Skip to main content

E-Business (10 cr)

Code: 3H-339-3002

General information


Enrolment period
30.11.2015 - 10.01.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
18.01.2016 - 24.04.2016
Implementation has ended.
Credits
10 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
10 cr
RDI portion
4 cr
Mode of delivery
Online learning
Unit
Business Administration
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Business Administration, students who began in 2013 or earlier
Teachers
Jarmo Koivuniemi
Helena Tirronen
Small groups
Avoin AMK (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Small groups
Avoin AMK
Course
3H-339

Objectives (course unit)

Students will be diversely familiarised with different fields of e-business. During the course students will also make an e-business service plan in practice.

After completing the course students will be able to
- plan and develop e-business solutions for small and medium sized enterprises
- take into consideration the key economical, functional and legal issues related to e-business
- exploit social media tools in expert teamwork

Content (course unit)

What are the business models and processes of e-business?
How does the earning logic work in e-business?
What does customership mean in the context of e-business?
How are legal aspects and data security considered?
What technologies are exploited?

Prerequisites (course unit)

Youth studies: 2. year studies or similar skills and knowledge
Adult studies: 3H-503 and basics of the use of internet

Exam schedules

Ei tenttiä.

Evaluation methods and criteria

Opintojakso arvioidaan yksilötehtävien ja ryhmätehtävän yhteispistemäärän perusteella. Ryhmätehtävänä on verkkopalvelu-case, jonka arvioinnin painoarvo on 40%. Verkkoaktiivisuus vaikuttaa myös arviointiin.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Verkko-opetus. Oppimisympäristönä Tabula, Google Drive ja Facebook.

Content scheduling

Verkkototeutus 9.1. - 16.4.2017
Opintojakso koostuu seuraavista osa-alueista:
1. Orientaatio 9. - 15.1. (Tirronen)
2. Johdatus verkkoliiketoimintaan 16. - 22.1. (Tirronen)
3. Verkkoliiketoiminnan kehittäminen ja mallintaminen 23. - 29.1. (Tirronen)
4. Arvoketjut ja verkostot sekä ansaintalogiikat 30.1. - 5.2. (Tirronen)
5. Oikeudelliset kysymykset, tietoturva ja maksaminen 6. - 12.2. (Koivuniemi, Tirronen)
6. Web 2.0 liiketoimintamallit – osallistumistalous 13. - 19.2. (Tirronen)
7. Asiakkuusajattelu digitalisoituvassa toimintaympäristössä 20. - 26.2. (Tirronen)
8. Verkkopalvelun mallintaminen 13.2. - 2.4. (pienryhmätyönä tehtävä t&k-osuus) (Koivuniemi, Tirronen).
• Case-Tehtävänanto avautuu 16.1
• Ryhmien muodostuminen ja case-aiheet 13.2. - 12.3.
• Liikeideoiden palautus ja kysymyksen asettaminen 12.3. mennessä
• Verkkopalvelun rakentaminen workshop 13.3. – 2.4.
• Verkkopalveluiden vertaisarviointi 3. – 9.4.
9. Opintojaksopalaute 10. - 16.4.
Jokainen osa-alue sisältää luentomateriaalin, pohdintatehtäviä sekä muita aihealueeseen liittyviä arvioitavia tehtäviä.

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Practical training and working life cooperation

Osa opintojakson suoritusta yksilötehtävien ja yhteisöllisten tehtävien lisäksi on Verkkopalvelu-Case, joka toteutetaan verkossa pienryhmissä. Case on mahdollista tehdä oikelle yritykselle.

Further information

Opiskelu tapahtuu 100% verkossa.

Go back to top of page