Market Research in Russia or Eastern Europe (5 cr)
Code: VB305-2000
General information
- Enrolment period
- 15.11.2012 - 13.01.2013
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2013 - 31.07.2013
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- TAMK Ikaalinen
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 15
- Teachers
- Timo Nevalainen
- Maija Kärnä
- Course
- VB305
Objectives (course unit)
The aim of the course is to give the participating students insight on Russia or on an Eastern European Country from a special point of view (management, marketing, culture etc). The course is implemented through a project work in cooperation with companies with background studies on the chosen theme. These theoretical studies are done mostly online . The exact aims and contents of the course will be specified each year separately.
Exam schedules
Kurssin alkua edeltävä verkkotentti
Evaluation methods and criteria
Tentti + essee - 20 %
Tuotos (markkinaselvitys) 80 %
Toiminta projektissa voi alentaan/korottaa arvosanaa.
Käytössä itse-, vertais-, toimeksiantajan ja opettaja-arviointi
Assessment scale
0-5
Teaching methods
alkukoe/testi|raportti/työselostus|referaatti/essee|kenttätyöskentely (sis. opintoretket)|projektityöskentely
Learning materials
Esitenttikirja:
Ruuska, Kai (2007) Pidä projekti hallinnassa: suunnittelu, menetelmät, vuorovaikutus TAI
Horine, Greg (2009). Absolute Beginner's Guide to Project Management (2nd Edition) > englanninkielinen vaihtoehto
TAI
Pelin, Risto (2009) Projektihallinnan käsikirja > vapaaehtoinen oheislukemisto
Student workload
Opetus, ohjattu ryhmätyöskentely - 30 h
Itsenäinen/ryhmätyöskentely verkossa - 105 h
Content scheduling
Kurssi toteutetaan kolmen lähipäivän ja verkkotyöskentelyn avulla. Kurssin alkua ennen esitentti projektityöskentelyä koskevasta kirjasta.
Kurssin alku 15.1. ja päätös 26.4.2012
Practical training and working life cooperation
Mukana pk-yrityksiä Pirkanmaalta ja Uudeltamaalta
Further information
Lisätietoja opiskelijalle
Kurssi toteutetaan yhdessä Helsingin yliopiston ja muiden yliopistojen kanssa yhteistyössä.
Yliopistoista mukaan max. 15 opiskelijaa
TAMKista mukaan max. 15 opiskelijaa
Toteutussuunnitelma alustava. Siihen voi tulla vielä muutoksia ja täsmennyksiä.
Kurssille valitaan hakumenettelyn kautta, sähköpostitse motivaatiokirje maija.karna@tamk.fi ennen 25.11.2012.
Lisätiedot: Maija Kärnä
Ajankohta
Lähikokoontumispäivät:
25.1.2012 Kurssin aloitus /Tampere
käynti yrityksissä ryhmittäin
15.3.2012 Helsinki
26.4.2012 Kurssin lopetus /Tampere tai Helsinki
Tavoitteet
Kurssin aikana opiskelija tutustuu johonkin itäisen Euroopan maahan markkina-alueena. Opiskelija kykenee kurssin jälkeen suunnittelemaan vastaavan tutkimustehtävän sekä löytämään, analysoimaan ja arvioimaan kriittisesti erilaisia tutkimuksen tekemiseen ja tutkimusraportin laatimiseen liittyviä tietolähteitä.
Kurssin päätyttyä opiskelija osaa tulkita ja vertailla kyseistä markkina-aluetta koskevaa tietoa ja soveltaa kyseistä maata koskevaa erityisosaamistaan käytännön liiketoimintatilanteissa. Hän osaa kurssin lopussa arvioida oman alueasiantuntijuutensa kehittymistä.
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa projektin yhdessä tiimin kanssa. Hän tunnistaa ja osaa soveltaa projektityöskentelyn vaiheita ja työtapoja vastaavissa toimintaympäristöissä. Hän osaa laatia projektin onnistumista kuvaavat arviointiperusteet yhdessä toimeksiantajan kanssa ja käyttää niitä projektin lopputuloksen arvioinnissa.
Hän tunnistaa ryhmän kehityksen eri vaiheet ja osaa sopeuttaa toimintansa kulloisenkin vaiheen mukaisesti edistämään ryhmän toimintaa. Hän osaa laatia ryhmän toiminnan onnistumista mittaavat arviointiperusteet yhdessä tiimin kanssa ja toimia vastuullisesti ryhmän jäsenenä. Hän osaa arvioida laadittujen arviointiperusteiden perusteella avulla omaa ja ryhmänsä jäsenten toimintaa.
Oppimistavoitteet
tunnistaa ja osaa soveltaa projektinhallinnan prosessin eri työkaluja ja vaiheita
tuntee ja osaa keskustella valitusta uudesta markkina-alueesta toimintaympäristönä
osaa etsiä tietoa uudesta markkina-alueesta tehokkaasti
osaa arvioida omaa toimintaansa ja parantaa sitä palautteen avulla
osaa toimia jäsenenä sekä vetäjänä verkostossa
T&K osuus
4 op
Toteutustapa
Toteutetaan yhdessä yritysten kanssa, heidän esittämiensä kohdealueiden tutkimiseksi. Työskentely pienryhmissä, jossa sekä eri yliopistojen että TAMKin opiskelijoita.
Tieto virtuaalisuudesta opiskelijalle
Virtuaalisuuden osuus 80 %
Opintojakson toteutukselta kerätään palautetta
Opintojaksopalautejärjestelmän kautta