Teacher in a Changing Society (5 cr)
Code: 1L00ET93-3007
General information
- Enrolment period
- 01.07.2019 - 31.12.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2020 - 31.07.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Professional Teacher Education
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Professional Teacher Education
- Teachers
- Seppo Janhonen
- Course
- 1L00ET93
Objectives (course unit)
The core competence fields of teachers’ work are assessment competence, cultural competence, teaching and facilition competence, partnership competence and wellbeing competence. They form a framework for all competence objectives.
Teacher students
- evaluate the social purpose and meaning of education
- evaluate themselves as members of the teaching profession and implementors of education values
- use media for social impact and education in their professional field
- evaluate the effects of changes in their education or professional field on their work as teachers
- evaluate the effects of global, social and labour and education policy changes on teachers’ work and students’ studying
- justify need for new ways of studying and facilitation
Content (course unit)
The course focuses on offering a viewpoint on what social changes mean in professional teachers’ work.
Key questions:
Why are professional teachers social opinion formers?
What abilities do students need as future professionals?
What expertise is needed in the field of education in the future?
What is anticipatory thinking and approach in teachers’ work?
How can working life changes be seen in educational institutions’ operating culture and organisation of teaching?
How are new ways of working required by global sustainable development and climate change control reflected on teachers’ work?
What is renewing teacherhood and how do teachers consider it in their teaching?
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
HYVÄKSYTTY
Opettajaopiskelija
- yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa
- reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta tietämiseensä ja osaamiseensa
- osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiin jakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa
- analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.
HYLÄTTY
Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.
(Opintokokonaisuus arvioidaan suhteessa opintokokonaisuuden tavoitteisiin. Opintojakso arvioidaan suhteessa opintojakson tavoitteisiin. Opintokokonaisuuden/opintojakson itsearvioinnissa käytetään opetussuunnitelman kolmiportaista arviointikriteeristöä: kuvaileva osaaminen, soveltava osaaminen ja integroitunut osaaminen.)
Location and time
Ajoitus näkyy opinto-oppaan kautta.
Paikka: TAMK, Moodlessa ilmoitettu luokka.
Exam schedules
Ei tenttejä.
Assessment methods and criteria
Itsearviointi, vertaisarviointi ja opettajan arviointi
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Tietoiskut
Itsenäinen tiedonhankinta
Pienryhmissä tapahtuva tiedon jakaminen
Yhteisöllinen tiedonrakentelu verkossa ja kasvokkkain
Portfolio
Learning materials
Ks Opinto-opas ja opettajan jakama materiaali
Osittain opiskelijoiden itse etsimä kirjallisuus
Student workload
5 x 27 h = 135h, josta kontaktiopetusta noin 56 h. Kontaktiopetukseen limittyy osittain muidenkin opintojaksojen opetusta.
Content scheduling
Muuttuva työelämä
Opettajan yhteiskunnallinen tehtävä
Completion alternatives
Osaamisen tunnistamisen ja tunnustamisen kautta
International connections
Mahdollisuuksien tarjoutuessa käytetään hyväksi yhteistyötä kv-yhteistyökumppaneiden kanssa.
Further information
BYOD. Oma kannettava tietokone tai tabletti aina mukana kontaktipäivissä
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opettajaopiskelija
- yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa
- reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta tietämiseensä ja osaamiseensa
- osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiin jakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa
- analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.