Skip to main content

Expert as an Organisational Developer 1Laajuus (10 cr)

Course unit code: NA00FU97

General information


Credits
10 cr

Objectives

Opiskelija
- tietää organisaation keskeiset prosessit ja niiden tuotokset sekä sidosryhmät ja verkostot, myös kansainväliset
- tietää ja soveltaa systeemiajattelun perusteet
- osaa tarkastella prosessien toimivuutta ja asiakastarpeisiin vastaavuutta
- tunnistaa organisaation kehittämisrakenteet
- tunnistaa toimialaan liittyvän juridisen säädöspohjan, ohjeistukset ja tietojärjestelmät
- osaa toimia erilaisissa systeemisissä vuorovaikutussuhteissa ja moniammatillisissa tiimeissä
- osaa reflektoida oman toimintansa lähtökohdat ja periaatteet
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida toimintaa/projektin/palvelun yhteistyössä työelämän kanssa

Content

Millaisia palvelu- ja tuotantoprosesseja organisaatiossa on ja millaista arvoa ne tuottavat asiakkaille?
Miten organisaation prosesseja kehitetään asiakaslähtöisesti?
Miten organisaatio hyödyntää ja luo uutta tietoa?
Millaisia systeemisiä vuorovaikutussuhteita organisaatiossa ja sen toimintaympäristössä vaikuttaa?
Millaisia haasteita systeemisiin vuorovaikutussuhteisiin vaikuttaa?
Miten hyödynnän systeemiajattelua organisaation toiminnan kehittämisessä?
Miten jäsennän toimialaan liittyviä ilmiöitä ja käsitteiden välisiä suhteita?
Kuinka tuon omaan osaamiseni, taitoni ja tietoni moniammatillisen tiimin käyttöön?
Kuinka hyödynnän tiimissä ja organisaatiossa olevaa osaamista, tietoa ja taitoja asiakasprosessien ja toiminnan kehittämiseksi?

Assessment criteria, pass/fail

Hyväksytty:
Opiskelija
- osoittaa saavuttaneensa opintojakson tavoitteet jäsentäen asoita suhteessa toisiinsa
- osaa toimia suunnitelmallisesti ja ratkaisulähtöisesti perustellen soveltuvimman menettelyntavan valinnan
- osaa reflektoida omaa omaa toimintaansa, osaamistaan ja kehittämisen kohteita myös saamansa palautteen pohjalta
- osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan
- ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös asiakastyöhön sekä tiimin ja organisaation toimintaan alalle tärkeiden toimintapojen mukaisesti.

Hylätty:
Opiskelija
- ei kykene osoittamaan opintojakson tavoitteiden saavuttamista
- ei kykene suunnitelmalliseen työskentelyyn
- ei pysty vastuulliseen yhteistyöhön omia vuorovaikutustaitojaan kehittäen
- ei pysty reflektoimaan omaa toimintaansa, osaamistaan tai kehittämisen kohteitaan
- ei ota ammatillista vastuuta toiminnastaan asiakastyössä, tiimissä tai organisaatiossa.

Go back to top of page