Professional English for Social Work (3 cr)
Code: 7S-21-3007
General information
- Enrolment period
- 02.07.2014 - 31.07.2014
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2015 - 30.04.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- English
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services, students who began in 2013 or earlier
Objectives (course unit)
Students:
-can describe their work experience
- can give detailed instructions to clients without offending them
-can interview clients and probe necessary information in a sensitive way for successful treatment or actions
-master the special terminology pertaining to their chosen client group so that they can understand professional texts.
-can write a work related report
Content (course unit)
- guidance and counselling, interviewing a client
- social benefits
- practical training report
-
Assessment methods and criteria
suullinen ja kirjallinen näyttö, harjoitustyöt, suullinen ja kirjallinen koe
Assessment scale
0-5
Learning materials
Saarinen & Saarinen: Way to Welfare. English for Social Services
Opettajan materiaali
opiskelijoiden kokoama materiaali
Further information
Avoin kv-vaihto-opiskelijoille.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- is unable to participate in spoken communication because of his/her difficulties in spoken production /or in understanding other speakers
-pronunciation is difficult to understand
-can control a very narrow vocabulary which is not enough in order to deal with production or interaction. Uses inappropriate words and phrases repeatedly
-shows a limited control of a few simple grammatical structures
-is unable to deal with written communication in an appropriate way
-cannot produce clear and coherent text.
-has problems to find relevant information in texts on familiar matters
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
- antaa yksinkertaisia, suullisia ja tarvittaessa myös kirjallisia ohjeita asiakkaille/ryhmille
• kysyy asiakkaalta tämän nykyiseen ja aiempaan terveydentilaan/ elämäntilanteeseen liittyviä, välttämättömiä tietoja sekä kirjaa asiakkaan antamat vastaukset oikein hoidon/palvelun tai jatkotoimenpiteiden onnistumiseksi.
• kirjoittaa jotakuinkin ymmärrettävästi
• ymmärtää pääasiat normaalitempoisesta puheesta tutussa asiayhteydessä, kun viesti toistetaan tarvittaessa
• ääntää yleensä ymmärrettävästi
• löytää etsimänsä tiedon teksteistä, jotka käsittelevät tuttuja aiheita
• käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy
• käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita
• käyttää helpoimmin saatavilla olevia apuvälineitä kuten ilmaiset sanakirjat
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija:
• - antaa ja perustelee yksilölliset ohjeet tavallisimmissa ohjaustilanteissa (esim. asiointiohjeet ja palveluohjaaminen)
• - selvittää asiakkaan tämänhetkistä ja aiempaa terveydentilaa/elämäntilannetta ja tekee tarvittaessa tarkentavia kysymyksiä, kirjaa asiakkaan antamat vastaukset oikein hoidon/palvelun tai jatkotoimenpiteiden onnistumiseksi sekä vastaa asiakkaan esittämiin kysymyksiin.
• kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi
• ymmärtää eri korostuksilla puhuvia ihmisiä, kun aihe on tuttu
• ääntää melko luontevasti ja selkeästi
• ymmärtää lukemansa tekstin pääasiat ja useimmat yksityiskohdat
• osaa tarvittaessa ilmaista asian toisin sanoin
• ymmärtää ja käyttää alan sanastoa melko täsmällisesti
• osaa käyttää apuna eri lähteitä ja sanakirjoja
• käyttää rakenteita pääosin oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä jos ne ovat johtaneet väärinkäsityksiin
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija:
• haastattelee ja ohjaa asiakkaita taitavasti mukauttaen viestintätyyliään tilanteen ja asiakkaan mukaan, myös haastavissa ja odottamattomissa asiakastilanteissa
• kirjoittaa sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti lähes ilman kielivirheitä
• ymmärtää suhteellisen vaivattomasti myös eri korostuksilla puhuvia ihmisiä
• ääntää luontevasti ja selkeästi
• ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat vaativastakin ammatillisesta tekstistä ja pystyy soveltamaan lukemaansa
• selittää toisin sanoin ja korvaa sanaston puutteet huomaamattomasti
• ymmärtää ja käyttää taitavasti ja täsmällisesti alan sanastoa sekä oman erikoisalansa termistöä
• löytää yleensä erilaisia lähteitä käyttämällä asianmukaiset termit
• käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi