Matemaattistekninen visualisointi (3 cr)
Code: 5R00CJ90-3001
General information
- Enrolment period
- 02.12.2014 - 01.02.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2015 - 01.05.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Construction Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
Objectives (course unit)
Students master mathematical basics of diverse surface description methods as well as axonometric and perspective description methods.
Content (course unit)
Parallel projections for basic surfaces and use of shear surfaces
Description of slanted and curved surfaces in parallel projections
Terrain designs and height curves
Axonometric projections
Perspective
Exam schedules
Ei tenttejä
Evaluation methods and criteria
Arviointi perustuu tunnilla ja osaksi omalla ajalla tehtyihin piirustusharjoituksiin, jotka opiskelija skannaa ja palauttaa pdf-tiedostoina Tabulaan. Jos opiskelija haluaa, voi hän työskennellä myös kannettavalla tietokoneella, jolloin palautus tapahtuu kuitenkin samassa pdf-muodossa.
Teaching methods
Opetusvideot ja demonstraatiot, ohjattu harjoitusten tekeminen tunnilla, opetuskeskustelu, verkko-opinnot.
Learning materials
Kaikki tarvittava materiaali, kuten ohjeostukset, videot ym. löytyvät Tabulasta.
Student workload
Harjoituksia tehdään paljon tunnilla, mutta osa oppilaista varmasti joutuu käyttämään ylimääräistä aikaa tuntien lisäksi saadakseen harjoitukset palautuskelpoiseen kuntoon.
Content scheduling
Projektiolajit ja peruskäsitteet, pisteitten suorat tasoprojektiot vaakatasolle ja pystytasoille, viivat projisioinnin kohteena, pinnat projisioinnin kohteena ja siihen liittyvät näkyvyyskysymykset. Pintojen leikkauskohdan etsiminen ja kuvaaminen. Havainnolliset projektiot, kuten isometria. Pisteprojektiot eli perspektiivikuvat. Varjokonstruktiot.
Completion alternatives
Tarpeen vaatiessa neuvoteltavissa tapauskohtaisesti erikseen.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Oppilas ei ole saavuttanut perustavoitteita eikä taitoja, joita hän myhemmissä opinnoissaan ja työelämässä luultavasti tulee tarvimaan. Hän ei osaa tehdä oikein suoria tasoprojektioita toisiaan leikkaavien peruskappaleitten osalta.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija kykenee ymmärtämään suurimmaksi osaksi projisioinnin teorian ja osaa soveltaa sitä kohtuullisesti tekemissään harjoitustöissä. Vaikeissa tilanteissa hän saattaa olla opettajalta tai toisilta oppilailta saamansa avun varassa.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija hallitsee projisioinnin geometrian ja pintojen leikkaukset ym. kurssiin sisältyvät asiat hyvin. Hänellä voi olla vähäisiä puutteita teoriapohjassa tai hän saattaa epäonnistua erityisen vaativissa osioissa piirtotehtävien suhteen.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija hallitsee kaikki kurssin teoreettiset sekä käytännölliset asiat kiitettävästi. Hän osaa projisioida virheettömästi monimutkaisiakin kappaleita ja pintoja. Hän osaa kuvata erilaisten pintojen leikkauksia. Hän ei juurikaan tee virheitä vaikeissakaan piirustustehtävissä. Opiskelija kykenee neuvomaan toista opiskelijaa ongelmatilanteissa.