Physiotherapy for Adults, Part 2, Clinical Training (8 cr)
Code: L214-8F-3002
General information
- Enrolment period
- 02.07.2014 - 31.08.2014
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2014 - 31.12.2014
- Implementation has ended.
- Credits
- 8 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Physiotherapy
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy, students who began in 2013 or earlier
- Teachers
- Hannu Järvinen
- Liisa Sittig
- Hannele Anttila
- Pirjo Riitta Leppänen
- Pirjo Lehto
- Raija Jaakkola
- Tiina Pystynen
- Course
- L214-8F
Objectives (course unit)
The students
- draw up a physiotherapy plan together with the customer, patient or their relatives
- can choose suitable and up-to-date physiotherapeutic methods and apply them in defining the mobility of patients who have neck and back problems
- can implement and evaluate shoulder and neck patient's physiotherapy based on research in a careful and reliable manner
- work actively to develop goal-oriented and high-quality physiotherapy
- implements group guidance from the pysiotherapeutical viewpoint
Content (course unit)
Ohjattu harjoittelu perusterveydenhuollon fysiatrian ja fysioterapian poliklinikoilla Pirkanmaan alueella.
Prerequisites (course unit)
Ammattitaitoa edistävään harjoitteluun osallistuminen edellyttää, että:
- 1.opiskeluvuoden anatomian ja fysiologian kokeet ovat hyväksytysti suoritettu
- 2. opiskeluvuoden ääreishermoston anatomian koe on hyväksytysti suoritettu
- kaikki 1. ja 2. opiskeluvuoden käytännön kokeet tai tehtävät ovat hyväksytysti ssuoritettu
- lasten ja nuorten fysioterapian (L213-8C) ammattitaitoa edistävä harjoittelu kirjallisine tehtävineen on hyväksytysti suoritettu
- aikuisten fysioterapian osa 1 (L214-8C) ammattitaitoa edistävä harjoittelu tehtävineen on hyväksytysti suoritettu
Assessment methods and criteria
Ohjattu harjoittelu arvioidaan numeraalisesti 0-5. Arviointi sisältää ohjatussa harjoittelussa sekä kliinisen taidon että kirjallisen työn arvioinnit.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
raportti/työselostus
päiväkirjatyöskentely
harjoitustyöt
opetuskeskustelu
Learning materials
sama kuin opintojaksossa L214-8D-3002
Student workload
Lähiopetus: 175 tuntia
Itsenäinen työskentely: 41 tuntia.
Practical training and working life cooperation
Harjoittelupaikkoina ovat perusterveydenhuollon fysiatrian ja fysioterapian poliklinikat, yksityiset fysioterapiayritykset sekä kuntoutumislaitokset Pirkanmaan alueella.
Further information
Ohjatun harjoittelun kokous on 23.9.2014 klo 13-15.30.
Harjoittelun ajankohta on 6.10.- 7.11.2014.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijalta puuttuu oma-aloitteisuutta.
Opiskelijan yhteistyötaidot ovat heikot.
Opiskelijan itsearviointi on epärealistista.
Opiskelija suhtautuu palautteen vastaanottamiseen negatiivisesti.
Opiskelija ei kunnioita toisen ihmisen intimiteettiä.
Opiskelija vaarantaa potilas-/asiakasturvallisuuden.
Opiskelija ei noudata salassapitovelvollisuutta.
Opiskelija ei ota toiminnassaan huomioon fysioterapian eettisiä ohjeita.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta.
Opiskelija tarkastelee ja arvioi osaamistaan mekaanisesti omasta näkökulmastaan.
Opiskelija osallistuu ryhmän tavoitteelliseen toimintaan.
Opiskelija tunnistaa vuorovaikutustaitojaan.
Opiskelija vastaa omasta toiminnastaan.
Opiskelija tuo esille alkavaa ammatillista otetta fysioterapeuttina.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.
Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita sekä asiakkaan / ryhmän / työyhteisön näkökulmasta.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja toiset ryhmäläiset huomioiden.
Opiskelija osoittaa valmiutta kehittää vuorovaikutustaitojaan.
Opiskelija ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan.
Opiskelija osaa kuvata oman toimintansa taloudelliset ja hyvinvointia lisäävät vaikutukset.
Opiskelija osallistuu toimintaan ammatillisesta näkökulmasta käsin ja tarkastelee omaa ammatillista kehittymistään.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija arvioi omaa osaamistaan kehittävästi suhteessa työyhteisön toimintaan.
Opiskelija käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisön ammatillisen kasvun välineenä.
Opiskelija toimii yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti kehittäen sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta.
Opiskelija ymmärtää toimintansa taloudelliset ja hyvinvointia edistävät vaikutukset.
Opiskelija pystyy perustelemaan vakuuttavasti oman ammatillisen näkökulmansa.