Skip to main content

Professional Communication (4 cr)

Code: 7K00BC54-3015

General information


Enrolment period
02.12.2013 - 28.02.2014
Registration for the implementation has ended.
Timing
03.02.2014 - 31.07.2014
Implementation has ended.
Credits
4 cr
Local portion
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 25
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, students who began in 2013 or earlier
Teachers
Gitte Taulo
Piia Lavonius-Ylönen
Paula Pursiainen
Person in charge
Piia Lavonius-Ylönen
Small groups
ryhmä 1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
ryhmä 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Small groups
ryhmä 1
ryhmä 2
Course
7K00BC54

Objectives (course unit)

The student
-knows the bases for professional communication;
-is able to act as a professional in the work community;
-identifies his/her own strengths and developmental challenges in interaction;
-is able to develop his/her interaction skills with people of all ages, and in different life situations and cultures.

Content (course unit)

-professional communication in collaboration with individuals and families
-professional performance in work community
-identification and evaluation of personal communication skills
-multicultural nursing
-interaction with an individual with memory disorders
-interaction with an aggressive individual

Prerequisites (course unit)

None

Exam schedules

Osa 1 Vuorovaikutus ja Osa 2 Muistisairaan kohtaaminen (yhteistentti)
- suorituspäivä 7.4.2014

Osa1 Vuorovaikutus
-uusintapäivät (terveyspalveluiden yleiset uusintapäivät kevät 2014)

Osa2 Muistisairaan kohtaaminen
-uusintapäivät (terveyspalveluiden yleiset uusintapäivät kevät 2014)

TENTTIMATERIAALI:
Osa 1: Vilén, Leppämäki, Ekström: Vuorovaikutuksellinen tukeminen sosiaali- ja terveysalalla 3. uudistettu painos, tunnilla käsitellyt asiat
Osa 2: Tunnilla annetut ajankohtaiset artikkelit ja käsitellyt asiat

Evaluation methods and criteria

Tentti

Osa 1 Ammatillinen vuorovaikutus hoitotyössä 3 op
-tentti: numeerinen arviointi 0-5
-oppimispäiväkirjan yhteenveto
-painokerroin 3

Osa 2 Muistisairaan ihmisen kohtaaminen 1op
-tentti: numeerinen arviointi 0-5
-painokerroin 1

Osa 3 Pienryhmätyöskentely
-pakollinen osallistuminen opetukseen
-hyväksytty / hylätty

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Yhteistoiminnallinen oppiminen
- Lähiopetus
- Opetuskeskustelu
- Pienryhmätyöskentely
- Toiminnalliset menetelmät
- Simulaatio
- Oppimispäiväkirja

Learning materials

-ajankohtaiset artikkelit
-kirjallisuus:
• Vilén, Leppämäki, Ekström: Vuorovaikutuksellinen tukeminen sosiaali- ja terveysalalla 1-2 p. ja 3. uudistettu painos
• Mäkisalo-Ropponen: Vuorovaikutustaidot sosiaali- ja terveysalalla. Sanomapro 2012
• Kauppila: Vuorovaikutus- ja sosiaaliset taidot. PS-kustannus 2006
• Voutilainen P. & Tiikkainen P. (toim. ) Gerontologinen hoitotyö. WSOYpro oy. 2010 ss. 219-246

Student workload

Lähiopetus 40h itsenäinen opiskelu 68h

Further information

Pienryhmään osallistuminen pakollista

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaa luetella vuorovaikutuksen peruselementtejä ammatillisessa vuorovaikutuksessa, työelämätaidoissa ja muistisairaan potilaan kohtaamisessa.
Osallistuu harjoituksiin, reflektio- itsearviointitaidot kehittymässä

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tietää mitä vuorovaikutus on
Tietää mitä ammatillinen vuorovaikutus on
Tietää mitä ovat tiimityötaidot sekä työelämän odottamat vuorovaikutustaidot
Osaa muistisairaan kohtaamisen perusperiaatteet
Harjaantuu ammatillisissa kohtaamistaidoissa ja erilaisissa yhteistyösuhteissa
Osallistuu aktiivisesti harjoituksiin
Osaa reflektoida vuorovaikutustaitojaan ja kykenee hyödyntämään sitä omien vuorovaikutustaitojensa kehittämisessä
Arvioi osallistumistaan ja toimintaansa realistisesti
Käyttäytyy toisia kohtaan kunnioittavasti
(sekä arviointikriteerit tyydyttävä osaaminen)

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaa antaa rakentavaa palautetta ja kehittää tätä kautta koko ryhmän toimintaa
Osaa kuvata ja perustella eri vuorovaikutustilanteisiin vaikuttavia tekijöitä
Osaa analysoida ammatillisia vuorovaikutustilanteita
Osaa kuvata ja perustella muistisairaan ihmisen hyvän kohtaamisen osatekijät
(sekä arviointikriteerit hyvä ja tyydyttävä osaaminen)

Go back to top of page