Degree Programme in Music: Instrumenttipedagogi
Code: 18MP
- Degree title
- Bachelor of Culture and Arts
- Credits
- 240 ects
- Duration
- 4 years (240 cr)
- Start semester
- Autumn 2018
Description
Musiikin koulutus johtaa kulttuurialan ammattikorkeakoulututkintoon tutkintonimikkeenä Musiikkipedagogi (AMK) tai Muusikko (AMK), joilla molemmilla on erilliset opetussuunnitelmat. Tutkinnon laajuus on 240 op ja opiskelun kesto 4 vuotta.
MUSIIKKIPEDAGOGI (AMK) -TUTKINTOON JOHTAVAN KOULUTUKSEN TUOTTAMA OSAAMINEN
Musiikkipedagogi (AMK) -tutkintoon johtava koulutus jakaantuu neljään erikoistumisalaan:
- instrumenttipedagogi
- musiikinteoriapedagogi, laaja-alainen musiikkipedagogiikka
- musiikinteoriapedagogi, säveltäminen
- kuoronjohtaja.
Koulutus painottuu länsimaiseen taidemusiikkiin huomioiden myös koulutuksesta valmistuvien tehtäväkentän rytmimusiikin osaamisvaatimuksia.
Musiikkipedagogikoulutuksen tuottaman taiteellisen osaamisen ydin on musiikillisessa ja pedagogisessa osaamisessa. Keskeinen musiikillinen osaaminen jakautuu instrumenttiosaamiseen, yhteismusisointiin, säveltämiseen sekä musiikin teoriaan ja historiaan.
Musiikkipedagogin ja muusikon fyysinen ja psyykkinen hyvinvointi, oppimisen taidot, viestintätaidot, musiikin tietotekniikka, taiteilijayrittäjyys, työyhteisö-, innovaatio-, kansainvälisyys- ja eettinen osaaminen kuuluvat koulutuksen tuottamaan osaamiseen.
Opiskelijan osaamisen kehittymistä voidaan kuvata seuraavilla vuositeemoilla:
1. opiskeluvuosi: Perusosaaminen ja orientoituminen ammatillisiin opintoihin
2. opiskeluvuosi: Ammatillisen osaamisperustan rakentuminen
3. opiskeluvuosi: Osaamisen profiloituminen ja syventyminen
4. opiskeluvuosi: Ammatillisen identiteetin (professioidentiteetin) vahvistuminen sekä tutkivan ja kehittävän työotteen hahmottuminen
ERIKOISTUMISALAT, KESKEISET OPISKELTAVAT AIHEET JA VALMISTUVIEN SIJOITTUMINEN TYÖELÄMÄÄN
Musiikkipedagogi (AMK) -tutkintoon johtava koulutus jakaantuu neljään erikoistumisalaan:
- instrumenttipedagogi
- musiikinteoriapedagogi, laaja-alainen musiikkipedagogiikka
- musiikinteoriapedagogi, säveltäminen
- kuoronjohtaja
Erikoistumisala valitaan koulutuksen alkaessa. Musiikkipedagogi (AMK) -tutkintoon sisältyvät yleisen opettajan kelpoisuuden tuottavat 60 op:n laajuiset opettajan pedagogiset opinnot, jotka toteutetaan yhteistyössä Tampereen ammattikorkeakoulun ammatillisen opettajankoulutuksen (TAOK) kanssa.
Musiikkipedagogi toimii eri ikäisten oppijoiden opetus- ja ohjaustehtävissä taiteen perusopetusta antavissa musiikkioppilaitoksissa, taidekouluissa, musiikkialan ammatillisella toisella asteella sekä vapaan sivistystyön sektorilla tai itsenäisenä yrittäjänä.
Musiikkipedagogien tehtäviä ovat soitonopettajan, laulunopettajan, musiikinteorian opettajan tai kuoronjohtajan tehtävät. Opiskelija keskittyy yhteen näistä, mutta voi laajentaa osaamistaan myös eri opetusalueille monipuolistaen näin työllistymismahdollisuuksiaan. Koulutus antaa valmiudet toimia myös monipuolisissa muusikon tehtävissä esittävänä muusikkona tai säveltäjänä.
Musiikkipedagogikoulutuksen keskeisiä opintokokonaisuuksia ovat pedagoginen osaaminen, instrumenttiosaaminen, yhteismusisointi, kuoronjohto, säveltäminen sekä musiikin teoria, historia ja teknologia. Pedagogisissa opinnoissa yhdistyvät sekä oppimiseen liittyvät yleiset periaatteet että oman substanssin erityisosaaminen mm. opetusharjoittelun kautta.
