Reforming and Developing Social Services (5cr)
Course unit code: 7Z00HL36
General information
- Credits
- 5 cr
- Teaching language
- Finnish
Objectives
Elective Course, Master’s Degree Programme in Social Services
This elective course provides you competencies for developing the social sector. The studies are conducted independently virtual, allowing you also to utilize and deepen your existing expertise. Key themes include: professional growth and expertise, basics of research-based development and Innovations as part of development work. With the support of the course materials, you will create a development plan that enables you to generate concrete idea for improving social sector practices based on the working life needs. This course is part of the Master’s Degree Programme in Social Services and can be be credited into your free-choice studies within the programme.
Outcomes
After completing the course, the student:
• is able to justify and present a current development topic in the field of social services.
• can conduct information retrieval related to the topic and identify relevant theoretical foundations.
• is able to formulate a suitable objective for a development project.
• recognizes the characterists of research-based development and innovation.
• understands the importance of ethics and data protection in development work.
• is able to compile the chosen workplace development topic into a research-based development or project idea.
Content
Contents
• personal professional growth and expertise as a foundation for development
• research-based development: foundations and opportunities
• basics of research methods and their application
• phases of a research-based development process or project
• innovations as part of development work
• ethical considerations in research-based development
• preparing an idea paper to support workplace-oriented research and development
Prerequisites
Pohjakoulutus, sosionomi AMK tai vastaava, ks. tutkinto-ohjelman valintaperusteet, opintopolku.fi
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Tyydyttävä: Opiskelija kuvaa tehtävänannon ohjaamana ammatillista kasvun ja asiantuntijuuden sisältöä toimialaan liittyen suppeasti, toteavaa tai luettelonomaista elementtiä sisältäen. Opiskelija tunnistaa suppeasti tutkimuksellisen kehittämisen ja -menetelmien tunnuspiirteitä lukemastaan artikkelista. Opiskelija kuvaa tehtävänannon ohjaamana tutkimus- ja kehittämistyön ideaa liittyen toimialaan suppeasti ja/tai toteavasti.
Assessment criteria, good (3-4)
Hyvä: Opiskelija kuvaa toimialaan liittyvää ammatillista kasvun ja asiantuntijuuden sisältöä pääosin tehtävänannon mukaisesti. Kuvaus sisältää tehtävänannon ohjaamana sen eri osa-alueita muodostaen kokonaisuutta. Opiskelija tunnistaa tutkimuksellisen kehittämisen eri näkökulmia lukemastaan artikkelista. Opiskelijan kuvaus toimialan kehittämisen ideasta sisältää tehtävänannon ohjaamana eri osa-alueita ja muodostaa loogisen kokonaisuuden.
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä: Opiskelija kuvaa toimialaan liittyvää ammatillista kasvun ja asiantuntijuuden sisältöä tehtävänannon mukaisesti. Kuvaus kattaa sen eri osa-alueet ja muodostaa tästä loogista kokonaisuutta. Opiskelija tunnistaa monipuolisesti tutkimuksellisen kehittämisen näkökulmia lukemastaan artikkelista. Opiskelijan kuvaus toimialan kehittämisen ideasta sisältää tehtävänannon ohjaamana sen eri osa-alueet muodostaen loogisen, ehjän kokonaisuuden.
Further information
Opintojakson arviointi suoritetaan välitehtävien ja lopputehtävän perusteella. Arviointitulos ja tieto opintojakson suorittamisesta tiedotetaan hakijoille valintatulosten ilmoittamisen yhteydessä.