Professional Communication (4 cr)
Code: 7K00BC54-3007
General information
- Enrolment period
- 05.01.2014 - 28.01.2014
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 10.03.2014 - 31.05.2014
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Local portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 27 - 39
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, students who began in 2013 or earlier
- Teachers
- Katja Muurinen
- Ulla Markkanen
- Sanna Laiho
- Piia Lavonius-Ylönen
- Paula Pursiainen
- Taina Ojaniemi
- Small groups
- ryhmä 1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- ryhmä 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- ryhmä 3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- ryhmä 1
- ryhmä 2
- ryhmä 3
- Course
- 7K00BC54
Objectives (course unit)
The student
-knows the bases for professional communication;
-is able to act as a professional in the work community;
-identifies his/her own strengths and developmental challenges in interaction;
-is able to develop his/her interaction skills with people of all ages, and in different life situations and cultures.
Content (course unit)
-professional communication in collaboration with individuals and families
-professional performance in work community
-identification and evaluation of personal communication skills
-multicultural nursing
-interaction with an individual with memory disorders
-interaction with an aggressive individual
Prerequisites (course unit)
None
Exam schedules
Part 1 and 2 together. Part 1 group exam, part 2 individual exam (3hrs). Exam 11.12.13
Evaluation methods and criteria
Part 1 Professional interaction in nursing 3 ects:
- Exam: Numeric evaluation
- Weight coefficiency 3
Part 2 Interaction with a person with memory disorders 1 ect
- Exam: Numeric evaluation 0-5
- Weight coefficiency 1
Part 3 Problem based learning/ small group work
- Compulsory attendance
- Evaluation on scale pass/fail
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Part 1 Professional interaction in nursing 3 ects:
- Cooperative learning
- Contact lessons
- Study discussions
- Small group work
- Action methods
- Learning diary, one page abstract to the teacher at the end of the course.
Part 2 Interaction with a person with memory disorders 1 ect
- Discussion lectures
Learning materials
See Finnish literature.
Student workload
Teaching 32h, independent studies 76h.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa luetella vuorovaikutuksen peruselementtejä ammatillisessa vuorovaikutuksessa, työelämätaidoissa ja muistisairaan potilaan kohtaamisessa.
Osallistuu harjoituksiin, reflektio- itsearviointitaidot kehittymässä.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tietää mitä vuorovaikutus on.
Tietää mitä ammatillinen vuorovaikutus on.
Tietää mitä ovat tiimityötaidot sekä työelämän odottamat vuorovaikutustaidot.
Osaa muistisairaan kohtaamisen perusperiaatteet.
Harjaantuu ammatillisissa kohtaamistaidoissa ja erilaisissa yhteistyösuhteissa
Osallistuu aktiivisesti harjoituksiin.
Osaa reflektoida vuorovaikutustaitojaan ja kykenee hyödyntämään sitä omien vuorovaikutustaitojensa kehittämisessä.
Arvioi osallistumistaan ja toimintaansa realistisesti.
Käyttäytyy toisia kohtaan kunnioittavasti.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa antaa rakentavaa palautetta ja kehittää tätä kautta koko ryhmän toimintaa.
Osaa kuvata ja perustella eri vuorovaikutustilanteisiin vaikuttavia tekijöitä.
Osaa analysoida ammatillisia vuorovaikutustilanteita.
Osaa kuvata ja perustella muistisairaan ihmisen hyvän kohtaamisen osatekijät.