Russia as Market Area (6 cr)
Code: VB304-3002
General information
- Enrolment period
- 28.07.2014 - 07.09.2014
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2014 - 19.12.2014
- Implementation has ended.
- Credits
- 6 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Educations
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 30
- Teachers
- Maija Kärnä
- Course
- VB304
Objectives (course unit)
The aim of the course is that students after the course are able to
- recognize the special features of Russian society (socio-cultural, political, legal)
-recognize the main sources of information on Russian markets
-is able to apply the acquired basic knowledge of local culture, marketing, logistics and contaract law in simple business situations
Content (course unit)
The course is implemented mainly online. Face-to-face meetings : start-up, closing and 2-3 mid-term meetings. Face-to-face days include , group exercises and discussion on course task. The theme of the course task changes annually.
Prerequisites (course unit)
No prerequisites. Russian language skills not required.
Evaluation methods and criteria
Arviointimenetelmistä ja kokonaisuuteen vaikuttavista seikoista päätetään kurssin aluksi yhdessä opiskelijoiden kanssa.
Teaching methods
Lähitunteja sekä verkko-opiskelua, vapaaehtoinen (omakustanteinen) vierailu Pietariin lokakuussa sekä venäläisten vieraiden isännöinti marraskuussa(kaikki osallistuvat). Itsenäistä tiedonhakua verkosta sekä yhteistä tiedonrakentelua käyttäen verkkotyökaluja.
Learning materials
Ilmoitetaan kurssin alettua.
Student workload
Lähitunteja 8 x 4 h = yhteensä 32 h, itsenäistä opiskelua 60 h, intensiiviviikot 70 h.
Content scheduling
Lähipäivät: pe 5.9., pe 12.9., pe 19.9., pe 26.9., pe 3.10. (tunnit 8-13) pe 24.10., pe 31.10.,pe 14.10., pe 28.10., pe 12.12. (tunnit 8-11). Lisäksi viikolla 41(vapaaehtoinen) matka Pietariin (n. 10 opiskelijaa)ja vkolla 48 pietarilaiset Suomessa (kaikki toimivat isäntinä).
Practical training and working life cooperation
Kurssilla tehdään markkinaselvitys yrityksen asettamien tavoitteiden pohjalta. Mukana 1-2 pirkanmaalaista yritystä.
International connections
Partneriyliopistot Pietarissa: St.Petersurg State Forest Technoical University ja St.Petersburg State University of Plant Polymeers.
Further information
Matka Pietariin toteutuu TAMKin lyhyiden vaihtojen rahoituksella vkolla 43. Se kattaa 10:n opiskelijan matka- ja viisumikustannukset. Matkalle lähtevät saavat yhden opintopisteen lisää kurssisuorituksesta. Matkan yksityiskohdista sovitaan kurssin alettua.
Pietarilaisten vieraiden isännöintiin marraskuussa osallistuvat kaikki.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei osallistu lähitunteihin tai ei osallistu ryhmätyön tekemiseen tai ei suorita tarvittavia tehtäviä ja kuuntele verkkoluentoja.
Opiskelija ei pysty osoittamaan osaamistaan vaadituilla osa-alueilla.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija pystyy mainitsemaan muutaman tärkeimmän Venäjän markkinoiden erityispiirteen. Hän hallitsee heikosti tiedonlähteet Venäjän-markkinoista. Hän tuntee huonosti sopimusoikeuden perusteet ja tunnistaa vain muutaman markkinoinnin ja logistiikan tyypillisen piirteen Venäjällä. HÄn pystyy soveltamaan hankkimaansa tietoa vain avustettuna.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija pystyy mainitsemaan useita tärkeitä Venäjän markkinoiden erityispiirteitä ja pystyy keskustelmaan asiasta ammatillisesti kohtuullisella varmuudella. Hän hallitsee melko hyvin tiedonlähteet Venäjän-markkinoista. Hän tuntee sopimusoikeuden perusteet ja tunnistaa useita markkinoinnin ja logistiikan tyypillisiä piirteitä Venäjällä siten,että pystyy niitä soveltamaan lähteisiin tukeutuen ammatillisiin perustilanteisiin.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija pystyy keskustelemaan asiantuntevasti tärkeimmistä Venäjän markkinoiden erityispiirteistä. Hän hallitsee erinoimaisesti tiedonlähteet Venäjän-markkinoista. Hän tuntee hyvin sopimusoikeuden perusteet, tunnistaa markkinoinnin ja logistiikan alan erityisominaisuudet Venäjällä siten, että pystyy niitä soveltamaan ammatillisessa yhteydessä melko vaivattomasti perustilanteisiin.