Professional English for Social Work (3 cr)
Code: 7S-21-3005
General information
- Enrolment period
- 02.12.2013 - 15.02.2014
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2014 - 31.07.2014
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services, students who began in 2013 or earlier
Objectives (course unit)
Students:
-can describe their work experience
- can give detailed instructions to clients without offending them
-can interview clients and probe necessary information in a sensitive way for successful treatment or actions
-master the special terminology pertaining to their chosen client group so that they can understand professional texts.
-can write a work related report
Content (course unit)
- guidance and counselling, interviewing a client
- social benefits
- practical training report
-
Assessment methods and criteria
suullinen ja kirjallinen näyttö, harjoitustyöt, suullinen ja kirjallinen koe
Assessment scale
0-5
Learning materials
Saarinen & Saarinen: Way to Welfare
Opettajan materiaali
opiskelijoiden kokoama materiaali
Further information
Avoin kv-vaihto-opiskelijoille.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
- antaa yksinkertaisia, suullisia ja tarvittaessa myös kirjallisia ohjeita asiakkaille/ryhmille
• kysyy asiakkaalta tämän nykyiseen ja aiempaan terveydentilaan/ elämäntilanteeseen liittyviä, välttämättömiä tietoja sekä kirjaa asiakkaan antamat vastaukset oikein hoidon/palvelun tai jatkotoimenpiteiden onnistumiseksi.
• kirjoittaa jotakuinkin ymmärrettävästi
• ymmärtää pääasiat normaalitempoisesta puheesta tutussa asiayhteydessä, kun viesti toistetaan tarvittaessa
• ääntää yleensä ymmärrettävästi
• löytää etsimänsä tiedon teksteistä, jotka käsittelevät tuttuja aiheita
• käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy
• käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita
• käyttää helpoimmin saatavilla olevia apuvälineitä kuten ilmaiset sanakirjat
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija:
• - antaa ja perustelee yksilölliset ohjeet tavallisimmissa ohjaustilanteissa (esim. asiointiohjeet ja palveluohjaaminen)
• - selvittää asiakkaan tämänhetkistä ja aiempaa terveydentilaa/elämäntilannetta ja tekee tarvittaessa tarkentavia kysymyksiä, kirjaa asiakkaan antamat vastaukset oikein hoidon/palvelun tai jatkotoimenpiteiden onnistumiseksi sekä vastaa asiakkaan esittämiin kysymyksiin.
• kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi
• ymmärtää eri korostuksilla puhuvia ihmisiä, kun aihe on tuttu
• ääntää melko luontevasti ja selkeästi
• ymmärtää lukemansa tekstin pääasiat ja useimmat yksityiskohdat
• osaa tarvittaessa ilmaista asian toisin sanoin
• ymmärtää ja käyttää alan sanastoa melko täsmällisesti
• osaa käyttää apuna eri lähteitä ja sanakirjoja
• käyttää rakenteita pääosin oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä jos ne ovat johtaneet väärinkäsityksiin
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija:
• haastattelee ja ohjaa asiakkaita taitavasti mukauttaen viestintätyyliään tilanteen ja asiakkaan mukaan, myös haastavissa ja odottamattomissa asiakastilanteissa
• kirjoittaa sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti lähes ilman kielivirheitä
• ymmärtää suhteellisen vaivattomasti myös eri korostuksilla puhuvia ihmisiä
• ääntää luontevasti ja selkeästi
• ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat vaativastakin ammatillisesta tekstistä ja pystyy soveltamaan lukemaansa
• selittää toisin sanoin ja korvaa sanaston puutteet huomaamattomasti
• ymmärtää ja käyttää taitavasti ja täsmällisesti alan sanastoa sekä oman erikoisalansa termistöä
• löytää yleensä erilaisia lähteitä käyttämällä asianmukaiset termit
• käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi