Skip to main content

Individual´s Experiences and Flexible Learning Paths (5 cr)

Code: 1L00ET90-3006

General information


Enrolment period
01.07.2019 - 31.12.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2020 - 31.07.2020
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Professional Teacher Education
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Professional Teacher Education
Teachers
Jori Leskelä
Person in charge
Jori Leskelä
Course
1L00ET90

Objectives (course unit)

The core competence fields of teachers’ work are assessment competence, cultural competence, teaching and facilitation competence, partnership competence and wellbeing competence. They form a framework for all competence objectives.

Teacher students
- identify and evaluate practices related to flexibility of studies
- evaluate the curriculum, degree structure and objective setting
- justify the role of supervision in working with students
- prevent students’ exclusion and promote educational institutions’ inclusive practices
- support students’ individuality in studies and give career guidance depending on the student’s situation
- can individualise and develop their teaching flexibly by eg learning by working.

Content (course unit)

The course includes a multiviewpoint introduction to significance of human world of experience in planning flexible study paths and facitation of learning.

Key questions:
How do teachers consider students’ individuality and different ways of orientation to learning and studying?
How do teachers supervise diverse students in need of special support?
What competence do flexible planning and implementation of studies call for from teachers and other staff?
How do curricula and qualification requirements direct and define individual choices in teachers’ and students’ work?
How do educational institutions take into consideration students of different ages and with diverse cultural backgrounds?
What tools do teachers have for career guidance?
How do teachers personalise students’ studies for example through credit transfer and learning by working? How do teachers identify students’ competence?

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

HYVÄKSYTTY
Opettajaopiskelija
- yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa
- reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta tietämiseensä ja osaamiseensa
- osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiin jakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa
- analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.

HYLÄTTY
Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.

(Opintokokonaisuus arvioidaan suhteessa opintokokonaisuuden tavoitteisiin. Opintojakso arvioidaan suhteessa opintojakson tavoitteisiin. Opintokokonaisuuden/opintojakson itsearvioinnissa käytetään opetussuunnitelman kolmiportaista arviointikriteeristöä: kuvaileva osaaminen, soveltava osaaminen ja integroitunut osaaminen.)

Assessment scale

0-5

Further information

Toteutus:
Opintojaksolla käytetään itsenäistä ja ryhmissä tapahtuvaa työskentelyä kontaktipäivinä, muissa pienryhmätapaamisissa ja verkkotyöskentelyssä.

Go back to top of page