Basics of Construction Physics (3 cr)
Code: 5R00BS22-3005
General information
- Enrolment period
- 02.12.2014 - 19.01.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2015 - 07.06.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Construction Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Construction Engineering, students who began in 2013 or earlier
Objectives (course unit)
The student is able to:
-
Content (course unit)
.
Prerequisites (course unit)
Mekaniikka
Exam schedules
Loppukoe 4.6.2015
1. uusinta 17.8.2015
2. uusinta sovittavissa
Evaluation methods and criteria
Toteutuksen aikana on kolme harjoitustehtävää ja loppukoe. Harjoitustehtövistä 3 x 5p = 15 p. Loppukokeesta 30 p. Yhteensä 45 p. Läpipääsyraja 15 p.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
lähiopetus
demonstraatiot
tentti
harjoitukset
Learning materials
Inkinen, Tuohi: Momentti 1 Insinöörifysiikka (Otava)
Inkinen, Manninen, Tuohi: Momentti 2 Insinöörifysiikka (Otava)
Tekniikan kaavasto (Tammertekniikka)
Arminen, Mäkelä, Puhakka, Vierinen: Fysiikan laboratoriotyöt, Tammertekniikka
Lisälukemistioa:
Siikanen: Rakennusfysiikka
Björkholz: Lämpö ja kosteus - rakennusfysiikka
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa käyttää ilmiöitä kuvaavia suureita yksiköitä, osaa analysoida ilmiöitä kvalitatiivisesti ja ratkaista yksinkertaisia rakenteiden fysikaaliseen toimintaan liittyviä sovelluksia, jotka ovat esitettyjen esimerkkien kaltaisia.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Edellisen lisäksi opiskelija osaa soveltaa fysiikan peruslakeja rakenteiden fysikaaliseen toimintaan liittyviin tilanteisiin ja osaa perustella ratkaisunsa.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Edellisen lisäksi opiskelijalla on kokonaisvaltainen käsitys rakennusfysikaalisista ilmiöistä ja niihin liittyvistä lainalaisuuksista. Opiskelija osaa käyttää niitä ongelmien ratkaisuun sekä sujuva taito analysoida ongelmia ja perustella valitut ratkaisut.