Opintojen valinnaisuus
Musiikin koulutus sisältää vaihtoehtoisia ammattiopintoja ja vapaasti valittavia opintoja, joihin voi liittää opintoja myös TAMKin muista koulutuksista tai muista korkeakouluista. Opiskelija voi näin laajentaa ja profiloida osaamistaan oman kiinnostuksensa ja suuntautumisensa mukaan.
Opintojen valinnaisuus ja projektiopinnot tukevat tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan kytkemistä opintoihin. Erityisiä opetukseen, TKI-toimintaan ja kansainvälisyyteen kytkeytyviä oppimisympäristöjä ovat pianopedagoginen laboratorio sekä videoneuvottelutekniikalla etäopetuksena toteutettavat kansainväliset eri instrumenttien mestarikurssit. Tampereen Orkesteriakatemia on yhteistyömuoto Tampere Filharmonian kanssa, missä orkesterimuusikot osallistuvat opiskelioiden orkesterisoiton koulutukseen ja opiskelijoilla on mahdollisuus hakea soittamaan Tampere Filharmonian ohjelmassa olevaan konserttiin vuosittain. Tampereen Kuoroakatemia on vastaava kuoronjohtajakoulutuksen yhteistyömuoto Tampere Cappellan ja Kamarikuoro Näsin kanssa.
Opiskelijalla on mahdollisuus sisällyttää kansainvälisessä opiskelijavaihdossa suorittamiaan opintoja tai harjoittelua tutkintoonsa. Kansainvälinen opiskelijavaihto on mahdollinen toisena tai kolmantena opiskeluvuotena. Saapuvilla vaihto-opiskelijoilla on mahdollisuus opiskella instrumentti- ja yhteismusisointiopintoja sekä tiettyjä musiikin teorian, historian ja teknologian opintoja. Kansainvälinen opettajavaihtotoiminta, kuten esimerkiksi mestarikurssit, tukee koulutuksen korkeaa tasoa.
Monipuoliset työelämäsuhteet, yhteistyö TAMKin muiden koulutusten ja tamperelaisten yliopistojen kanssa sekä kansainvälisyys monipuolistavat koulutuksen antia.
ARVOPERUSTA
Koulutustoiminnassa arvojamme ovat:
Musiikillinen, pedagoginen ja kulttuurinen osaaminen
Osaamisen ja työelämän kehittäminen taiteellisen toiminnan ja soveltavan tutkimuksen kautta
Dynaamisuus muuttuvassa työelämässä
Yksilöllisyys ja yhteisöllisyys muusikoksi ja musiikkipedagogiksi kasvamisessa
Kansainvälisyys ja kulttuurikasvatus
KOULUTUKSEN RAKENNE
Perusopinnot ja ammattiopinnot 180 op
Harjoittelu 30 op
Vapaasti valittavat opinnot 15 op
Opinnäytetyö 15 op
Yhteensä 240 op
OPETUKSEN TOTEUTTAMINEN
Musiikin koulutuksessa painotetaan teoreettiseen tietoon tukeutuvaa käytännön oppimistyöskentelyä ja taitojen harjaannuttamista. Osa opintojaksoista toteutetaan yksilöopetuksena, mikä on osa vakiintunutta kansainvälistä musiikin koulutuksen käytäntöä. Merkittävä osa opinnoista toteutuu ryhmäopetuksena, joka koostuu pienryhmäopetuksesta, suurryhmäopetuksesta tai opiskelijan toimimisesta jonkin musiikillisen kokoonpanon - laajimmillaan sinfoniaorkesterin tai kuoron - jäsenenä.
Taitojen oppimisen vaatima pitkäjänteinen opiskelu edellyttää säännöllistä, pitkälle aikavälille jakautuvaa opetusta, jossa taitojen omaksumiselle ja itsenäiselle työskentelylle jää riittävästi aikaa. Tällaiset opinnot (instrumenttiosaaminen, yhteismusisointiosaaminen, kuoronjohto ja pedagoginen osaaminen) muodostavat useita vuosia kestäviä juonteita. Opintoja, joiden sisältö ja luonne mahdollistaa intensiivisen opiskelun lyhyellä aikavälillä, toteutetaan myös periodiopetuksena. Teoreettinen tieto liittyy vahvasti käytännön tekemisen kautta saavutettavaan oppimiseen, jota reflektoidaan opintojen kuluessa
Osallistuminen yhteistyössä työelämän kanssa toteutettaviin produktioihin, projekteihin ja harjoitteluun ovat keskeinen osa oppimisprosessia. 30 opintopisteen laajuinen harjoittelu toteutuu projekteina koulutuksen kestäessä.
Curriculum development and working life cooperation
Opetussuunnitelmassa noudatetaan eurooppalaista ja kansallista korkeakoulututkintojen viitekehystä (NQF ja EQF, taso 6).
