Degree Programme in Business Administration, Part-time Studies, Tampere: 19AVOLITA
Code: 17ALITA
- Degree title
- Bachelor of Business Administration
- Credits
- 210 ects
- Duration
- 3.5 years (210 cr)
- Start semester
- Autumn 2018
Description
OSAAMINEN
Liiketalouden koulutuksesta valmistuneella tradenomilla on laaja-alainen ja ajantasainen perusosaaminen liiketalouden alueella. Hän toimii innovatiivisesti hyödyntäen digitaalisia toimintatapoja ja työkaluja. Hän osaa arvioida ja kehittää omaa sekä työyhteisön osaamista. Koulutuksesta valmistuneella on erityisesti myyntityön sekä kansainvälisten toimintojen tai johtamis- ja esimiestyön erityisosaamista ja hän kykenee toimimaan myös monikulttuurisissa verkostoissa toimialansa kehittäjänä.
ARVOPERUSTA
Ohjelman arvoperusta on vuorovaikutustaidoissa sekä oman että ryhmän osaamisen vastuullisessa kehittämisessä. Siinä konkretisoituvat TAMKin arvot: yhteisöllisyys, yksilön ja erilaisuuden kunnioittaminen, kestävä kehitys, osaaminen ja yrittäminen.
VUOSITAVOITTEET
Ensimmäisen opintovuoden jälkeen opiskelija osaa yrityksen liiketoiminnan osa-alueiden perusasiat. Hän hallitsee alan tärkeimpien menetelmien ja it-työkalujen käytön sekä osaa toimia vuorovaikutustilanteissa tehokkaasti. Opiskelija osaa toimia sekä työyhteisön että opiskeluyhteisön aktiivisena jäsenenä.
Toisen opintovuoden jälkeen opiskelija osaa kehittää kannattavaa liiketoimintaa. Hän osaa hyödyntää erilaisia markkinointitoimenpiteitä ja hallitsee tuloksellisen myyntityön periaatteet. Hän tuntee liiketoimintaa säätelevän lainsäädännön perusteet, taloushallinnon perusteet ja osaa viestiä opiskelemillaan kielillä kirjallisesti ja suullisesti.Hänellä on valmiudet toimia asiantuntijana liiketalouden eri tehtävissä.
Kolmannen ja neljännen opintovuoden jälkeen opiskelija osaa toimia myyntityön ammattilaisena ja kehittäjänä. Valintansa mukaan hän osaa edistää yrityksen kansainvälistymistä ja kasvua tai hän osaa toimia johtamis- ja esimiestehtävissä.
SIJOITTUMINEN TYÖELÄMÄÄN
Koulutuksesta valmistuvat tradenomit sijoittuvat erilaisiin liike-elämän asiantuntijatehtäviin yksityiselle tai julkiselle sektorille tai he voivat ryhtyä yrittäjiksi. Tästä ohjelmasta valmistuvilla on taito kehittää ja kasvattaa liiketoimintaa erityisesti myyntityön, johtamisen ja kansainvälistymisen mahdollisuuksien kautta.
RAKENNE
Ohjelmassa on perus- ja ammattiopinnot, vapaasti valittavat opinnot, harjoittelu ja opinnäytetyö.
KESKEISET AIHEET
Moduulien eli opintokokonaisuuksien nimet kuvaavat ohjelman keskeisiä aiheita. Ne ovat
Liiketoimintaosaamisen perusteet
Tuote- ja palveluosaamisen kehittäminen
Talous menestyvän liiketoiminnan tukena
21th Century Marketing
Myyntityö ja sen johtaminen
Kansainväliset mahdollisuudet (vaihtoehtoinen)
Johtaminen ja esimiestyö (vaihtoehtoinen)
OPETUKSEN TOTEUTTAMINEN
Opetus toteutetaan valmentavana monimuoto-opetuksena, joka koostuu lähi- ja etäopetuksesta. Lähitapaamiset ovat kerran kuussa kahden peräkkäisen arkipäivän ajan, sisältäen mahdollisesti myös opiskelijoiden järjestämää vapaaehtoista iltaohjelmaa. Etäopiskelu on itsenäistä opiskelua ja verkossa tapahtuvaa ohjattua opiskelua hyödyntäen digitaalisia työkaluja ja etäyhteyttä. Yhteisiä verkkotapaamisia on yhtenä iltana viikossa.
