Skip to main content

Customer Oriented Audiovisual Product Development (5 cr)

Code: 2E00EW90-3002

General information


Enrolment period
06.07.2022 - 31.08.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
05.09.2022 - 12.12.2022
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Media
Campus
TAMK Mediapolis
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Media
Teachers
Maaret Salminen
Media-ala Virtuaalihenkilö
Person in charge
Leena Mäkelä
Course
2E00EW90

Objectives (course unit)

Opiskelija tuntee media-alan tuotekehityksen lähtökohdat. Opiskelija tunnistaa av-alan kansainvälisen toiminnan merkityksen. Opiskelija osaa hankkia eri menetelmin taustatietoa projektien tueksi. Hän tunnistaa käyttäjäkeskeisen suunnittelun merkityksen ja osaa hyödyntää käyttäjäkeskeisiä menetelmiä projektien toteuttamisessa. Hän tuntee asiakastutkimuksen ja kohderyhmäanalyysin menetelmiä ja osaa soveltaa niitä.

Content (course unit)

Asiantuntijaluentoja ja työpajatyöskentelyä.

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Opiskelija osallistuu lähiopetukseen ja pienryhmätyöskentelyyn passiivisesti tai minimimäärän. Tehtävät on palautettu, mutta aikataulussa pysyminen tai huolellisuus ovat vain tyydyttävällä tasolla. Opiskelija tuntee media-alan tuotekehityksen lähtökohtia. Hän tunnistaa käyttäjäkeskeisen suunnittelun ja kohderyhmäanalyysin perusteet ja osaa ohjattuna soveltaa niiden menetelmiä projektien esituotantoon.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Opiskelija osallistuu lähiopetukseen ja pienryhmätyöskentelyyn aktiivisesti. Hän palauttaa tehtävät aikataulussa ja tehtävät on huolellisesti laadittu. Opiskelija tuntee media-alan tuotekehityksen lähtökohtia. Hän tuntee käyttäjäkeskeisen suunnittelun ja kohderyhmäanalyysin perusteet ja osaa soveltaa niiden käytännön metodeja projektien esituotantoon.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Opiskelija osallistuu lähiopetukseen ja pienryhmätyöskentelyyn aktiivisesti ja koko ryhmää tukien. Hän palauttaa tehtävät aikataulussa ja tehtävät on laadittu huolellisesti ja näkemyksellisesti. Opiskelija tuntee media-alan tuotekehittelyn lähtökohdat ja av-alan kansainvälisen toiminnan merkityksen hyvin. Hän tuntee käyttäjäkeskeisen suunnittelun ja kohderyhmäanalyysin perusteet ja osaa soveltaa niiden käytännön metodeja projektien ideointiin ja esituotantoon.

Location and time

1.-2.-periodit etänä Zoomissa ja Sprint Innovation Festivalin tiloissa

Exam schedules

Toteutuksella ei ole tenttiä.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luentoja, ammattilaisvierailijoita, ryhmätyöskentelyä, osallistuminen Sprint Innovation Festivaliin joko monialaisissa opiskelijatiimeissä tai AV-tekijätiimissä, kurssitehtäviä. Käytetään Moodlea, etätyöskentelyalustoja ja digityökaluja.

Learning materials

opettajalta

Student workload

Opetus, ohjaus ja Sprint Innovation Festival 60%, itsenäinen työskentely 40%

Content scheduling

Kokoontumiskerrat etänä (7 kpl) maanantaisin klo 13-16 seuraavasti: 5.9. (ei yhteistä kokoontumista, vaan tehdään itsenäisesti Moodlessa), 19.9., 3.10., 24.10., 31.10., 21.11. ja 5.12.2022

Sprint Innovation Festival 7.-11.11.2022

Completion alternatives

Sprint Innovation Festivalin AV-tiimiläisten osalta suoritustapaa tarkennetaan kurssin käynnistyessä.

Hyväksiluku tai osittainen hyväksiluku aiempien opintojen tai työkokemuksen perusteella on mahdollista soveltuvilta osin, ja mikäli samoilla perusteilla ei ole haettu hyväksilukua jo muuhun opintoon/muihin opintoihin. Edellä mainituissa tapauksissa otetaan yhteyttä sähköpostitse Maaret Salmiseen (etunimi.sukunimi@tuni.fi) ennen toteutuksen aloitusta.

Practical training and working life cooperation

Työelämäyhteistyötä tehdään ammattilaisvierailuiden ja Sprint Innovation Festivaalin yhteydessä.

International connections

Sprint Innovation Festivalin yhteydessä

Further information

AV-alan asiakaslähtöinen tuotekehitys on 3. vuoden pakollisia opintoja. Toteutuksella keskitytään asiakkaan tarpeiden ja käyttäytymisen ymmärtämiseen ja huomioon ottamiseen tuotekehityksessä. Kurssilla harjoitellaan palvelumuotoilun työkalujen käyttöä sekä tehdään harjoituksia. Tarkemmat teemat ilmoitetaan kurssin käynnistyessä.

Kokoontumiskerrat etänä (7 kpl) maanantaisin klo 13-16 seuraavasti: 5.9. (ei yhteistä kokoontumista, vaan tehdään itsenäisesti Moodlessa), 19.9., 3.10., 24.10., 31.10., 21.11. ja 5.12.2022

Sprint Innovation Festival 7.-11.11.2022

Go back to top of page