenäinen työskentely 110 h. Kuormittavuus yhteensä 134 h.

Completion alternatives

Sovittava erikseen opintojakson opettajan kanssa.

Further information

Oppimistavoitteet:
Opiskelija saa yleiskuvan palveluliiketoiminnan toteuttamisesta ja kehittämisestä eri palvelualoilla ja erityyppisissä palveluissa.
Opiskelija saa valmiudet ymmärtää ja analysoida palveluliiketoiminnan eri ilmenemismuotoja
Opiskelija saa valmiudet soveltaa liiketoimintamalleja erilaisiin palveluihin.

Toteutustapa:
Aikuistoteutus; ylempi AMK-tutkinto

Opintojakson toteutukselta kerätään palautetta
opintojaksopalautejärjestelmän kautta

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet tyydyttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa.

Go back to top of page