Skip to main content

Teacher in Changing Society (5 cr)

Code: 1L00ET93-3017

General information


Enrolment period
01.07.2020 - 31.12.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2020 - 31.12.2021
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Professional Teacher Education
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Professional Teacher Education
Teachers
Annukka Tapani
Person in charge
Annukka Tapani
Course
1L00ET93

Objectives (course unit)

The core competence fields of teachers’ work are assessment competence, cultural competence, teaching and facilition competence, partnership competence and wellbeing competence. They form a framework for all competence objectives.

Teacher students
- evaluate the social purpose and meaning of education
- evaluate themselves as members of the teaching profession and implementors of education values
- use media for social impact and education in their professional field
- evaluate the effects of changes in their education or professional field on their work as teachers
- evaluate the effects of global, social and labour and education policy changes on teachers’ work and students’ studying
- justify need for new ways of studying and facilitation

Content (course unit)

The course focuses on offering a viewpoint on what social changes mean in professional teachers’ work.

Key questions:
Why are professional teachers social opinion formers?
What abilities do students need as future professionals?
What expertise is needed in the field of education in the future?
What is anticipatory thinking and approach in teachers’ work?
How can working life changes be seen in educational institutions’ operating culture and organisation of teaching?
How are new ways of working required by global sustainable development and climate change control reflected on teachers’ work?
What is renewing teacherhood and how do teachers consider it in their teaching?

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

HYVÄKSYTTY
Opettajaopiskelija
- yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa
- reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta tietämiseensä ja osaamiseensa
- osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiin jakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa
- analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.

HYLÄTTY
Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.

(Opintokokonaisuus arvioidaan suhteessa opintokokonaisuuden tavoitteisiin. Opintojakso arvioidaan suhteessa opintojakson tavoitteisiin. Opintokokonaisuuden/opintojakson itsearvioinnissa käytetään opetussuunnitelman kolmiportaista arviointikriteeristöä: kuvaileva osaaminen, soveltava osaaminen ja integroitunut osaaminen.)

Location and time

TAMK tai osallistujien oppilaitokset, mahdollisesti tilanteen niin vaatiessa verkko
Pe klo 12.30-19, La klo 9-16

Assessment methods and criteria

osaamisen arviointi: arviointitaulukko 3/OPS

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

alustukset, yhteisöllinen oppiminen, vertaistyöskentely

Learning materials

OPSissa mainittu kirjallisuus, ryhmänohjaajan osoittama materiaali

Student workload

1 op = 27 h opiskelijan työtä

Content scheduling

kevät 2021

Further information

Toteutus:
Opintojaksolla käytetään itsenäistä ja ryhmissä tapahtuvaa työskentelyä kontaktipäivinä, muissa pienryhmätapaamisissa ja verkkotyöskentelyssä.

Go back to top of page