E-Business (10 cr)
Code: 3H-339-3002
General information
- Enrolment period
- 30.11.2015 - 10.01.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 18.01.2016 - 24.04.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 10 cr
- RDI portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration, students who began in 2013 or earlier
- Teachers
- Jarmo Koivuniemi
- Helena Tirronen
- Small groups
- Avoin AMK (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- Avoin AMK
- Course
- 3H-339
Objectives (course unit)
Students will be diversely familiarised with different fields of e-business. During the course students will also make an e-business service plan in practice.
After completing the course students will be able to
- plan and develop e-business solutions for small and medium sized enterprises
- take into consideration the key economical, functional and legal issues related to e-business
- exploit social media tools in expert teamwork
Content (course unit)
What are the business models and processes of e-business?
How does the earning logic work in e-business?
What does customership mean in the context of e-business?
How are legal aspects and data security considered?
What technologies are exploited?
Prerequisites (course unit)
Youth studies: 2. year studies or similar skills and knowledge
Adult studies: 3H-503 and basics of the use of internet
Exam schedules
Ei tenttiä.
Evaluation methods and criteria
Opintojakso arvioidaan yksilötehtävien ja ryhmätehtävän yhteispistemäärän perusteella. Ryhmätehtävänä on verkkopalvelu-case, jonka arvioinnin painoarvo on 40%. Verkkoaktiivisuus vaikuttaa myös arviointiin.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Verkko-opetus. Oppimisympäristönä Tabula, Google Drive ja Facebook.
Content scheduling
Verkkototeutus 9.1. - 16.4.2017
Opintojakso koostuu seuraavista osa-alueista:
1. Orientaatio 9. - 15.1. (Tirronen)
2. Johdatus verkkoliiketoimintaan 16. - 22.1. (Tirronen)
3. Verkkoliiketoiminnan kehittäminen ja mallintaminen 23. - 29.1. (Tirronen)
4. Arvoketjut ja verkostot sekä ansaintalogiikat 30.1. - 5.2. (Tirronen)
5. Oikeudelliset kysymykset, tietoturva ja maksaminen 6. - 12.2. (Koivuniemi, Tirronen)
6. Web 2.0 liiketoimintamallit – osallistumistalous 13. - 19.2. (Tirronen)
7. Asiakkuusajattelu digitalisoituvassa toimintaympäristössä 20. - 26.2. (Tirronen)
8. Verkkopalvelun mallintaminen 13.2. - 2.4. (pienryhmätyönä tehtävä t&k-osuus) (Koivuniemi, Tirronen).
• Case-Tehtävänanto avautuu 16.1
• Ryhmien muodostuminen ja case-aiheet 13.2. - 12.3.
• Liikeideoiden palautus ja kysymyksen asettaminen 12.3. mennessä
• Verkkopalvelun rakentaminen workshop 13.3. – 2.4.
• Verkkopalveluiden vertaisarviointi 3. – 9.4.
9. Opintojaksopalaute 10. - 16.4.
Jokainen osa-alue sisältää luentomateriaalin, pohdintatehtäviä sekä muita aihealueeseen liittyviä arvioitavia tehtäviä.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Practical training and working life cooperation
Osa opintojakson suoritusta yksilötehtävien ja yhteisöllisten tehtävien lisäksi on Verkkopalvelu-Case, joka toteutetaan verkossa pienryhmissä. Case on mahdollista tehdä oikelle yritykselle.
Further information
Opiskelu tapahtuu 100% verkossa.