Skip to main content

Basic Clinical Training (6 cr)

Code: 7K00BC59-3006

General information


Enrolment period
03.08.0201 - 09.03.2014
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.09.2013 - 04.04.2014
Implementation has ended.
Credits
6 cr
Local portion
6 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
44 - 52
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, students who began in 2013 or earlier
Teachers
Heimo Outinen
Piia Lavonius-Ylönen
Irmeli Nieminen
Taina Ojaniemi
Small groups
Ryhmä 1 (Size: 1 . Open UAS : 1.)
Ryhmä 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Ryhmä 3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Ryhmä 4 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Small groups
Ryhmä 1
Ryhmä 2
Ryhmä 3
Ryhmä 4
Course
7K00BC59

Objectives (course unit)

The student
-is able to describe nursing tasks in the work place;
-is able to communicate professionally with patients, their significant others and colleagues by observing nursing values and principles;
-is able to support, guide and empower patients' self-care and help patients in their daily activities by using safe nursing interventions;
-is able to monitor the patient's vital signs to identify the patient's basic needs;
-is able to make the nursing plan for his/her own patient in a holistic way, and give an oral and written report;
-is able to work ergonomically and follow aseptic principles;
-is able to safely implement patients' medication and fluid therapy under supervision;
-is able to plan his/her personal learning outcomes and evaluate his/her learning during the clinical training;
-is able to identify his/her own development challenges.

Content (course unit)

-clinical training

Prerequisites (course unit)

Participation in the following courses:
Infection Control in Nursing
Basics of Clinical Nursing
Orientation to Clinical Training

Evaluation methods and criteria

Arviointimenetemät eri osissa:
Osa 1 Tutustumispäivät. Arvioidaan hyväksytty/hylätty. Osallistuminen tutustumispäiviin ja kirjallisen tehtävän hyväksytty suoritus.
Osa 2 Opintokäynti. Arvioidaan hyväksytty/hylätty. Osallistumien opintokäyntiin.
Osa 3 Ohjattu harjoittelu. Arvioidaan hyväksytty/ hylätty. Osallistuminen ohjattuun harjoitteluun määrätyn tuntimäärän mukaisesti ja kirjallisten tehtävien tekeminen ohjeiden mukaan

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Ohjattu harjoittelu, opintokäynti.

Learning materials

Ohjatun harjoittelun perehtymiskäsikirja.

Student workload

Seuraavissa opintojakson osissa

Osa 1 Tutustumispäivät 0,75 op.

Osa 2 Opintokäynti 0,25 op.

Osa 3 Ohjattu harjoittelu 6 op.

Content scheduling

Opintojakso koostuu seuraavista osista
-osa 1 Tutustumispäivät 0,75 op.
-osa 2 Opintokäynti 0,25 op.
-osa 3 Ohjattu harjoittelu 6 op.

Further information

Osien suorittamisesta tarkempi informaatio osien orientaatiotunneilla.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Arviointikriteerit ohjattuun harjoitteluun (osa 3)

Hyväksytyn osaamistason arviointikriteerit:

Tiedostaa hoitosuhteen merkityksen hyvän hoidon osatekijänä.
Keskustelee ja viestii ammatillisesti potilaiden kanssa ja työryhmässä.
Noudattaa vaitiolovelvollisuuttaan ja kantaa vastuun tekemästään hoitotyöstä.
Kohtaa jokaisen potilaan arvokkaana ihmisenä ja pyrkii toteuttamaan hoitotyön periaatteita auttamisessaan.
Osaa hankkia ja arvioida kriittisesti tietoa, joskin tarvitsee tukea oman toiminnan perustelussa.
Pystyy hahmottamaan oman potilaansa hoitotyön prosessin, tarvitsee tukea dokumentoinnissa ja raportoinnissa.
Osaa arvioida potilaan avun tarvetta, hahmottaa potilaan omia voimavaroja ja osaa vastata potilaan. Perustarpeisiin ja niissä tapahtuviin muutoksiin osittain itsenäisesti halliten hoitotyön perusauttamismenetelmät.
Osaa tarkkailla potilaan peruselintoimintoja ja niissä tapahtuvia muutoksia osin ohjattuna.
Toimii aseptisesti ja pyrkii toimimaan ergonomisesti.
Osaa ohjattuna toteuttaa lääkehoitoa virheettömästi.
Osaa seurata lääkehoidon vaikuttavuutta.
Tunnistaa oman osaamisensa rajat lääkehoidon suhteen.
Hahmottaa sairaanhoitajan toimenkuvaa työyhteisössä.
Osaa laatia henkilökohtaiset oppimistavoitteensa realistisesti.
Omaa myönteisen asenteen oman osaamisensa kehittämiseen ja tunnistaa omat kehittymishaasteensa.


Hylätyn tason arviointikriteerit:

Ei ymmärrä hoitosuhteen merkitystä hyvän hoidon osatekijänä.
Ei pysty viestimään ammatillisesti tai rikkoo vaitiolovelvollisuuden.
Kohtelee potilaita epäammatillisesti eikä huomioi yksilöllisiä hoitotarpeita.
Ei toimi vastuullisesti hoitotyössä.
Ei kykene perustelemaan toimintaansa.
Ei kykene raportoimaan ja kirjaamaan asiallisesti, potilasturvallisuus vaarantuu.
Ei hahmota hoitotyön prosessia potilaan hoitotyön perustaksi.
Ei osaa tarkkailla potilaan peruselintoimintoja eikä tunnista potilaan tilassa tapahtuvia muutoksia vaarantaen potilaan turvallisuuden.
Ei hallitse hoitotyön perusauttamismenetelmiä eikä kykene suunnitelmalliseen toimintaan.
Ei toimi aseptisesti.
Tekee toistuvasti virheitä lääkehoidossa vaarantaen potilasturvallisuuden
Ei pyri harjaantumaan lääkehoidon passissa esille tulevissa lääkehoidon toteuttamiseen liittyvissä konkreettisissa tehtävissä osaston mahdollisuuksien rajoissa
Ei hahmota sairaanhoitajan toimenkuvaa osastolla
Ei pysty arvioimaan oppimistaan realistisesti
Ei pysty vastaanottamaan palautetta eikä tunnistamaan kehityshaasteitaan

Go back to top of page