Tampereen ammattikorkeakoulun musiikin koulutus ja Tampereen konservatorio toimivat kiinteässä yhteistyössä samassa toimipisteessä. Tampereen Musiikkiakatemia on tämän yhteistyön tunnus, jonka nimissä kehitetään ja toteutetaan mm. produktio- ja konserttitoimintaa.
Tampereen Musiikkiakatemialla on neuvottelukunta, joka toimii yhteistyöelimenä musiikkialan työelämään. Musiikin koulutuksella on yhteistyösopimuksia tiettyjen työelämätoimijoiden kanssa. Työelämäyhteistyö toteutuu lisäksi mm. projektien, työelämässä suoritettavien harjoittelujaksojen, opettajien taiteellisen ja pedagogisen toiminnan, julkaisujen, ammattimuusikkoina toimivien tuntiopettajien sekä musiikkipedagogikoulutuksen pedagogisen verkoston kautta.
Opetussuunnitelman kehittämisessä on kuultu neuvottelukunnan, työelämän edustajien ja opiskelijoiden näkemyksiä.
This curriculum includes following specialisations:
This curriculum includes following attachments:
Select timing, structure or classification view
Show study timings by academic year, semester or period
Code | Name | Credits (cr) | 2018-2019 | 2019-2020 | 2020-2021 | 2021-2022 | Autumn 2018 | Spring 2019 | Autumn 2019 | Spring 2020 | Autumn 2020 | Spring 2021 | Autumn 2021 | Spring 2022 | 1. / 2018 | 2. / 2018 | 3. / 2019 | 4. / 2019 | 1. / 2019 | 2. / 2019 | 3. / 2020 | 4. / 2020 | 1. / 2020 | 2. / 2020 | 3. / 2021 | 4. / 2021 | 1. / 2021 | 2. / 2021 | 3. / 2022 | 4. / 2022 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
18MP-1000 |
Instrument Skills
(Choose all ) |
20 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00DJ18 | Instrumental Skills 1 | 16 | 16 | 8 | 8 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||||||||||||
2X00DJ41 | Accompaniment Instrument as a Tool of Music Pedagogy | 4 | 4 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||||||||
18MP-1021 |
Instrumental Skills (Instrument Pedagogue)
(Choose all ) |
16 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00DJ19 | Recital 1 | 16 | 16 | 8 | 8 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||||||||||||
18MP-1002 |
Music Theory, History and Technology
(Choose all ) |
34 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00CF44 | Aural Perception 1 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | |||||||||||||||||||||
2X00CF49 | Aural Perception 2 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | |||||||||||||||||||||
2X00DA14 | Aural Perception 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | |||||||||||||||||||||
2X00CY06 | Music Theory and Harmony | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | |||||||||||||||||||||
2X00DJ20 | Music Analysis 1 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | |||||||||||||||||||||
2X00DJ21 | Music Analysis 2 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | |||||||||||||||||||||
2X00DC68 | Music History 1 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | |||||||||||||||||||||
2X00DC69 | Music History 2 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | |||||||||||||||||||||
2X00CF57 | Music History, Advanced 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | |||||||||||||||||||||
2X00CF52 | Arrangement and Basics of Instrumentation | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | |||||||||||||||||||||
2X00CF48 | Information Technology | 2 | 2 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | |||||||||||||||||||||
2X00CF53 | Information Technology of Music | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | |||||||||||||||||||||
18MP-1003 |
Pedagogical Skills
(Choose all ) |
45 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00CG21 | Working Environments of a Music Pedagogue and Basics of Pedagogue | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | |||||||||||||||||||||
2X00CG24 | Pedagogical Basic Skills | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | |||||||||||||||||||||
2X00CG27 | Collaborative Identity in Music Instruction | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | |||||||||||||||||||||
2X00CG32 | Learning Environments and Teaching Development Project | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | |||||||||||||||||||||
2X00CG22 | Working as a Music Pedagogue | 4 | 4 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||||||||
2X00CG25 | Learning Environments and Methods | 4 | 4 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||||||||
2X00CG28 | Enlarged Pedagogical Aspects | 4 | 4 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||||||||
2X00CG33 | Future Music Instruction | 4 | 4 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||||||||
2X00CG30 | Pedagogical Practicum 1 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | |||||||||||||||||||||
2X00DJ22 | Pedagogical Practicum 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | |||||||||||||||||||||
2X00CG29 | Pedagogical Practicum 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | |||||||||||||||||||||
2X00CG34 | Pedagogical Practicum 4 | 2 | 2 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | |||||||||||||||||||||
18MP-1004 |
Communication Skills, Entrepreneurship and Wellbeing
(Choose all ) |
16 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00CY08 | Orientation to Studies, Mental Training and Ergonomics | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | |||||||||||||||||||||
2X00CY10 | Ergonomics and Mental Training in Music | 2 | 2 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | |||||||||||||||||||||
VENGLANTI-8 | English, Starting Level | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||
VRUOTSI-8 | Swedish, Starting Level | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00CF60 | English for Music Professionals | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | |||||||||||||||||||||
2X00CF61 | Yrkessvenska för musikbranchen | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | |||||||||||||||||||||
2X00CF62 | Information Acquisition and Writing Skills | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | |||||||||||||||||||||
