Autotechnisches Deutsch (4 cr)
Code: 5C00BK79-3002
General information
- Enrolment period
- 01.08.2014 - 26.09.2014
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2014 - 31.12.2014
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Vehicle Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Automobile and Transport Engineering, students who began in 2013 or earlier
Objectives (course unit)
Students are able to:
- understand German language professional journals and internet pages
- use professional terminology
- present themselves
- consider Germany as possible student exchange country
- work in Germany in automobile industry
Content (course unit)
Topics:
- seeking information
- students prepare professional German-Finnish dictionary
- country know-how
- greeting, presentation, speaking about studies and work
- some grammatical issues
- German pronunciation
Evaluation methods and criteria
2. kirjallista tenttiä. Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja annettujen tehtävien suorittaminen hyväksytysti. Lähiopetuksen läsnäolovaatimus 80%.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
lähiopetus, pari- ja ryhmätyöskentely, harjoitukset, itsenäinen verkko-opiskelu,ohjattu verkko-opiskelu, tentti
Learning materials
Heike Tober: Autos (osia), autoalan julkaisut, muu nettimateriaali, tekstit ja tehtävät Tabulassa
Student workload
Lähiopetus 3h/vk 4.9. - 11.12.2014 yht. 42 h + itsenäinen työskentely
International connections
25.9. klo 10-11 Info: Saksan tarjoamat vaihto-opiskelumahdollisuudet autoinsinööriopiskelijoille (Kv-koordinaattori + vaihdossa ollut opiskelija)
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
hallitsee opintojakson keskeisimmän sisällön, osaa kertoa pääasioita itsestään ja tunnistaa ja hallitsee joukon ammattitermejä, ymmärtää lukemansa tekstin pääasiat, osaa käyttää apunaan eri lähteitä ja sanakirjoja, tuntee kielialueen kulttuurin peruspiirteitä, osallistuu aktiivisesti opetukseen ja mahdollisen vaihto-opiskelun suunnitteluun