Lähitapaamisten sisältö muodostuu seuraavista osista:
- oppimistehtävän avausistunto, jolloin opiskelijat muodostavat opettajan esittelemästä lähtökohdasta itselleen uuden oppimistehtävän ja sille tavoitteet
- dialogi- ja pajatyöskentely, johon opettaja ja/tai opiskelijat valmistelevat alustuksen ja aihetta tukevat työtavat oppimisprosessien etenemisen mukaisesti (esim. esitys, video, yrityskäynti, vierailija,tiimityö jne.)
- harjoitustyöpaja, jossa tehdään konkreettisia harjoituksia, esim. budjetointia taulukkolaskentaohjelmalla
- kielipaja, jolloin opitaan joko ruotsin- tai englanninkielistä viestintää opettajan ohjauksessa
- oppimistehtävän purkuistunto, jossa tehtävänä ollut aihe käsitellään tiimissä opettajan ohjauksessa ja annetaan palaute.
Etäopiskelun aikana opiskelija oppii seuraavin tavoin:
- itsenäinen tiedonhankinta oppimistehtävän aiheesta ja sitä tukeva verkkokeskustelu
- online-verkkoluennot tai muut verkkotapaamiset sovittuna ajankohtana hyödyntäen etäyhteyttä, yleensä yksi ilta/viikko
- itsenäinen opiskelu verkkomateriaalien avulla: luentotallenteet, verkkotehtävät
- moduulin aiheeseen liittyvien harjoitusten tekeminen
- moduulin aihetta tukevan kirjallisuuden lukeminen ja esseen kirjoittaminen
- moduuliin liittyvän projektin tai kehittämistehtävän toteuttaminen (voi tapahtua esim. työpaikalla sen tarpeisiin) ja raportointi
- oppimissolutyöskentely.
AVOIMEN AMKIN OPISKELIJAT
voivat osallistua mihin tahansa opintojaksoon, jos ryhmässä on tilaa ja edeltävät opinnot antavat siihen mahdollisuuden.
HYVÄKSILUKEMINEN
Soveltuvia aikaisemmin suoritettuja korkeakouluopintoja voi hyväksilukea tutkintoon. Hyväksilukumahdollisuudet selvitetään opettajatuutorin kanssa käytävissä ohjauskeskusteluissa opintojen alussa ja niiden kuluessa. Hyväksilukuhakemukset tehdään TAMKin intrasta löytyvään järjestelmään.
Jos opiskelijalle on muun aikaisemman koulutuksen tai työkokemuksen kautta kertynyt opetussuunnitelman sisältöjä vastaavaa osaamista, hän voi osoittaa osaamisensa erilaisilla näytöillä ja saada siten aikaisemmin hankitun osaamisensa sisällytettyä tähän tutkintoon. Tämä ns. AHOT-prosessi käydään läpi ohjauskeskusteluissa opintojen alussa ja niiden edetessä. Osaamisen osoittamisen näyttötavoista sovitaan kyseisistä opintojaksoista vastaavien opettajien kanssa TAMKin AHOT-periaatteiden mukaisesti.
KANSAINVÄLINEN OPISKELIJAVAIHTO
Opiskelijoita kannustetaan lähtemään kv-opiskelijavaihtoon. Opiskelijavaihto sopii 2. - 4. vuoden aikana toteutettavaksi. Vaihdossa suoritetut opintopisteet hyväksiluetaan tutkintoon alkuperäisillä nimillä ja laajuuksilla. Niillä korvataan opinnot, jotka vaihdon aikana olisivat olleet työjärjestyksessä, ellei toisin sovita.
HARJOITTELU
Aikuisopiskelija suorittaa yleensä harjoittelun omassa työssään, jos työ on koulutusohjelman alalta ja se on tradenomityön tasoista.
RUOTSIN KIELI
Korkeakoulututkintoon kuuluva 2. kotimaisen kielen suullinen ja kirjallinen taito on osoitettava opintojen aikana. Opetussuunnitelmassa tämä sisältyy ruotsin kielen opintojaksoihin.
Select timing, structure or classification view
Show study timings by academic year, semester or period
Code | Name | Credits (cr) | 2018-2019 | 2019-2020 | 2020-2021 | 2021-2022 | Autumn 2018 | Spring 2019 | Autumn 2019 | Spring 2020 | Autumn 2020 | Spring 2021 | Autumn 2021 | 1. / 2018 | 2. / 2018 | 3. / 2019 | 4. / 2019 | 1. / 2019 | 2. / 2019 | 3. / 2020 | 4. / 2020 | 1. / 2020 | 2. / 2020 | 3. / 2021 | 4. / 2021 | 1. / 2021 | 2. / 2021 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
17ALITA-1000 |
Basics of Business Skills
(Choose all ) |
25 | |||||||||||||||||||||||||
3H00CU28 | Skills and Competences for Working Life | 10 | |||||||||||||||||||||||||
3H00CU29 | Basic Functions of a Firm | 10 | |||||||||||||||||||||||||
3H-309 | Professional English for BBA Studies | 5 | |||||||||||||||||||||||||
17ALITA-1001 |
Product and Service Development
(Choose all ) |
20 | |||||||||||||||||||||||||
3H00CU30 | Start-up of Business | 5 | |||||||||||||||||||||||||
3H00CU31 | Planning Services and Service-based Business Models | 5 | |||||||||||||||||||||||||
3H00CU32 | Innovation Skills for Business | 5 | |||||||||||||||||||||||||
3H00CU33 | Communication in Business | 5 | |||||||||||||||||||||||||
17ALITA-1002 |
Economy Supporting Thriving Business
(Choose all ) |
25 | |||||||||||||||||||||||||
3H00CU34 | Producing and Interpreting Financial Information | 10 | 10 | 10 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
3H00CU35 | Responsible Business | 10 | 10 | 10 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
3H00CU36 | Practical Logistics as a Success Factor of a Company | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
17ALITA-1003 |
21st Century Sales and Marketing
(Choose all ) |
30 | |||||||||||||||||||||||||
3H00CU37 | Customer-oriented Marketing Planning | 10 | 10 | 10 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
3H00CU38 | Digital Systems in Marketing | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
3H00CU39 | Succesfull Sales Work and Customer Service | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
3H00CU40 | Research as a Tool | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
3H-308 | Professional Swedish for BBA Studies, Written | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
3H-307 | Professional Swedish for BBA Studies, Spoken | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | |||||||||||||||||||||
17ALITA-1004 |
Sales Management
(Choose all ) |
25 | |||||||||||||||||||||||||
3H00CU41 | Go to Market | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
3H00CU42 | Building B2B Relationships and Solutions Selling | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
3H00CU43 | Management of Sales, Sales Team and Customer Relationships | 10 | 10 | 10 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
3H00CU44 | Sales Presentations and Negotiations | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
17ALITA-1010 |
Optional Study Modules
(Choose ects: 25 ) |
25 | |||||||||||||||||||||||||
17ALITA-1005 |
Possibilities of Internationalization
(Choose all ) |
25 | |||||||||||||||||||||||||
3H00CU45 | Challenges of Global Economy | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
3H00CU46 | International Sales | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
3H00CU47 | Methods and Possibilities of International Business | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
3H00CU48 | Networking Skills in International Business | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
3H00CU49 | English for International Business | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
17ALITA-1006 |
Management and Leadership
(Choose all ) |
25 | |||||||||||||||||||||||||
3H-338 | Personnel Management and Wellbeing at Work | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
3H-529 | Diversity Management | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
3H-510 | Leadership Forum | 10 | 10 | 10 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
3H00CU50 | Leadership in Future | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
17ALITA-1011 |
Other Optional Business Studies
(Choose ects: 25 ) |
25 | |||||||||||||||||||||||||
3H00EU04 | Insights into Career Paths | 3 | |||||||||||||||||||||||||
17ALITA-1007 |
Free-choice Studies
(Choose ects: 15 ) |
15 | |||||||||||||||||||||||||
17ALITA-1008 |
PRACTICAL TRAINING
(Choose ects: 30 ) |
30 | |||||||||||||||||||||||||
3H-352 | International Practical Training | 30 | 15 | 15 | 15 | 15 | 7.5 | 7.5 | 7.5 | 7.5 | |||||||||||||||||
3H00CD42 | Practical Training 1 | 15 | 7.5 | 7.5 | 7.5 | 7.5 | 3.8 | 3.8 | 3.8 | 3.8 | |||||||||||||||||
3H00CD43 | Practical Training 2 | 15 | 7.5 | 7.5 | 7.5 | 7.5 | 3.8 | 3.8 | 3.8 | 3.8 | |||||||||||||||||
17ALITA-1009 |
BACHELOR'S THESIS
(Choose all ) |
15 | |||||||||||||||||||||||||
3H-353 | Bachelor's Thesis | 0 | |||||||||||||||||||||||||
3H00CK46 | Getting Started on the Thesis | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
3H00CK47 | Writing up the Thesis | 10 | 10 | 10 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
Total | 210 | 0 | 55 | 105 | 45 | 0 | 0 | 25 | 30 | 25 | 80 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 12.5 | 12.5 | 15 | 15 | 12.5 | 12.5 | 40.1 | 40.1 | 22.6 | 22.6 |
TAMK Generic Competences
TAMK’s generic competences mean such competences that every graduating student of TAMK should have. These competences are mainly learnt inside courses with the support of diverse teaching methods, but the fields of study may also offer specific courses on some of the themes.
Ethical Competence
- is able to take responsibility for one’s own actions and their consequences |
Skills and Competences for Working Life |
Basic Functions of a Firm |
Responsible Business |
Research as a Tool |
Diversity Management |
Bachelor's Thesis |
Getting Started on the Thesis |
Writing up the Thesis |
Innovation Competence
- is capable of creative problem solving and development of working methods |
Start-up of Business |
Planning Services and Service-based Business Models |
Innovation Skills for Business |
Research as a Tool |
Go to Market |
Bachelor's Thesis |
Getting Started on the Thesis |
Writing up the Thesis |
IInternationalisation Competence
- possesses language skills necessary for one’s work and for professional development in the field |
Professional English for BBA Studies |
Professional Swedish for BBA Studies, Written |
Professional Swedish for BBA Studies, Spoken |
Go to Market |
Sales Presentations and Negotiations |
Challenges of Global Economy |
International Sales |
Methods and Possibilities of International Business |
Networking Skills in International Business |
English for International Business |
International Practical Training |
Learning Competence
- is able to evaluate and develop one’s competence and learning style |
Skills and Competences for Working Life |
Start-up of Business |
Research as a Tool |
Working Community Competence
is able to operate as a member of a work community and promote its wellbeing |
Skills and Competences for Working Life |
Start-up of Business |
Communication in Business |
Digital Systems in Marketing |
Go to Market |
Networking Skills in International Business |
Personnel Management and Wellbeing at Work |
Diversity Management |
Leadership Forum |
Leadership in Future |
International Practical Training |
Practical Training 1 |
Practical Training 2 |
Unclassified |
Producing and Interpreting Financial Information |
Practical Logistics as a Success Factor of a Company |
Customer-oriented Marketing Planning |
Succesfull Sales Work and Customer Service |
Building B2B Relationships and Solutions Selling |
Management of Sales, Sales Team and Customer Relationships |
Insights into Career Paths |
Degree Certificate - Bachelors's degree (EQF6)
Structuring for Degree Certificate for Bachelor's Degree, according to AMK legislation. (Basic model).
Due to the timing of optional and elective courses, credit accumulation per semester / academic year may vary.