Individual´s Experiences and Flexible Learning Paths (5 cr)
Code: 1L00ET90-3004
General information
- Enrolment period
- 01.07.2019 - 31.12.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2020 - 31.07.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Professional Teacher Education
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Professional Teacher Education
- Teachers
- Seppo Janhonen
- Course
- 1L00ET90
Objectives (course unit)
The core competence fields of teachers’ work are assessment competence, cultural competence, teaching and facilitation competence, partnership competence and wellbeing competence. They form a framework for all competence objectives.
Teacher students
- identify and evaluate practices related to flexibility of studies
- evaluate the curriculum, degree structure and objective setting
- justify the role of supervision in working with students
- prevent students’ exclusion and promote educational institutions’ inclusive practices
- support students’ individuality in studies and give career guidance depending on the student’s situation
- can individualise and develop their teaching flexibly by eg learning by working.
Content (course unit)
The course includes a multiviewpoint introduction to significance of human world of experience in planning flexible study paths and facitation of learning.
Key questions:
How do teachers consider students’ individuality and different ways of orientation to learning and studying?
How do teachers supervise diverse students in need of special support?
What competence do flexible planning and implementation of studies call for from teachers and other staff?
How do curricula and qualification requirements direct and define individual choices in teachers’ and students’ work?
How do educational institutions take into consideration students of different ages and with diverse cultural backgrounds?
What tools do teachers have for career guidance?
How do teachers personalise students’ studies for example through credit transfer and learning by working? How do teachers identify students’ competence?
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
HYVÄKSYTTY
Opettajaopiskelija
- yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa
- reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta tietämiseensä ja osaamiseensa
- osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiin jakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa
- analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.
HYLÄTTY
Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.
(Opintokokonaisuus arvioidaan suhteessa opintokokonaisuuden tavoitteisiin. Opintojakso arvioidaan suhteessa opintojakson tavoitteisiin. Opintokokonaisuuden/opintojakson itsearvioinnissa käytetään opetussuunnitelman kolmiportaista arviointikriteeristöä: kuvaileva osaaminen, soveltava osaaminen ja integroitunut osaaminen.)
Location and time
Ajoitus näkyy opinto-oppaan kautta.
Paikka: TAMK, Moodlessa ilmoitettu luokka.
Exam schedules
Ei tenttejä.
Assessment methods and criteria
Itsearviointi, vertaisarviointi ja opettajan arviointi
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Tietoiskut
Itsenäinen tiedonhankinta
Pienryhmissä tapahtuva tiedon jakaminen
Yhteisöllinen tiedonrakentelu verkossa ja kasvokkkain
Portfolio
Learning materials
Ks Opinto-opas ja opettajan jakama materiaali
Osittain opiskelijoiden itse etsimä kirjallisuus
Student workload
5 x 27 h = 135h, josta kontaktiopetusta noin 56 h. Kontaktiopetukseen limittyy osittain muidenkin opintojaksojen opetusta.
Content scheduling
Yksilölliset opintopolut
Erityinen tuki (tämä oli jo syksyllä)
Completion alternatives
Osaamisen tunnistamisen ja tunnustamisen kautta
Practical training and working life cooperation
Oj liittyy läheisesti Opetus- ja ohjaamisharjottelu-oj:oon.
International connections
Mahdollisuuksien tarjoutuessa käytetään hyväksi yhteistyötä kv-yhteistyökumppaneiden kanssa.
Further information
BYOD. Oma kannettava tietokone tai tabletti aina mukana kontaktipäivissä
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opettajaopiskelija
- yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa
- reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta tietämiseensä ja osaamiseensa
- osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiin jakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa
- analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.