Orientation to Education and Social and Health Care Profession (3 cr)
Code: 7B00BB70-3001
General information
- Enrolment period
- 02.07.2013 - 30.09.2013
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2013 - 27.10.2013
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Biomedical Laboratory Science
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 36
- Degree programmes
- Degree Programme in Biomedical Laboratory Science, students who began in 2013 or earlier
- Teachers
- Leena Mattila-Oksanen
- Kirsi Mansikkamäki
- Kati Borg
- Tapio Yrjölä
- Marja-Liisa Timperi
- Ritva Kröpi
- Marja Kuparinen
- Matti Miettinen
- Small groups
- AB (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- A (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- B (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- ryhmä I (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- ryhmä II (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- ryhmä III (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- AB
- A
- B
- ryhmä I
- ryhmä II
- ryhmä III
- Course
- 7B00BB70
Objectives (course unit)
Student is able to
- be aware of the general rules for studying at TAMK
- know TAMK’s services to support professional learning processes
- know learning environments and know what to do in different situations
- use Tampere University of Applied Sciences’ online services, email, Peppi and Pakki, and other needed information technology
- know the campus library, can use TAMK library services and information sources
- know the principles of learning promotion and cooperation
- know the profession of Biomedical Laboratory Scientist as a part of health care sector
- maintain their own individual study plan and actively monitor their learning and growth to expertise
Content (course unit)
Tampere University of Applied Sciences, TAMK
Degree Programme in Biomedical Laboratory Science and curriculum
Degree and disciplinary regulations, and other regulations
Services provided by TAMK for students
TAMK library services
Basic ICT skills and information search
Studying at TAMK, information networks for supporting learning, e.g. Peppi, Pakki and Tabula
Special characteristics of studying at TAMK and the social and health care profession
Biomedical laboratory scientist's work in the worklife
Evaluation methods and criteria
Osallistuminen opetukseen, läsnäolovelvoite, ja tehtävien suorittaminen hyväksytysti
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Osin ongelmaperustainen oppiminen ja osa opetuksesta monialaisissa ryhmissä.
Learning materials
ETENE-julkaisuja 1, 2001. Terveydenhuollon yhteinen arvopohja, yhteiset tavoitteet ja periaatteet.
Laki potilaan asemasta ja oikeuksista.
Muu opintojaksolla sovittava materiaali.
Student workload
TAMKiin ja opiskeluympäristöön tutustuminen osin TAMKON järjestämän opiskelijatuutorointitoiminna kautta.Opettajatuutorointi osana opintoja.
Ongelmaperustaisessa oppimisessa itsenäistä tiedonhankintaa lähituntien/tapaamisten lisäksi.
Content scheduling
Osa sisällöistä integroituu opintojaksoon bioanalytiikka ja bioanalyytikon työ.
Completion alternatives
-
Practical training and working life cooperation
-
International connections
-
Further information
TAMKO opiskelijakunta vastaa osasta opetuksesta.
Toteutus osin yhdessä radiografian ja fysioterapian opiskelijoiden kanssa
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Aktiivinen osallistuminen opintojaksoon.Opiskelija osaa käyttää TAMKin tarjoamia verkkopalveluita, sähköpostia, WinhaVilleä ym opiskelussaan ja muuta opiskelussa tarvittavaa tietotekniikkaa
Integroidun osan tavoitteiden saavuttaminen osoitetaan bioanalytiikka ja bioanalyytikon työ -tentissä.