English for Engineers (3 cr)
Code: 5N00BE51-3007
General information
- Enrolment period
- 01.08.2013 - 20.01.2014
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 13.01.2014 - 30.04.2014
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Electrical and Automation Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 12 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Electrical Engineering, students who began in 2013 or earlier
- Teachers
- Kristiina Tillander
- Person in charge
- Kristiina Tillander
- Small groups
- Ryhmä 1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Ryhmä 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- Ryhmä 1
- Ryhmä 2
- Course
- 5N00BE51
Objectives (course unit)
Students
- can and dare speak and write English better
- can and dare perform better in English
- increase their vocabulary
- know the most important grammar structures
Content (course unit)
• telling about oneself
• travel
• small talk
• discussion and presentation exercises
• basic vocabulary of the field of study
• reviewing basic grammar
Prerequisites (course unit)
Upper secondary school English
Exam schedules
Lähiopetus alkaa viikolla 3. Ensimmäisellä tapaamiskerralla kirjallinen lähtötasokoe. Kirjallinen ja suullinen koe viikoilla 17 ja 18. Lähiopetus päättyy viikolla 18.
Evaluation methods and criteria
Hyväksytty arvosana 1-5
kirjallinen koe 70%
suullinen koe 30%
Ensimmäisellä kokoontumiskerralla tehdään kirjallinen lähtötasokoe,josta opiskelija saa halutessaan arvosanan. Jos arvosana on riittävän korkea, opiskelija voi suorittaa kurssin suullisen kokeen heti, kun kokee olevansa siihen valmis. Kun molemmat kokeet on suoritettu hyväksyttävästi, opiskelija saa kurssista arvosanan eikä hänen tarvitse enää osallistua lähiopetukseen.
Ne opiskelijat, jotka lähtötasokokeen perusteella tarvitsevat lähiopetusta, suorittavat kurssin lopuksi sekä kirjallisen että suullisen kokeen, joiden perusteella kurssiarvosana annetaan.
Lähiopetukseen osallistuvien opiskelijoiden tulee olla läsnä 80% opetuskerroista. Poissaoloja voi olla 6 tuntia (3 kaksoistuntia). Jos poissaoloja kertyy enemmän, kurssin arvosana laskee yhdellä numerolla. Jos poissaoloja tulee enemmän kuin 8 tuntia, kurssi tulee käydä uudelleen. Jos poissaolosta on lääkärin- tai terveydenhoitajan todistus, poissaolomerkintää ei tule.
Viestintätaidot - asenne, ryhmätyötaidot, toisia arvostava käytös, aktiivisuus, avuliaisuus, ystävällisyys ja opetustilanteeseen sopiva kielenkäyttö, voivat vaikuttaa kurssin arvosanaan +/- 0.5 numeroa.
Kotitehtävät ja niiden vastaukset ilmoitetaan joka viikko Tabulassa. Opettaja tarkastaa, että kotitehtävät on tehty jokaiselle tunnille. Opiskelijan tulee itse tarkastaa, että tehtävät on tehty oikein ja kysyä virheistä tarvittaessa opettajalta.Kotitehtävien aktiivinen tekeminen korottaa kirjallisen kokeen arvosanaa:tekemättä 1-2 tehtävää -> +0,5 numeroa, tekemättä 3 tehtävää -> + 0,25 numeroa.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
lähiopetus, suulliset ja kirjalliset yksilö-, pari- ja ryhmätehtävät, esiintymisharjoitukset (jos ehditään), itsenäinen verkko-opiskelu Tabulassa, kirjallinen ja suullinen tentti
Learning materials
Oppikirja Protocall Toolkit: Tekniikan englantia (Tillander&Sallila)Tällä kurssilla kirjasta opiskellaan kappaleita 1-4, sekä kappaleista 6-8 Extra Reading osioita.
Opettaja antaa lisämateriaalia monisteina tai Tabulan kautta (avain: 13i200b). Kaikki kurssiin liittyvä materiaali opiskellaan tentteihin, osa itsenäisesti.
Student workload
-lähiopetus 2h/vko
-itsenäinen työskentely Tabulan kautta 1h/vko (avain: 13i200b)ja kotitehtävien tekeminen
-tentteihin valmistautuminen
Content scheduling
Lähiopetus alkaa viikolla 3. Ensimmäisellä tapaamiskerralla kirjallinen lähtötasokoe. Kirjallinen ja suullinen koe viikoilla 17 ja 18. Lähiopetus päättyy viikolla 18.
Completion alternatives
ks. arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Further information
Oppikirjaan liittyviä aihepiirejä voi opiskella ja kerrata itsenäisesti osoitteessa https://www.promentor.fi/pmweb-admin/shibboleth/pmweb-login.html Sieltä löytyy kirjan web-versio. Dialogit ja extra reading -tekstit ovat samoja kuin painetussa kirjassa, harjoitukset ovat erilaisia. Kurssille kirjaudutaan TAMKin tunnuksin.
Kielioppia voi harjoitella Alfasoft-ohjelmalla. Kurssille pääsee seuraavasti: Start -> All Programs -> kielten opetus -> valitse ohjelma. Tunnuksia tai salasanaa ei tarvita, tämän kohdan voi jättää tyhjäksi ja klikata OK.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
-osaa keskustella tutuista aiheista.
-osaa kirjoittaa ymmärrettävää tekstiä, kun saa valmistella sitä riittävän kauan ja apua käyttäen.
-ymmärtää pääasiat normaalitempoisesta puheesta tutussa asiayhteydessä, kun viesti toistetaan tarvittaessa.
-ääntää useimmiten ymmärrettävästi.
-löytää etsimänsä tiedon teksteistä, jotka käsittelevät tuttuja aiheita.
-käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy.
-käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita.
-käyttää helpoimmin saatavilla olevia apuvälineitä, kuten ilmaiset sanakirjat.
-selviytyy lyhyestä suullisesta esityksestä.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
-keskustelee erilaisista aiheista melko sujuvasti.
-viestii useimmiten tilanteen edellyttämällä tyylillä.
-kirjoittaa melko sujuvaa ja helposti ymmärrettävää tekstiä.
-ääntää melko luontevasti ja selkeästi.
-ymmärtää lukemansa tekstin pääasiat ja useimmat yksityiskohdat.
-osaa tarvittaessa ilmaista asian toisin sanoin.
-ymmärtää ja käyttää alan perussanastoa melko täsmällisesti.
-osaa käyttää apuna eri lähteitä ja sanakirjoja.
-käyttää rakenteita pääosin oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä, jos ne ovat johtaneet väärinkäsityksiin.
-osaa pitää lyhyen suullisen esityksen ymmärrettävästi ja selkeästi.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
-keskustelee luontevasti erilaisista aiheista.
-viestii tilanteen edellyttämällä tyylillä.
-kirjoittaa selkeää ja hyvin jäsenneltyä tekstiä lähes ilman kielivirheitä.
-ääntää luontevasti ja selkeästi.
-ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat teksteistä ja pystyy soveltamaan lukemaansa.
-selittää toisin sanoin ja korvaa sanaston puutteet huomaamattomasti.
-ymmärtää ja käyttää täsmällisesti alan perussanastoa.
-löytää erilaisia lähteitä käyttämällä asianmukaiset termit.
-käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi.
-osaa pitää lyhyen suullisen esityksen jäsentyneesti ja vakuuttavasti asianmukaisella tyylillä.