Skip to main content

Teaching and Facilitation Practice (10cr)

Code: 1L00ET91-3019

General information


Enrolment period
01.07.2020 - 10.01.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2020 - 05.05.2021
Implementation has ended.
Credits
10 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Professional Teacher Education
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Professional Teacher Education
Teachers
Sirpa Levo-Aaltonen
Person in charge
Sirpa Levo-Aaltonen
Course
1L00ET91

Objectives (course unit)

The core competence fields of teachers’ work are assessment competence, cultural competence, teaching and facilitation competence, partnership competence and wellbeing competence. They form a framework for all competence objectives.

Teacher students
- set learning and competence objectives independently, plan, implement and teach a course according to the curriculum and assess achievement of the set learning and competence objectives
- build and develop different learning environments and learning paths together with their students
- give students feedback which promotes and motivates learning
- evaluate their interaction skills
- identify and develop strengths and development needs in their teaching and facilitation competence
- give constructive peer feedback to other teacher students on planning and implementation of teaching.

Content (course unit)

The course applies the Pedagogical Approaches course contents in practice.

Key question:
How do I build my teaching and facilitation practice on modern pedagogical approaches?

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

HYVÄKSYTTY
Opettajaopiskelija
- yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa
- reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta tietämiseensä ja osaamiseensa
- osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiin jakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa
- analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.

HYLÄTTY
Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.

(Opintokokonaisuus arvioidaan suhteessa opintokokonaisuuden tavoitteisiin. Opintojakso arvioidaan suhteessa opintojakson tavoitteisiin. Opintokokonaisuuden/opintojakson itsearvioinnissa käytetään opetussuunnitelman kolmiportaista arviointikriteeristöä: kuvaileva osaaminen, soveltava osaaminen ja integroitunut osaaminen.)

Location and time

Ajoitus pääasiassa keväällä 2021 ja opiskelija suunnittelee tarkemman ajoituksen harjoitteluunsa.

Exam schedules

Ei tenttejä

Assessment methods and criteria

Asiantuntija-arviointi, itsearvointi ja vertaisarvointi

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Kyseessä on käytännön harjoitteluun painottuva opintojakso.
Opintojaksolla käytetään itsenäistä ja pienryhmissä tapahtuvaa työskentelyä.

Learning materials

Ks. OPS, Moodlen aineistot.
Osittain opiskelijoiden itse etsimä materiaali liittyen harjoitteluun.

Student workload

10 x 27 h = 270h

Content scheduling

Suoritetaan pääosin keväällä 2021

Completion alternatives

Sovitaan tarvittaessa opiskelijan kanssa. Osa harjoittelusta voidaan AHOToida, mikäli aiempi kokemus on kattavaa ja sisältää uudenlaisten opetusmenetelmien käyttöä.

Practical training and working life cooperation

Kyseessä on autenttisissa toimintaympäristöissä toteutettava opintojakso.

Further information

Toteutus:
Opintojaksolla käytetään pääosin itsenäistä työskentelyä erilaisissa oppimisympäristöissä. Lisäksi tarvitaan yhteistyötä ohjaavan opettajan sekä muiden opettajaopiskelijoiden kanssa. Työskentelyä ohjataan myös verkkoympäristössä.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opettajaopiskelija
- yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa
- reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta tietämiseensä ja osaamiseensa
- osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiin jakamalla asiantuntijuuttaan
- analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.

Go back to top of page