Skip to main content

Concept Design and Product Development of Crossmedia Products (5cr)

Code: 2M00FG39-3001

General information


Enrolment period
01.12.2020 - 09.01.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
04.01.2021 - 30.04.2021
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Media
Campus
TAMK Mediapolis
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master's Degree Programme in Media Production
Teachers
Media-ala Virtuaalihenkilö
Kirsi Karimäki
Person in charge
Ari Koivumäki
Course
2M00FG39

Objectives (course unit)

The students have the skills needed to design and implement customer-based, innovative media concepts, products and services in their own companies.

Content (course unit)

The stages and methods of concept and product development process in the media industry. The practices of different fields of business and using those differences in the product development process. Product development in networks and open environments. The analysis and evaluation of the concept and product development in the students' own companies. Gathering information about the competition and competition analysis. Testing concept and product ideas and anticipating markets. Presentation and pitch of product development ideas.

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Can recognise and define field-related phenomena and basic concepts. Manages the assigned tasks under supervision/assisted.
Knows diverse courses of action but cannot justify his/her choices Recognises his/her interaction skills. Recognises important courses of action in the field. Takes responsibility for his/her own work. Can describe the economic and wellbeing related effects of his/her own work.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Structures relations between field-related phenomena and concepts.Can select the most appropriate course of action from diverse options and justify his/her choice. Applies Makes a plan/plans Limits tasks/problems Solves problems.Can give and receive feedback actively and constructively. Considers and assesses things both from his/her and the close community's viewpoint. Can cooperate responsibly and is ready to develop his/her interaction skills.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Can search for diverse courses of action and solution alternatives, justify his/her choices and try new courses of action. Assesses diverse solution alternatives. Combines solution alternatives creatively or creates new ones.Uses feedback systematically as a professional growth tool in his/her own work and the community. Considers and assesses himself/herself and his/her professional community or task. Can cooperate responsibly, flexibly and constructively. Develops his/her own and the group's interaction.
Works responsibly and in a committed manner considering the community and field requirements and needs.
Understands the economic and wellbeing related effects of his/her work and can anticipate them in his/her work.

Location and time

KE 13.1. klo 9-17 Tuotekehityksen prosessit ja metodit, näyttötehtävän antaminen
TO 11.2. klo 9-17 Näyttötehtävän välikatselmus. Ennakointi. Tuotekehityksen uudet trendit.
To 18.3 klo 9-12 Valmistautuminen näyttökokeeseen.
KE 7.4. klo 9-17 Mediatuotteiden ja palvelujen kehittäminen – näyttökoe

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Tavoitteet:
Opiskelija pystyy asiakaslähtöisten ja innovatiivisten mediatuotteiden ja -palvelujen suunnitteluun ja toteuttamiseen omassa yrityksessään.
Sisältö:
Tuotteiden ja palvelujen monipuolinen kehittäminen media-alalla. Erilaisten toimialojen käytäntöjen ja erilaisuuden hyödyntäminen vaativassa tuotekehitysprosessissa. Tuotekehitys monialaisissa verkostoissa ja avoimissa ympäristöissä. Oman yrityksen kehitystoiminnan analyysi ja arviointi. Tiedonhankinta kilpailijoista ja kilpailija-analyysien tekeminen. Ideoiden testaus ja markkinoiden ennakoiminen. Kehitysideoiden esittäminen ja myyminen.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaa tunnistaa ja määritellä alaan liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistön. Suoriutuu annetuista tehtävistä ohjattuna/avustettuna. Tuntee erilaisia menettelytapoja, muttei osaa perustella valintojaan Osaa antaa ja vastaanottaa palautetta. Tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan Toimii ryhmässä. Tunnistaa vuorovaikutustaitonsa. Tunnistaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan. Osaa kuvata oman toimintansa taloudelliset ja hyvinvointia lisäävät vaikutukset

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Jäsentää alaan liittyvien ilmiöiden ja käsitteiden väliset suhteet. Osaa valita eri vaihtoehdoista
sopivimman menettelytavan ja perustella valintansa. Ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan. Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan. Osaa kuvata ja arvioida oman toimintansa taloudellisia ja hyvinvointia lisääviä vaikutuksia.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Osaa etsiä erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja, perustella valintojaan ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja. Arvioi erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja. Yhdistelee ratkaisutapoja luovasti tai luo uusia. Käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä. Tarkastelee ja arvioi itseään sekä sitä yhteisöä tai työkokonaisuutta, jossa omalla ammattialallaan toimii. Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti.Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta. Toimii vastuullisesti ja sitoutuneesti yhteisön ja oman alan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen. Ymmärtää toimintansa taloudelliset ja hyvinvointia edistävät vaikutukset ja osaa toimia myös niitä ennakoiden.

Go back to top of page