Engineering English (3 cr)
Code: RM-1303-3003
General information
- Enrolment period
- 02.12.2014 - 19.01.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 12.01.2015 - 10.05.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Construction Site Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Construction Site Management, students who began in 2013 or earlier
- Teachers
- Kristiina Tillander
- Person in charge
- Kristiina Tillander
- Small groups
- Ryhmä 1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Ryhmä 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- Ryhmä 1
- Ryhmä 2
- Course
- RM-1303
Objectives (course unit)
Developing spoken and written communications skills needed in the chosen professional field of technology and increasing the professional vocabulary of technology.
Content (course unit)
The topics of the course:
- English for construction engineering
- Construction engineer in the business life
- company presentation, demonstrating charts and tables
- business visits, restaurant and food, giving directions
- organisation, company forms, titles, branches of industry
- meeting and negotiation skills
- intercultural communication
- Presentation of a technical product, device, process, software etc.
- measurements, form, materials, faults and other technical information
- Business communication
- telephone and e-mail communication
- small talk
- Applying for a job
- CV, job application, job interview
- Grammar as needed
Exam schedules
Kirjallinen koe: ti 14.4. klo 12.15 - 14.00
Suullinen koe: 22.4. klo 11-14, jokaiselle opiskelijalle varataan oma aika
Uusintakokeet: 21.5.2015 ja 4.6.2015. Ilmoittautuminen Tenttiwilhon kautta.
Evaluation methods and criteria
Hyväksytty arvosana 1-5
-kirjallinen tentti 60%
-suullinen tentti 40%
Kotitehtävät ja niiden vastaukset ilmoitetaan joka viikko Tabulassa. Opettaja tarkastaa, että kotitehtävät on tehty jokaiselle tunnille. Opiskelijan tulee itse tarkastaa, että tehtävät on tehty oikein ja kysyä virheistä tarvittaessa opettajalta.Kotitehtävien aktiivinen tekeminen korottaa kirjallisen kokeen arvosanaa:tekemättä 1-2 tehtävää -> +0,5 numeroa, tekemättä 3 tehtävää -> + 0,25 numeroa.
Lähiopetukseen osallistuvien opiskelijoiden tulee olla läsnä 80% opetuskerroista. Poissaoloja voi olla 6 tuntia (3 kaksoistuntia). Jos poissaoloja kertyy enemmän, kurssin arvosana laskee yhdellä numerolla. Jos poissaoloja tulee enemmän kuin 8 tuntia, kurssi tulee käydä uudelleen. Läsnäoloa ei voi korvata ylimääräisillä tehtävillä. Jos poissaolosta on lääkärin- tai terveydenhoitajan todistus, poissaolomerkintää ei tule.
Viestintä- ja ryhmätyötaidot sekä asenne voivat vaikuttaa kurssin arvosanaan +/- 0.5 numeroa.
Jos opiskelija suorittaa uusintakokeella varsinaisessa kokeessa saatua HYLÄTTYÄ arvosanaa, kokeen arvosanaksi voi saada korkeintaan 2.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
lähiopetus, suulliset ja kirjalliset yksilö-, pari- ja ryhmätehtävät, mahdolliset esiintymisharjoitukset, itsenäinen verkko-opiskelu Tabulassa, kirjallinen tentti, suullinen tentti
Learning materials
Opettajan jakama materiaali
Opiskelijoiden hankkima/tuottama materiaali
Kurssin rakennustekniikan aiheita suunnitellaan yhdessä opiskelijoiden kanssa kurssin alussa. Opettaja pyrkii valitsemaan kurssille materiaalia ehdotusten mukaan.
Student workload
-lähiopetus 2h/vko
-itsenäistä opiskelua Tabulan kautta 1h/vko (avain 12r441)
-tentteihin valmistautuminen
Content scheduling
Lähiopetus alkaa viikolla 3.
Further information
Literature: Literature will be agreed upon at the beginning of the course. Educational methods: self study/distance learning, exercises and exam. Language of instruction: English Contact person: Joni Sallila.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Ammatillisen englannin arviointikriteerit:
Opiskelija
-tuntee joitakin oman tekniikan alansa käsitteitä.
-osaa antaa yksinkertaisia ohjeita käytännön asioissa
-osaa esitellä esim. rakennuksen, työmaan, piirustuksen, projektin, työprosessin, työvälineen, materiaalin, työturvallisuusasiat ymmärrettävästi, kun saa valmistella sitä riittävän kauan apuneuvoja ja valmista materiaalia käyttäen
-selviytyy työnhakutilanteesta tyydyttävästi, etenkin, jos saa tukea haastattelijalta.
-osaa asiakastapaamisissa kysyä yksinkertaisia kysymyksiä sekä selittää ja vastata kysymyksiin tutuista aiheista.
-osaa opastaa esim. työntekijöitä ja urakoitsijoita työtehtävissä, toimia asiantuntijana asiakastapaamisissa, neuvoa koneiden ja laitteiden käytössä, jos on voinut valmistautua tilanteeseen etukäteen.
