Skip to main content

English for Social Services (3 cr)

Code: 7S-4-3005

General information


Enrolment period
08.01.2015 - 20.02.2015
Registration for the implementation has ended.
Timing
18.02.2015 - 23.04.2015
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Virtual portion
1 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
English
Seats
30 - 90
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Henri Annala
Person in charge
Kirsi Saarinen
Course
7S-4

Objectives (course unit)

Students:
- have cultural awareness and sensitivity so that they can mediate between own and foreign cultures
- master the key terminology of social and health care so that they can make use of professional English literature in their work and professional growth
-can present a social work unit or project and describe the work of a Bachelor of Social Services
- can explain the principles of Finnish social services and income security
- can explain their education
- can write work related texts in neutral and formal style (e.g. e-mail, CV)
- can maintain, develop and assess their own language skills

Content (course unit)

Content
- face- to- face situations and appropriate language and register
the work and clientele of a Bachelor of Social Services
- Finnish social services and income security
Education
visits to social work units and presentations
authentic professional texts and key terminology of social and health care
business letter, cv and e-mail
- business calls

Exam schedules

22.4 klo 09:00-12:00 (A-ryhmä)
23.4 klo 13:00-16:00 (B-ryhmä)
30.4 klo 09:00-12:00 (C-ryhmä)

Assessment methods and criteria

Lähitunneilla on 80% läsnäolovelvollisuus. Arvosana muodostuu suullisesta osaamisesta (esitelmä, suullinen koe, keskustelutehtävät) ja kirjallisesta osaamisesta (asiatyylinen teksti, sanakoe, kirjallinen koe).

Assessment scale

0-5

Teaching methods

lähiopetus
aktivoivat kirjoitustehtävät
esitelmät
opetuskeskustelu
prosessikirjoittaminen
harjoitukset
tentti
ohjattu verkko-opiskelu

Learning materials

Saarinen & Saarinen: Way to Welfare
Kurssin Tabula-alueen sähköiset materiaalit

Student workload

Lähiopetusta 9 x 4h, itsenäistä opiskelua 42h

Completion alternatives

Kielisalkku (ohje Tabulassa)

Practical training and working life cooperation

Sosiaalialan toimipisteisiin/hankkeisiin tutustuminen ja niiden esittely

International connections

Mahdollisuuksien mukaan vaihto-opiskelijoita lähitunneilla

Further information

Esitiedot
Lukion A-englanti tai vastaavat tiedot/hyväksytysti suoritettu lähtötasotesti tai valmentava opintojakso
Oppimistavoitteet
- osaa sosiaali- ja terveysalan keskeistä terminologiaa ja selittää Suomen sosiaaliturvan yleiset periaatteet
- osaa kirjoittaa työhönsä liittyviä asiatyylisiä tekstejä (esim. CV:n, säköpostin, jne)
- osaa esitellä sosiaalialan toimipisteen/hankkeen ja kuvata sosionomin työtä
Tabulassa on osa oppimateriaalista ja ohjeistukset harjoitustöihin sekä ajankohtaiset tiedot opintojakson etenemisestä.
Opintojakson toteutukselta kerätään palautetta opintojaksopalautejärjestelmän kautta.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- osaa pitää yksinkertaisen ja ymmärrettävän esityksen valmista materiaalia ja apuneuvoja käyttäen
- osaa selittää Suomen sosiaaliturvajärjestelmän suppeasti
- selviytyy yksinkertaisista keskustelutilanteista
- reagoi yleensä jollakin tavalla keskustelukumppanin sanomisiin
- tiedostaa jossain määrin erityyppisten tekstien asettamat vaatimukset tyylille
- kirjoittaa jotakuinkin ymmärrettävästi
- ymmärtää pääasiat normaalitempoisesta puheesta tutussa asiayhteydessä, kun viesti toistetaan tarvittaessa
- ääntää useimmiten ymmärrettävästi
- löytää etsimänsä tiedon teksteistä, jotka käsittelevät tuttuja aiheita
- käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy
- käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita
- käyttää helpoimmin saatavilla olevia apuvälineitä kuten ilmaiset sanakirjat

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- osaa valmistella ja pitää suppean mutta selkeän esityksen alansa aiheesta
- osaa selittää Suomen sosiaaliturvajärjestelmän pääpiirteissään selkeästi
- keskustelee alaansa liittyvistä aiheista melko sujuvasti
- reagoi keskustelukumppaninsa sanomisiin pääosin asianmukaisesti
- viestii useimmiten tilanteen edellyttämällä tyylillä
- kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi
- ymmärtää eri korostuksilla puhuvia ihmisiä, kun aihe on tuttu
- ääntää melko luontevasti ja selkeästi
- ymmärtää lukemansa tekstin pääasiat ja useimmat yksityiskohdat
- osaa tarvittaessa ilmaista asian toisin sanoin
- ymmärtää ja käyttää alan sanastoa melko täsmällisesti
- osaa käyttää apuna eri lähteitä ja sanakirjoja
- käyttää rakenteita pääosin oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä jos ne ovat johtaneet väärinkäsityksiin

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- osaa valmistella ja pitää vakuuttavan, jäsennellyn esityksen tarvittavine materiaaleineen
- osaa selittää Suomen sosiaaliturvajärjestelmän keskeiset asiat selkeästi ja jäsennellysti
- keskustelee sujuvasti ammattialaansa liittyvistä aiheista
- reagoi nopeasti ja asianmukaisesti keskustelukumppanin sanomisiin
- viestii tilanteen edellyttämällä tyylillä
- kirjoittaa sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti lähes ilman kielivirheitä
- ymmärtää suhteellisen vaivattomasti myös eri korostuksilla puhuvia ihmisiä
- ääntää luontevasti ja selkeästi
- ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat vaativastakin ammatillisesta tekstistä ja pystyy soveltamaan lukemaansa
- selittää toisin sanoin ja korvaa sanaston puutteet huomaamattomasti
- ymmärtää ja käyttää taitavasti ja täsmällisesti alan sanastoa sekä oman erikoisalansa termistöä
- löytää yleensä erilaisia lähteitä käyttämällä asianmukaiset termit
- käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi

Go back to top of page