Skip to main content

Physiotherapy for Adults, Part 2, Clinical Training (8 cr)

Code: L214-8F-3002

General information


Enrolment period
02.07.2014 - 31.08.2014
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2014 - 31.12.2014
Implementation has ended.
Credits
8 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Physiotherapy
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Physiotherapy, students who began in 2013 or earlier
Teachers
Hannu Järvinen
Liisa Sittig
Hannele Anttila
Pirjo Riitta Leppänen
Pirjo Lehto
Raija Jaakkola
Tiina Pystynen
Course
L214-8F

Objectives (course unit)

The students
- draw up a physiotherapy plan together with the customer, patient or their relatives
- can choose suitable and up-to-date physiotherapeutic methods and apply them in defining the mobility of patients who have neck and back problems
- can implement and evaluate shoulder and neck patient's physiotherapy based on research in a careful and reliable manner
- work actively to develop goal-oriented and high-quality physiotherapy
- implements group guidance from the pysiotherapeutical viewpoint

Content (course unit)

Ohjattu harjoittelu perusterveydenhuollon fysiatrian ja fysioterapian poliklinikoilla Pirkanmaan alueella.

Prerequisites (course unit)

Ammattitaitoa edistävään harjoitteluun osallistuminen edellyttää, että:
- 1.opiskeluvuoden anatomian ja fysiologian kokeet ovat hyväksytysti suoritettu
- 2. opiskeluvuoden ääreishermoston anatomian koe on hyväksytysti suoritettu
- kaikki 1. ja 2. opiskeluvuoden käytännön kokeet tai tehtävät ovat hyväksytysti ssuoritettu
- lasten ja nuorten fysioterapian (L213-8C) ammattitaitoa edistävä harjoittelu kirjallisine tehtävineen on hyväksytysti suoritettu
- aikuisten fysioterapian osa 1 (L214-8C) ammattitaitoa edistävä harjoittelu tehtävineen on hyväksytysti suoritettu

Assessment methods and criteria

Ohjattu harjoittelu arvioidaan numeraalisesti 0-5. Arviointi sisältää ohjatussa harjoittelussa sekä kliinisen taidon että kirjallisen työn arvioinnit.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

raportti/työselostus
päiväkirjatyöskentely
harjoitustyöt
opetuskeskustelu

Learning materials

sama kuin opintojaksossa L214-8D-3002

Student workload

Lähiopetus: 175 tuntia
Itsenäinen työskentely: 41 tuntia.

Practical training and working life cooperation

Harjoittelupaikkoina ovat perusterveydenhuollon fysiatrian ja fysioterapian poliklinikat, yksityiset fysioterapiayritykset sekä kuntoutumislaitokset Pirkanmaan alueella.

Further information

Ohjatun harjoittelun kokous on 23.9.2014 klo 13-15.30.
Harjoittelun ajankohta on 6.10.- 7.11.2014.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijalta puuttuu oma-aloitteisuutta.
Opiskelijan yhteistyötaidot ovat heikot.
Opiskelijan itsearviointi on epärealistista.
Opiskelija suhtautuu palautteen vastaanottamiseen negatiivisesti.
Opiskelija ei kunnioita toisen ihmisen intimiteettiä.
Opiskelija vaarantaa potilas-/asiakasturvallisuuden.
Opiskelija ei noudata salassapitovelvollisuutta.
Opiskelija ei ota toiminnassaan huomioon fysioterapian eettisiä ohjeita.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta.
Opiskelija tarkastelee ja arvioi osaamistaan mekaanisesti omasta näkökulmastaan.
Opiskelija osallistuu ryhmän tavoitteelliseen toimintaan.
Opiskelija tunnistaa vuorovaikutustaitojaan.
Opiskelija vastaa omasta toiminnastaan.
Opiskelija tuo esille alkavaa ammatillista otetta fysioterapeuttina.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.
Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita sekä asiakkaan / ryhmän / työyhteisön näkökulmasta.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja toiset ryhmäläiset huomioiden.
Opiskelija osoittaa valmiutta kehittää vuorovaikutustaitojaan.
Opiskelija ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan.
Opiskelija osaa kuvata oman toimintansa taloudelliset ja hyvinvointia lisäävät vaikutukset.
Opiskelija osallistuu toimintaan ammatillisesta näkökulmasta käsin ja tarkastelee omaa ammatillista kehittymistään.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija arvioi omaa osaamistaan kehittävästi suhteessa työyhteisön toimintaan.
Opiskelija käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisön ammatillisen kasvun välineenä.
Opiskelija toimii yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti kehittäen sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta.
Opiskelija ymmärtää toimintansa taloudelliset ja hyvinvointia edistävät vaikutukset.
Opiskelija pystyy perustelemaan vakuuttavasti oman ammatillisen näkökulmansa.

Go back to top of page