Skip to main content

Electronic Systems in Resource Planning (10 cr)

Code: 8T00BB20-3001

General information


Enrolment period
27.07.2014 - 29.08.2014
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2014 - 26.10.2014
Implementation has ended.
Credits
10 cr
Local portion
5 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Hospitality Management
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Teachers
Tuija Ylä-Viteli
Eija Reunanen
Riitta Brännare
Tuija Heikkilä
Mikael Lindell
Satu Honkanen
Person in charge
Tuija Ylä-Viteli
Course
8T00BB20

Objectives (course unit)

Students are able
- to use information technology in management and to evaluate its usability

Content (course unit)

WHAT kind of information systems are there in the field?
WHY is research important in developing the service business?
HOW does the business idea thinking affect selection of information systems?

Exam schedules

tiimitehtävän ja henkilökohtaisen tehtävän palautus opintojakson aikataulun mukaisesti.

Evaluation methods and criteria

Tehtävä Osuus arvioinnista % Opiskelijan työmäärä (10 op)
Yhteinen osuus 2 op
• luennot suoritettu 1 op
• e-lomake suoritettu 1 op
Toteutuskohtainen osuus 60% 8 op
• sähköinen järjestelmä ja käytettävyys
• sähköinen järjestelmä johtamisessa
• järjestelmien kehittämistarpeet
5,5 op
• ammatillisen kehittymisen itsearviointi (työyhteisössä johtaminen) suoritettu 0,5 op
• tiimityöskentely ja sen arviointi 20% henkilökohtainen
• excel-sovellus / henkilökohtainen tehtävä 20% henkilökohtainen 2 op

Learning materials

-sovitaan toteutuksen alussa
-luennoitsijoiden aineistot
-ohjelmistotalojen aineistot

Student workload

Katso kohta arvioinnin ja arvioinnin perusteet

Content scheduling

Ma 27.10. klo 8-17
Yhteinen osuus alussa:
-tiedolla johtaminen /luento - ulkopuolinen asiantuntija
-digitaalinen media johtamisen välineenä / luento Mikael Lindell
Ke 29.10 klo 8-17
-viitekehys restonomin toimialan johtamisessa käytettäviin sähköisiin järjestelmiin kaikille auditoriossa / luento:
Riitta Brännare (hotra-ala)
Eija Reunanen (siivous ja toimitilapalvelut)
Tuija Yläviteli (ruokapalvelut)
To 30.10. klo 8-17
-opintojakson palautekyselyn suunnittelu ja toteutus e-lomakkeella (Tuija Heikkilä)-koko opintojaksolle yhteinen, organisointi tiimin johtajien avulla
vk 45 Innoevent - kaikki 2.vuoden opiskelijat mukana ko. viikolla (ei sähköisiä järjestelmiä) ks. erillinen ohjellma Innoeventistä
vk 46:
ma 10.11. klo 8-17
ke 12.11. klo 8-17
to 13.11. klo 11-16.30
vko 47: Riitta pois /
Ma 17.11. klo 8-17
Ke 19.11. klo 8-17
To 20.11. klo 11-16
vko 48: Riitta pois
Ma 24.11. klo 8-17
Ke 26.11. klo 8-17
To 27.11. klo 11-16
vk 49:
ma 1.12. klo 8-17 (yritystyöskentely)
ke 3.12. klo 8-17
to 4.12. klo 11-16
vk 50
Ma 8.12. klo 8-17
Ke 10.12. klo 8-17
To 11.12. klo 11-16
vko 51
Ma 15.12 klo 8-17 /auditorio / kaikille yhteinen
-tiimikohtaiset tulokset: miten järjestelmä toimii johtamisessa
-opintojaksopalautteiden tulokset

Practical training and working life cooperation

-yrityksissä tehtävät sähköisten järjestelmien kartoitus ja kehittämistehtävä logistisen prosessin eri alueisiin liittyen

Further information

-Opintojakson alussa ja lopussa on kaikille yhteistä osuutta.
-Vkot 46-50 on toteutuskohtainen sisältö "sähköiset järjestelmät hotelli- ja ravintola-alan pienyritysten johtamisessa".
-Toteutuksessa käsitellään hotra-alan erilaisia tietojärjestelmiä, niiden ominaisuuksia ja käytettävyyttä sekä miten niitä hyödynnetään logistisen ketjun johtamisessa (ostotoiminnoissa, varastoinnissa, varauksissa, myynnissä ja markkinoinnissa sekä seurannassa)yleisesti hotra-alan yrityksissä.
-Lisäksi perehdytään TAMKin käytössä oleviin järjestelmien sovelluksiin (Opera..) sekä yrityksissä oleviin sovelluksiin.
-Tehdään hotra-alan yrityksissä nykytilan kartoitusta sovelluksista sekä pienimuotoisa kehittämistehtäviä ja selvityksiä. Yrityskumppaneina ovat majoitusalan yritys ja ravintola-alan yritys.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Ei tuota tehtäviä, ei osallistu tiimityöskentely

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
• Tunnistaa alan tietojärjestelmiä ja niihin liittyvää peruskäsitteistöä.
• Osaa käyttää ohjattuna alan tietojärjestelmiä. Osaa kuvata sähköisten järjestelmien merkityksen yrityksen toiminnassa ja johtamisessa
• Osaa arvioida käytettävyyttä omasta näkökulmasta.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
• Osaa vertailla alan tietojärjestelmiä ja soveltaa niitä käytäntöön.
• Osaa valita sopivimman järjestelmän liikeidean mukaisesti ja perustella valintansa. Osaa hyödyntää järjestelmiä suunnittelussa ja käytännön ongelmien ratkaisussa.
• Ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toimintansa lisäksi myös tiimin toimintaan.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
• Osaa analysoida alan tietojärjestelmästä saatua tietoa ja käyttää sitä johtamisen välineenä.
• Osaa arvioida erilaisia sähköisiä järjestelmiä ja luoda uusia ratkaisutapoja.
• Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti eri sidosryhmien kanssa.

Go back to top of page