Basics of Clinical Nursing 3 (3 cr)
Code: 7K00CJ47-3003
General information
- Enrolment period
- 28.07.2014 - 31.08.2014
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 27.10.2014 - 23.12.2014
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 30 - 39
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
- Teachers
- Outi Leino
- Jussi Savolainen
- Lasse Tervajärvi
- Person in charge
- Jussi Savolainen
- Small groups
- pienryhmä 1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- pienryhmä 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- pienryhmä 3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- pienryhmä 1
- pienryhmä 2
- pienryhmä 3
- Course
- 7K00CJ47
Objectives (course unit)
The student
-knows the impacts of becoming ill on the individual and family’s wellbeing
-gains skills in order to observe and discuss of issues related to individual and families’ mental well-being;
-is able to recognize and discuss of issues related to addictions;
-identifies his/her attitudes towards diversity
-takes responsibility for his/her learning and actions during small-group learning activities and commits herself/himself to the goal-oriented problem solving process in small-group education
Content (course unit)
-Impact of illness on the individual and family’s wellbeing
-Mental health as part of holistic human being
-Problems of addiction
-Recognition of issues related to psychological wellbeing and addiction and ability to discuss of various matters
-Recognition of one’s own attitudes
Prerequisites (course unit)
None
Exam schedules
1. Tentti on 18.12.2014
Evaluation methods and criteria
Osa 1 Hoitotyö. Numeerinen arviointi. 1 tentti. Osallistuminen opetukseen. Painokerroin 3.
Osa 2. PIENRYHMÄTYÖSKENTELY Suoritusmerkintä ( hyväksytty / hylätty). Pienryhmätyöskentelyssä on 100% opiskeluvelvollisuus. Aktiivinen osallistuminen ja tehtävien tekeminen.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, ongelmaperustainen opiskelu, pienryhmätyöskentely, ohjattu itsenäinen työskentely, opetuskeskustelut, draama / roolipelit, opetussimulaatio
Learning materials
Ehkäisevä päihdetyö peruspalveluissa. Alkoholiohjelma 2008-2011.
Noppari & Kiiltomäki & Pesonen. 2007. Mielenterveystyö perusterveydenhuollossa. Tammi. Soveltuvin osin
Student workload
Opiskelijalle kokonaistuntimäärä on 81. Luentoja 24 tuntia ja itsenäisen opiskelun osuus on 57 tuntia
Content scheduling
Opintojakso koostuu seuraavista osista
Osa 1 Hoitotyö
Osa 2 Pienryhmätyöskentely
Further information
Osa 2. PIENRYHMÄTYÖSKENTELY 4 x 2h
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Ylempi kategoria sisältää aina alemman
Arviointikriteerit – tyydyttävä (1-2)
Tietää millaisia vaikutuksia sairastumisella on ihmisen ja perheen hyvinvointiin.
Tietää miten havainnoida ja ottaa puheeksi psyykkiseen hyvinvointiin liittyviä asioita yksilön ja perheen näkökulmasta.
Tietää riippuvuutta aiheuttavia tekijöitä ja puheeksi ottamisen periaatteet.
Tietää miten asenteet muodostuvat ja millainen merkitys niillä on.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Arviointikriteerit – hyvä (3-4)
Osaa huomioida sairastumisen erilaisia vaikutuksia ihmisen ja perheen hyvinvointiin.
Omaa valmiuksia havainnoida ja ottaa puheeksi psyykkiseen hyvinvointiin liittyviä asioita yksilön ja perheen näkökulmasta.
Omaa valmiuksia tunnistaa riippuvuutta aiheuttavia tekijöitä ja ottaa puheeksi riippuvuusongelmiin liittyviä asioita.
Osaa tunnistaa omia asenteitaan ja pohtia niiden merkitystä.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Arviointikriteerit – kiitettävä (5)
Osaa tarkastella monipuolisesti sairastumisen vaikutuksia ihmisen ja perheen hyvinvointiin.
Omaa valmiuksia havainnoida laaja-alaisesti psyykkiseen hyvinvointiin liittyviä asioita yksilön ja perheen näkökulmasta ja osaa ottaa puheeksi psyykkiseen hyvinvointiin liittyvät asiat.
Ymmärtää riippuvuuden laaja-alaisuuden ja omaa valmiuksia ottaa puheeksi riippuvuusongelmiin liittyviä asioita.
Ymmärtää erilaisuuden laaja-alaisuutta ja osaa pohtia omaa suhtautumistaan monesta eri näkökulmasta.