-pystyy seuraamaan neuvotteluja ja toimimaan tiimin jäsenenä, mutta tarvitsee aktiiviseen vuorovaikutukseen kokeneemman kielenkäyttäjän tukea, pystyy laatimaan neuvotteluista muistiinpanoja.
-ymmärtää työtehtäviinsä liittyviä keskeisiä tekstejä, jos voi käyttää sanakirjoja ja muita apuvälineitä.
Kaikille aloille yhteiset arviointikriteerit:
Opiskelija
-selviytyy yksinkertaisista keskustelutilanteista.
-reagoi yleensä jollakin tavalla keskustelukumppanin sanomisiin.
-tiedostaa jossain määrin erityyppisten tekstien asettamat vaatimukset tyylille.
-kirjoittaa jotakuinkin ymmärrettävästi.
-ymmärtää pääasiat normaalitempoisesta puheesta tutussa asiayhteydessä, kun viesti toistetaan tarvittaessa.
-ääntää useimmiten ymmärrettävästi.
-löytää etsimänsä tiedon teksteistä, jotka käsittelevät tuttuja aiheita.
-käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy.
-käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita.
-käyttää helpoimmin saatavilla olevia apuvälineitä kuten ilmaiset sanakirjat.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Ammatillisen englannin arviointikriteerit:
Opiskelija
-hallitsee oman tekniikan alansa keskesitä käsitteistöä.
-osaa esitellä esim. rakennuksen, työmaan, piirustuksen, projektin, työprosessin, työvälineen, materiaalin, työturvallisuusasiat selkeästi
-selviytyy työnhakutilanteessa melko hyvin, osaa toimia myös haastattelijana.
-selviytyy asiakastapaamisissa kohteliaasti ja melko hyvää kieltä käyttäen.
-osaa opastaa esim. työntekijöitä ja urakoitsijoita työtehtävissä, toimia asiantuntijana asiakastapaamisissa, neuvoa koneiden ja laitteiden käytössä.
-osaa toimia neuvotteluissa eri rooleissa, kuten puheenjohtajana, sihteerinä ja asiantuntijana, esittää asiansa, kuunnella, reagoida tarkoituksenmukaisesti sekä laatia kokousasiakirjoja.
-ymmärtää työtehtäviinsä liittyviä asiatekstejä.
Kaikille aloille yhteiset arviointikriteerit:
Opiskelija
-keskustelee alaansa liittyvistä aiheista melko sujuvasti.
-reagoi keskustelukumppaninsa sanomisiin pääosin asianmukaisesti.
-viestii useimmiten tilanteen edellyttämällä tyylillä.
-kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi.
-ääntää melko luontevasti ja selkeästi.
-ymmärtää lukemansa tekstin pääasiat ja useimmat yksityiskohdat.
-osaa tarvittaessa ilmaista asian toisin sanoin.
-ymmärtää ja käyttää alan sanastoa melko täsmällisesti.
-osaa käyttää apuna eri lähteitä ja sanakirjoja.
-käyttää rakenteita pääosin oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä jos ne ovat johtaneet väärinkäsityksiin.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Ammatillisen englannin arviointikriteerit:
Opiskelija
-hallitsee monipuolisesti oman tekniikan alansa käsitteistöä.
-osaa esitellä esim. rakennuksen, työmaan, piirustuksen, projektin, työprosessin, työvälineen, materiaalin, työturvallisuusasiat jäsentyneesti ja vakuuttavasti asianmukaisella tyylillä.
-osaa viestiä työnhakutilanteessa sujuvasti ja luontevasti, osaa toimia myös haastattelijana.
-osaa toimia asiakastapaamisissa kohteliaasti ja vakuuttavasti.
-osaa opastaa esim. työntekijöitä ja urakoitsijoita työtehtävissä, toimia asiantuntijana asiakastapaamisissa, neuvoa koneiden ja laitteiden käytössä.
-osaa neuvotteluissa toimia eri rooleissa, kuten puheenjohtajana, sihteerinä ja asiantuntijana, esittää asiansa ammattimaisesti ja vakuuttavasti, kuunnella aktiivisesti, reagoida tarkoituksenmukaisesti ja kohteliaasti sekä laatia asianmukaisia kokousasiakirjoja.
-ymmärtää hyvin työtehtäviinsä liittyviä vaativiakin asiatekstejä.
Kaikille aloille yhteiset arviointikriteerit:
Opiskelija
-keskustelee sujuvasti ammattialaansa liittyvistä aiheista.
-reagoi nopeasti ja asianmukaisesti keskustelukumppanin sanomisiin.
-viestii tilanteen edellyttämällä tyylillä.
-kirjoittaa sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti lähes ilman kielivirheitä.
-ääntää luontevasti ja selkeästi.
-ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat vaativastakin ammatillisesta tekstistä ja pystyy soveltamaan lukemaansa.
-selittää toisin sanoin ja korvaa sanaston puutteet huomaamattomasti.
-ymmärtää ja käyttää taitavasti ja täsmällisesti alan sanastoa sekä oman erikoisalansa termistöä.
-löytää yleensä erilaisia lähteitä käyttämällä asianmukaiset termit.
-käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi.