Skip to main content

Degree Programme in Music: Instrumenttipedagogi

Code: 18MP

Degree title
Bachelor of Culture and Arts
Credits
240 ects
Duration
4 years (240 cr)
Start semester
Autumn 2018

Description

Musiikin koulutus johtaa kulttuurialan ammattikorkeakoulututkintoon tutkintonimikkeenä Musiikkipedagogi (AMK) tai Muusikko (AMK), joilla molemmilla on erilliset opetussuunnitelmat. Tutkinnon laajuus on 240 op ja opiskelun kesto 4 vuotta.

MUSIIKKIPEDAGOGI (AMK) -TUTKINTOON JOHTAVAN KOULUTUKSEN TUOTTAMA OSAAMINEN

Musiikkipedagogi (AMK) -tutkintoon johtava koulutus jakaantuu neljään erikoistumisalaan:
- instrumenttipedagogi
- musiikinteoriapedagogi, laaja-alainen musiikkipedagogiikka
- musiikinteoriapedagogi, säveltäminen
- kuoronjohtaja.
Koulutus painottuu länsimaiseen taidemusiikkiin huomioiden myös koulutuksesta valmistuvien tehtäväkentän rytmimusiikin osaamisvaatimuksia.

Musiikkipedagogikoulutuksen tuottaman taiteellisen osaamisen ydin on musiikillisessa ja pedagogisessa osaamisessa. Keskeinen musiikillinen osaaminen jakautuu instrumenttiosaamiseen, yhteismusisointiin, säveltämiseen sekä musiikin teoriaan ja historiaan.

Musiikkipedagogin ja muusikon fyysinen ja psyykkinen hyvinvointi, oppimisen taidot, viestintätaidot, musiikin tietotekniikka, taiteilijayrittäjyys, työyhteisö-, innovaatio-, kansainvälisyys- ja eettinen osaaminen kuuluvat koulutuksen tuottamaan osaamiseen.

Opiskelijan osaamisen kehittymistä voidaan kuvata seuraavilla vuositeemoilla:
1. opiskeluvuosi: Perusosaaminen ja orientoituminen ammatillisiin opintoihin
2. opiskeluvuosi: Ammatillisen osaamisperustan rakentuminen
3. opiskeluvuosi: Osaamisen profiloituminen ja syventyminen
4. opiskeluvuosi: Ammatillisen identiteetin (professioidentiteetin) vahvistuminen sekä tutkivan ja kehittävän työotteen hahmottuminen

ERIKOISTUMISALAT, KESKEISET OPISKELTAVAT AIHEET JA VALMISTUVIEN SIJOITTUMINEN TYÖELÄMÄÄN

Musiikkipedagogi (AMK) -tutkintoon johtava koulutus jakaantuu neljään erikoistumisalaan:
- instrumenttipedagogi
- musiikinteoriapedagogi, laaja-alainen musiikkipedagogiikka
- musiikinteoriapedagogi, säveltäminen
- kuoronjohtaja
Erikoistumisala valitaan koulutuksen alkaessa. Musiikkipedagogi (AMK) -tutkintoon sisältyvät yleisen opettajan kelpoisuuden tuottavat 60 op:n laajuiset opettajan pedagogiset opinnot, jotka toteutetaan yhteistyössä Tampereen ammattikorkeakoulun ammatillisen opettajankoulutuksen (TAOK) kanssa.

Musiikkipedagogi toimii eri ikäisten oppijoiden opetus- ja ohjaustehtävissä taiteen perusopetusta antavissa musiikkioppilaitoksissa, taidekouluissa, musiikkialan ammatillisella toisella asteella sekä vapaan sivistystyön sektorilla tai itsenäisenä yrittäjänä.

Musiikkipedagogien tehtäviä ovat soitonopettajan, laulunopettajan, musiikinteorian opettajan tai kuoronjohtajan tehtävät. Opiskelija keskittyy yhteen näistä, mutta voi laajentaa osaamistaan myös eri opetusalueille monipuolistaen näin työllistymismahdollisuuksiaan. Koulutus antaa valmiudet toimia myös monipuolisissa muusikon tehtävissä esittävänä muusikkona tai säveltäjänä.

Musiikkipedagogikoulutuksen keskeisiä opintokokonaisuuksia ovat pedagoginen osaaminen, instrumenttiosaaminen, yhteismusisointi, kuoronjohto, säveltäminen sekä musiikin teoria, historia ja teknologia. Pedagogisissa opinnoissa yhdistyvät sekä oppimiseen liittyvät yleiset periaatteet että oman substanssin erityisosaaminen mm. opetusharjoittelun kautta.

Opintojen valinnaisuus

Musiikin koulutus sisältää vaihtoehtoisia ammattiopintoja ja vapaasti valittavia opintoja, joihin voi liittää opintoja myös TAMKin muista koulutuksista tai muista korkeakouluista. Opiskelija voi näin laajentaa ja profiloida osaamistaan oman kiinnostuksensa ja suuntautumisensa mukaan.

Opintojen valinnaisuus ja projektiopinnot tukevat tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan kytkemistä opintoihin. Erityisiä opetukseen, TKI-toimintaan ja kansainvälisyyteen kytkeytyviä oppimisympäristöjä ovat pianopedagoginen laboratorio sekä videoneuvottelutekniikalla etäopetuksena toteutettavat kansainväliset eri instrumenttien mestarikurssit. Tampereen Orkesteriakatemia on yhteistyömuoto Tampere Filharmonian kanssa, missä orkesterimuusikot osallistuvat opiskelioiden orkesterisoiton koulutukseen ja opiskelijoilla on mahdollisuus hakea soittamaan Tampere Filharmonian ohjelmassa olevaan konserttiin vuosittain. Tampereen Kuoroakatemia on vastaava kuoronjohtajakoulutuksen yhteistyömuoto Tampere Cappellan ja Kamarikuoro Näsin kanssa.

Opiskelijalla on mahdollisuus sisällyttää kansainvälisessä opiskelijavaihdossa suorittamiaan opintoja tai harjoittelua tutkintoonsa. Kansainvälinen opiskelijavaihto on mahdollinen toisena tai kolmantena opiskeluvuotena. Saapuvilla vaihto-opiskelijoilla on mahdollisuus opiskella instrumentti- ja yhteismusisointiopintoja sekä tiettyjä musiikin teorian, historian ja teknologian opintoja. Kansainvälinen opettajavaihtotoiminta, kuten esimerkiksi mestarikurssit, tukee koulutuksen korkeaa tasoa.

Monipuoliset työelämäsuhteet, yhteistyö TAMKin muiden koulutusten ja tamperelaisten yliopistojen kanssa sekä kansainvälisyys monipuolistavat koulutuksen antia.

ARVOPERUSTA

Koulutustoiminnassa arvojamme ovat:
Musiikillinen, pedagoginen ja kulttuurinen osaaminen
Osaamisen ja työelämän kehittäminen taiteellisen toiminnan ja soveltavan tutkimuksen kautta
Dynaamisuus muuttuvassa työelämässä
Yksilöllisyys ja yhteisöllisyys muusikoksi ja musiikkipedagogiksi kasvamisessa
Kansainvälisyys ja kulttuurikasvatus

KOULUTUKSEN RAKENNE

Perusopinnot ja ammattiopinnot 180 op
Harjoittelu 30 op
Vapaasti valittavat opinnot 15 op
Opinnäytetyö 15 op
Yhteensä 240 op

OPETUKSEN TOTEUTTAMINEN

Musiikin koulutuksessa painotetaan teoreettiseen tietoon tukeutuvaa käytännön oppimistyöskentelyä ja taitojen harjaannuttamista. Osa opintojaksoista toteutetaan yksilöopetuksena, mikä on osa vakiintunutta kansainvälistä musiikin koulutuksen käytäntöä. Merkittävä osa opinnoista toteutuu ryhmäopetuksena, joka koostuu pienryhmäopetuksesta, suurryhmäopetuksesta tai opiskelijan toimimisesta jonkin musiikillisen kokoonpanon - laajimmillaan sinfoniaorkesterin tai kuoron - jäsenenä.

Taitojen oppimisen vaatima pitkäjänteinen opiskelu edellyttää säännöllistä, pitkälle aikavälille jakautuvaa opetusta, jossa taitojen omaksumiselle ja itsenäiselle työskentelylle jää riittävästi aikaa. Tällaiset opinnot (instrumenttiosaaminen, yhteismusisointiosaaminen, kuoronjohto ja pedagoginen osaaminen) muodostavat useita vuosia kestäviä juonteita. Opintoja, joiden sisältö ja luonne mahdollistaa intensiivisen opiskelun lyhyellä aikavälillä, toteutetaan myös periodiopetuksena. Teoreettinen tieto liittyy vahvasti käytännön tekemisen kautta saavutettavaan oppimiseen, jota reflektoidaan opintojen kuluessa

Osallistuminen yhteistyössä työelämän kanssa toteutettaviin produktioihin, projekteihin ja harjoitteluun ovat keskeinen osa oppimisprosessia. 30 opintopisteen laajuinen harjoittelu toteutuu projekteina koulutuksen kestäessä.

Curriculum development and working life cooperation

Opetussuunnitelmassa noudatetaan eurooppalaista ja kansallista korkeakoulututkintojen viitekehystä (NQF ja EQF, taso 6).

Tampereen ammattikorkeakoulun musiikin koulutus ja Tampereen konservatorio toimivat kiinteässä yhteistyössä samassa toimipisteessä. Tampereen Musiikkiakatemia on tämän yhteistyön tunnus, jonka nimissä kehitetään ja toteutetaan mm. produktio- ja konserttitoimintaa.

Tampereen Musiikkiakatemialla on neuvottelukunta, joka toimii yhteistyöelimenä musiikkialan työelämään. Musiikin koulutuksella on yhteistyösopimuksia tiettyjen työelämätoimijoiden kanssa. Työelämäyhteistyö toteutuu lisäksi mm. projektien, työelämässä suoritettavien harjoittelujaksojen, opettajien taiteellisen ja pedagogisen toiminnan, julkaisujen, ammattimuusikkoina toimivien tuntiopettajien sekä musiikkipedagogikoulutuksen pedagogisen verkoston kautta.

Opetussuunnitelman kehittämisessä on kuultu neuvottelukunnan, työelämän edustajien ja opiskelijoiden näkemyksiä.

This curriculum includes following attachments:

Show study timings by academic year, semester or period

Code Name Credits (cr) 2018-2019 2019-2020 2020-2021 2021-2022 Autumn 2018 Spring 2019 Autumn 2019 Spring 2020 Autumn 2020 Spring 2021 Autumn 2021 Spring 2022 1. / 2018 2. / 2018 3. / 2019 4. / 2019 1. / 2019 2. / 2019 3. / 2020 4. / 2020 1. / 2020 2. / 2020 3. / 2021 4. / 2021 1. / 2021 2. / 2021 3. / 2022 4. / 2022
18MP-1000
Instrument Skills

(Choose all )

20
2X00DJ18 Instrumental Skills 1 16 16 8 8 4 4 4 4
2X00DJ41 Accompaniment Instrument as a Tool of Music Pedagogy 4 4 2 2 1 1 1 1
18MP-1021
Instrumental Skills (Instrument Pedagogue)

(Choose all )

16
2X00DJ19 Recital 1 16 16 8 8 4 4 4 4
18MP-1002
Music Theory, History and Technology

(Choose all )

34
2X00CF44 Aural Perception 1 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
2X00CF49 Aural Perception 2 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
2X00DA14 Aural Perception 3 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
2X00CY06 Music Theory and Harmony 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
2X00DJ20 Music Analysis 1 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
2X00DJ21 Music Analysis 2 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
2X00DC68 Music History 1 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
2X00DC69 Music History 2 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
2X00CF57 Music History, Advanced 1 2 2 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5
2X00CF52 Arrangement and Basics of Instrumentation 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
2X00CF48 Information Technology 2 2 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5
2X00CF53 Information Technology of Music 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
18MP-1003
Pedagogical Skills

(Choose all )

45
2X00CG21 Working Environments of a Music Pedagogue and Basics of Pedagogue 5 5 2.5 2.5 1.3 1.3 1.3 1.3
2X00CG24 Pedagogical Basic Skills 5 5 2.5 2.5 1.3 1.3 1.3 1.3
2X00CG27 Collaborative Identity in Music Instruction 5 5 2.5 2.5 1.3 1.3 1.3 1.3
2X00CG32 Learning Environments and Teaching Development Project 5 5 2.5 2.5 1.3 1.3 1.3 1.3
2X00CG22 Working as a Music Pedagogue 4 4 2 2 1 1 1 1
2X00CG25 Learning Environments and Methods 4 4 2 2 1 1 1 1
2X00CG28 Enlarged Pedagogical Aspects 4 4 2 2 1 1 1 1
2X00CG33 Future Music Instruction 4 4 2 2 1 1 1 1
2X00CG30 Pedagogical Practicum 1 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
2X00DJ22 Pedagogical Practicum 2 2 2 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5
2X00CG29 Pedagogical Practicum 3 2 2 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5
2X00CG34 Pedagogical Practicum 4 2 2 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5
18MP-1004
Communication Skills, Entrepreneurship and Wellbeing

(Choose all )

16
2X00CY08 Orientation to Studies, Mental Training and Ergonomics 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
2X00CY10 Ergonomics and Mental Training in Music 2 2 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5
VENGLANTI-8 English, Starting Level 0
VRUOTSI-8 Swedish, Starting Level 0
2X00CF60 English for Music Professionals 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
2X00CF61 Yrkessvenska för musikbranchen 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
2X00CF62 Information Acquisition and Writing Skills 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
2X00DJ23 Entrepreneurship for Artists and Career Planning 2 2 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5
18MP-1005
Instrument Skills, Advanced

(Choose all )

32
2X00DJ24 Instrumental Skills 2 16 16 8 8 4 4 4 4
2X00DJ25 Recital 2 16 16 8 8 4 4 4 4
18MP-1006
Music Theory, History and Technology, Advanced

(Choose ects: 49 )

49
2X00DJ31 Counterpoint 2
2X00DJ32 Compositional Techniques 1 5
2X00DJ33 Compositional Techniques 2 5
2X00DJ34 Compositional Techniques 3 4
2X00CH95 Orchestration 4
2X00DJ42 Composing C1 10
2X00DJ43 Composing C2 10
2X00CH85 Aural Perception 4 4
2X00CH84 Music Analysis, Advanced 4
2X00CH87 Pop and Jazz Theory and Aural Perception 3
2X00DJ39 Arrangement 5
2X00DJ35 Early Childhood Music Education 5
2X00DJ36 Music Instruction in Primary Education 5
2X00DJ37 Adult Education of Music 5
2X00DJ38 Special Education of Music 2
2X00DM34 Music Pedagogical Application of Information and Communication Technologies 3
18MP-1007
Choral Conducting

(Choose all )

48
2X00DD62 Choral Conducting C1 10
2X00DD63 Choral Conducting C2 10
2X00DD64 Choral Conducting B1 10
2X00CY13 Recital B 14
2X00CH85 Aural Perception 4 4
18MP-1017
Alternative Professional Skills

(Choose ects: 0 )

0
18MP-1010
Free-choice Studies

(Choose ects: 15 )

15
18MP-1011
Practical Training (Instrumental Pedagogy)

(Choose all )

30
2X00CY14 Choir 2 2 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5
2X00CF89 Teacher Training 1 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
2X00DJ26 Teacher Training 2 2 2 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5
2X00DJ27 Teacher Training 3 2 2 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5
2X00CF96 Teacher Training 4 4 4 2 2 1 1 1 1
2X00DJ28 Ensemble 4 4 2 2 1 1 1 1
2X00DJ30 Ensemble 5 5 2.5 2.5 1.3 1.3 1.3 1.3
2X00CF97 Ensemble 4 4 2 2 1 1 1 1
2X00CG36 Working in Music Field 4 4 2 2 1 1 1 1
18MP-1023
Musiikinteoriapedagogin harjoittelu (laaja-alainen musiikkipedagogiikka)

(Choose ects: 30 )

30
2X00CY14 Choir 2
2X00DJ44 Teacher Training 1 5
2X00DJ45 Teacher Training 2 5
2X00DJ46 Teacher Training 3 5
2X00DJ47 Teacher Training 4 5
2X00DJ48 Ensemble 4
2X00CG36 Working in Music Field 4
2X00DJ49 Composing Project 1 5
2X00DJ50 Composing Project 2 5
18MP-1013
Practical Training (Choral Conducting)

(Choose all )

30
2X00CG04 Choir 1 4
2X00CG06 Choir 2 4
2X00CG08 Choir 3 4
2X00CG10 Choir 4 4
2X00CG03 Teacher Training 1 3
2X00CG05 Teacher Training 2 4
2X00CG07 Teacher Training 3 3
2X00CG09 Teacher Training 4 4
18MP-1014
Bachelor´s Thesis

(Choose all )

15
2X00CG19 Bachelor´s Thesis, Planning 5 5 2.5 2.5 1.3 1.3 1.3 1.3
2X00CG20 Bachelor´s Thesis, Execution and Reporting 10 10 5 5 2.5 2.5 2.5 2.5
Total 240 61 52 50 45 30.5 30.5 26 26 25 25 22.5 22.5 15.7 15.7 15.7 15.7 13.4 13.4 13.4 13.4 12.7 12.7 12.7 12.7 11.3 11.3 11.3 11.3

TAMK Generic Competences

TAMK’s generic competences mean such competences that every graduating student of TAMK should have. These competences are mainly learnt inside courses with the support of diverse teaching methods, but the fields of study may also offer specific courses on some of the themes.

Ethical Competence

- is able to take responsibility for one’s own actions and their consequences
- is able to work according to the ethical principles of the field
- is able to take other people into account in one’s work
- is able to apply the principles of equality
- is able to apply the principles of sustainable development
- is capable of social influencing using one’s know-how and based on ethical values.

Learning Environments and Teaching Development Project
Future Music Instruction
Pedagogical Practicum 4
Orientation to Studies, Mental Training and Ergonomics
Ergonomics and Mental Training in Music
Information Acquisition and Writing Skills
Composing C2
Early Childhood Music Education
Music Instruction in Primary Education
Adult Education of Music
Special Education of Music
Teacher Training 4
Working in Music Field
Teacher Training 4
Working in Music Field
Teacher Training 4
Bachelor´s Thesis, Planning
Bachelor´s Thesis, Execution and Reporting
Innovation Competence

- is capable of creative problem solving and development of working methods
- is able to work in projects
- is able to conduct research and development projects applying the existing knowledge and methods of the field
- is able to find customer-oriented, sustainable and profitable solutions.

Learning Environments and Teaching Development Project
Future Music Instruction
Pedagogical Practicum 4
Composing C2
Teacher Training 4
Working in Music Field
Teacher Training 4
Working in Music Field
Composing Project 2
Teacher Training 4
Bachelor´s Thesis, Planning
Bachelor´s Thesis, Execution and Reporting
IInternationalisation Competence

- possesses language skills necessary for one’s work and for professional development in the field
- is capable of multicultural cooperation
- can take into account the effects of and opportunities for internationalisation development in one’s own field.

Information Technology
Future Music Instruction
English for Music Professionals
Yrkessvenska för musikbranchen
Information Acquisition and Writing Skills
Bachelor´s Thesis, Planning
Bachelor´s Thesis, Execution and Reporting
Learning Competence

- is able to evaluate and develop one’s competence and learning style
- is able to retrieve and analyse information and evaluate it critically
- is capable of taking responsibility for learning and sharing of knowledge in teams.

Instrumental Skills 1
Aural Perception 3
Music Analysis 2
Music History 2
Information Technology
Information Technology of Music
Learning Environments and Teaching Development Project
Future Music Instruction
Pedagogical Practicum 4
Orientation to Studies, Mental Training and Ergonomics
Ergonomics and Mental Training in Music
English for Music Professionals
Yrkessvenska för musikbranchen
Information Acquisition and Writing Skills
Recital 2
Composing C2
Recital B
Ensemble
Teacher Training 4
Teacher Training 4
Bachelor´s Thesis, Planning
Bachelor´s Thesis, Execution and Reporting
Working Community Competence

is able to operate as a member of a work community and promote its wellbeing
- is able to operate in communicative and interactive situations in working life
- is able to utilise information and communications technology in one’s field
- is able to create personal contacts in working life and work in networks
- is capable of decision making in unpredicted situations
- has abilities for leadership and independent work as an expert
- possesses entrepreneurial skills.

Information Technology
Learning Environments and Teaching Development Project
Future Music Instruction
Pedagogical Practicum 4
Ergonomics and Mental Training in Music
English for Music Professionals
Yrkessvenska för musikbranchen
Information Acquisition and Writing Skills
Early Childhood Music Education
Music Instruction in Primary Education
Adult Education of Music
Special Education of Music
Teacher Training 4
Ensemble
Working in Music Field
Teacher Training 4
Working in Music Field
Composing Project 2
Choir 4
Teacher Training 4
Bachelor´s Thesis, Planning
Bachelor´s Thesis, Execution and Reporting
Unclassified
Accompaniment Instrument as a Tool of Music Pedagogy
Recital 1
Aural Perception 1
Aural Perception 2
Music Theory and Harmony
Music Analysis 1
Music History 1
Music History, Advanced 1
Arrangement and Basics of Instrumentation
Working Environments of a Music Pedagogue and Basics of Pedagogue
Pedagogical Basic Skills
Collaborative Identity in Music Instruction
Working as a Music Pedagogue
Learning Environments and Methods
Enlarged Pedagogical Aspects
Pedagogical Practicum 1
Pedagogical Practicum 2
Pedagogical Practicum 3
English, Starting Level
Swedish, Starting Level
Entrepreneurship for Artists and Career Planning
Instrumental Skills 2
Counterpoint
Compositional Techniques 1
Compositional Techniques 2
Compositional Techniques 3
Orchestration
Composing C1
Aural Perception 4
Music Analysis, Advanced
Pop and Jazz Theory and Aural Perception
Arrangement
Music Pedagogical Application of Information and Communication Technologies
Choral Conducting C1
Choral Conducting C2
Choral Conducting B1
Aural Perception 4
Choir
Teacher Training 1
Teacher Training 2
Teacher Training 3
Ensemble
Ensemble
Choir
Teacher Training 1
Teacher Training 2
Teacher Training 3
Ensemble
Composing Project 1
Choir 1
Choir 2
Choir 3
Teacher Training 1
Teacher Training 2
Teacher Training 3

Degree Certificate - Bachelors's degree (EQF6)

Structuring for Degree Certificate for Bachelor's Degree, according to AMK legislation. (Basic model).

Practical Training
Choir
Teacher Training 1
Teacher Training 2
Teacher Training 3
Teacher Training 4
Ensemble
Ensemble
Ensemble
Working in Music Field
Choir
Teacher Training 1
Teacher Training 2
Teacher Training 3
Teacher Training 4
Ensemble
Working in Music Field
Composing Project 1
Composing Project 2
Choir 1
Choir 2
Choir 3
Choir 4
Teacher Training 1
Teacher Training 2
Teacher Training 3
Teacher Training 4
Bachelor's Thesis
Bachelor´s Thesis, Planning
Bachelor´s Thesis, Execution and Reporting
Basic and Professional Studies
Instrumental Skills 1
Accompaniment Instrument as a Tool of Music Pedagogy
Recital 1
Aural Perception 1
Aural Perception 2
Aural Perception 3
Music Theory and Harmony
Music Analysis 1
Music Analysis 2
Music History 1
Music History 2
Music History, Advanced 1
Arrangement and Basics of Instrumentation
Information Technology
Information Technology of Music
Working Environments of a Music Pedagogue and Basics of Pedagogue
Pedagogical Basic Skills
Collaborative Identity in Music Instruction
Learning Environments and Teaching Development Project
Working as a Music Pedagogue
Learning Environments and Methods
Enlarged Pedagogical Aspects
Future Music Instruction
Pedagogical Practicum 1
Pedagogical Practicum 2
Pedagogical Practicum 3
Pedagogical Practicum 4
Orientation to Studies, Mental Training and Ergonomics
Ergonomics and Mental Training in Music
English, Starting Level
Swedish, Starting Level
English for Music Professionals
Yrkessvenska för musikbranchen
Information Acquisition and Writing Skills
Entrepreneurship for Artists and Career Planning
Instrumental Skills 2
Recital 2
Counterpoint
Compositional Techniques 1
Compositional Techniques 2
Compositional Techniques 3
Orchestration
Composing C1
Composing C2
Aural Perception 4
Pop and Jazz Theory and Aural Perception
Arrangement
Early Childhood Music Education
Music Instruction in Primary Education
Adult Education of Music
Special Education of Music
Choral Conducting C1
Choral Conducting C2
Choral Conducting B1
Recital B
Aural Perception 4
Free-Choice Studies

No attached course units

Unclassified
Music Analysis, Advanced
Music Pedagogical Application of Information and Communication Technologies

Code Name Credits (cr)
18MP-1000
Instrument Skills

(Choose all )

20
2X00DJ18 Instrumental Skills 1 16
2X00DJ41 Accompaniment Instrument as a Tool of Music Pedagogy 4
18MP-1021
Instrumental Skills (Instrument Pedagogue)

(Choose all )

16
2X00DJ19 Recital 1 16
18MP-1002
Music Theory, History and Technology

(Choose all )

34
2X00CF44 Aural Perception 1 3
2X00CF49 Aural Perception 2 3
2X00DA14 Aural Perception 3 3
2X00CY06 Music Theory and Harmony 3
2X00DJ20 Music Analysis 1 3
2X00DJ21 Music Analysis 2 3
2X00DC68 Music History 1 3
2X00DC69 Music History 2 3
2X00CF57 Music History, Advanced 1 2
2X00CF52 Arrangement and Basics of Instrumentation 3
2X00CF48 Information Technology 2
2X00CF53 Information Technology of Music 3
18MP-1003
Pedagogical Skills

(Choose all )

45
2X00CG21 Working Environments of a Music Pedagogue and Basics of Pedagogue 5
2X00CG24 Pedagogical Basic Skills 5
2X00CG27 Collaborative Identity in Music Instruction 5
2X00CG32 Learning Environments and Teaching Development Project 5
2X00CG22 Working as a Music Pedagogue 4
2X00CG25 Learning Environments and Methods 4
2X00CG28 Enlarged Pedagogical Aspects 4
2X00CG33 Future Music Instruction 4
2X00CG30 Pedagogical Practicum 1 3
2X00DJ22 Pedagogical Practicum 2 2
2X00CG29 Pedagogical Practicum 3 2
2X00CG34 Pedagogical Practicum 4 2
18MP-1004
Communication Skills, Entrepreneurship and Wellbeing

(Choose all )

16
2X00CY08 Orientation to Studies, Mental Training and Ergonomics 3
2X00CY10 Ergonomics and Mental Training in Music 2
VENGLANTI-8 English, Starting Level 0
VRUOTSI-8 Swedish, Starting Level 0
2X00CF60 English for Music Professionals 3
2X00CF61 Yrkessvenska för musikbranchen 3
2X00CF62 Information Acquisition and Writing Skills 3
2X00DJ23 Entrepreneurship for Artists and Career Planning 2
18MP-1005
Instrument Skills, Advanced

(Choose all )

32
2X00DJ24 Instrumental Skills 2 16
2X00DJ25 Recital 2 16
18MP-1006
Music Theory, History and Technology, Advanced

(Choose ects: 49 )

49
2X00DJ31 Counterpoint 2
2X00DJ32 Compositional Techniques 1 5
2X00DJ33 Compositional Techniques 2 5
2X00DJ34 Compositional Techniques 3 4
2X00CH95 Orchestration 4
2X00DJ42 Composing C1 10
2X00DJ43 Composing C2 10
2X00CH85 Aural Perception 4 4
2X00CH84 Music Analysis, Advanced 4
2X00CH87 Pop and Jazz Theory and Aural Perception 3
2X00DJ39 Arrangement 5
2X00DJ35 Early Childhood Music Education 5
2X00DJ36 Music Instruction in Primary Education 5
2X00DJ37 Adult Education of Music 5
2X00DJ38 Special Education of Music 2
2X00DM34 Music Pedagogical Application of Information and Communication Technologies 3
18MP-1007
Choral Conducting

(Choose all )

48
2X00DD62 Choral Conducting C1 10
2X00DD63 Choral Conducting C2 10
2X00DD64 Choral Conducting B1 10
2X00CY13 Recital B 14
2X00CH85 Aural Perception 4 4
18MP-1017
Alternative Professional Skills

(Choose ects: 0 )

0
18MP-1010
Free-choice Studies

(Choose ects: 15 )

15
18MP-1011
Practical Training (Instrumental Pedagogy)

(Choose all )

30
2X00CY14 Choir 2
2X00CF89 Teacher Training 1 3
2X00DJ26 Teacher Training 2 2
2X00DJ27 Teacher Training 3 2
2X00CF96 Teacher Training 4 4
2X00DJ28 Ensemble 4
2X00DJ30 Ensemble 5
2X00CF97 Ensemble 4
2X00CG36 Working in Music Field 4
18MP-1023
Musiikinteoriapedagogin harjoittelu (laaja-alainen musiikkipedagogiikka)

(Choose ects: 30 )

30
2X00CY14 Choir 2
2X00DJ44 Teacher Training 1 5
2X00DJ45 Teacher Training 2 5
2X00DJ46 Teacher Training 3 5
2X00DJ47 Teacher Training 4 5
2X00DJ48 Ensemble 4
2X00CG36 Working in Music Field 4
2X00DJ49 Composing Project 1 5
2X00DJ50 Composing Project 2 5
18MP-1013
Practical Training (Choral Conducting)

(Choose all )

30
2X00CG04 Choir 1 4
2X00CG06 Choir 2 4
2X00CG08 Choir 3 4
2X00CG10 Choir 4 4
2X00CG03 Teacher Training 1 3
2X00CG05 Teacher Training 2 4
2X00CG07 Teacher Training 3 3
2X00CG09 Teacher Training 4 4
18MP-1014
Bachelor´s Thesis

(Choose all )

15
2X00CG19 Bachelor´s Thesis, Planning 5
2X00CG20 Bachelor´s Thesis, Execution and Reporting 10

Due to the timing of optional and elective courses, credit accumulation per semester / academic year may vary.

Go back to top of page