2X00DJ23 | Entrepreneurship for Artists and Career Planning | 2 | 2 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | |||||||||||||||||||||
18MP-1005 |
Instrument Skills, Advanced
(Choose all ) |
32 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00DJ24 | Instrumental Skills 2 | 16 | 16 | 8 | 8 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||||||||||||
2X00DJ25 | Recital 2 | 16 | 16 | 8 | 8 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||||||||||||
18MP-1006 |
Music Theory, History and Technology, Advanced
(Choose ects: 49 ) |
49 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00DJ31 | Counterpoint | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00DJ32 | Compositional Techniques 1 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00DJ33 | Compositional Techniques 2 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00DJ34 | Compositional Techniques 3 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00CH95 | Orchestration | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00DJ42 | Composing C1 | 10 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00DJ43 | Composing C2 | 10 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00CH85 | Aural Perception 4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00CH84 | Music Analysis, Advanced | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00CH87 | Pop and Jazz Theory and Aural Perception | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00DJ39 | Arrangement | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00DJ35 | Early Childhood Music Education | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00DJ36 | Music Instruction in Primary Education | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00DJ37 | Adult Education of Music | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00DJ38 | Special Education of Music | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00DM34 | Music Pedagogical Application of Information and Communication Technologies | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
18MP-1007 |
Choral Conducting
(Choose all ) |
48 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00DD62 | Choral Conducting C1 | 10 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00DD63 | Choral Conducting C2 | 10 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00DD64 | Choral Conducting B1 | 10 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00CY13 | Recital B | 14 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00CH85 | Aural Perception 4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||
18MP-1017 |
Alternative Professional Skills
(Choose ects: 0 ) |
0 | ||||||||||||||||||||||||||||
18MP-1010 |
Free-choice Studies
(Choose ects: 15 ) |
15 | ||||||||||||||||||||||||||||
18MP-1011 |
Practical Training (Instrumental Pedagogy)
(Choose all ) |
30 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00CY14 | Choir | 2 | 2 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | |||||||||||||||||||||
2X00CF89 | Teacher Training 1 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | |||||||||||||||||||||
2X00DJ26 | Teacher Training 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | |||||||||||||||||||||
2X00DJ27 | Teacher Training 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | |||||||||||||||||||||
2X00CF96 | Teacher Training 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||||||||
2X00DJ28 | Ensemble | 4 | 4 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||||||||
2X00DJ30 | Ensemble | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | |||||||||||||||||||||
2X00CF97 | Ensemble | 4 | 4 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||||||||
2X00CG36 | Working in Music Field | 4 | 4 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||||||||
18MP-1023 |
Musiikinteoriapedagogin harjoittelu (laaja-alainen musiikkipedagogiikka)
(Choose ects: 30 ) |
30 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00CY14 | Choir | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00DJ44 | Teacher Training 1 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00DJ45 | Teacher Training 2 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00DJ46 | Teacher Training 3 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00DJ47 | Teacher Training 4 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00DJ48 | Ensemble | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00CG36 | Working in Music Field | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00DJ49 | Composing Project 1 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00DJ50 | Composing Project 2 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
18MP-1013 |
Practical Training (Choral Conducting)
(Choose all ) |
30 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00CG04 | Choir 1 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00CG06 | Choir 2 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00CG08 | Choir 3 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00CG10 | Choir 4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00CG03 | Teacher Training 1 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00CG05 | Teacher Training 2 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00CG07 | Teacher Training 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00CG09 | Teacher Training 4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||
18MP-1014 |
Bachelor´s Thesis
(Choose all ) |
15 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00CG19 | Bachelor´s Thesis, Planning | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | |||||||||||||||||||||
2X00CG20 | Bachelor´s Thesis, Execution and Reporting | 10 | 10 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
Total | 240 | 61 | 52 | 50 | 45 | 30.5 | 30.5 | 26 | 26 | 25 | 25 | 22.5 | 22.5 | 15.7 | 15.7 | 15.7 | 15.7 | 13.4 | 13.4 | 13.4 | 13.4 | 12.7 | 12.7 | 12.7 | 12.7 | 11.3 | 11.3 | 11.3 | 11.3 |
TAMK Generic Competences
TAMK’s generic competences mean such competences that every graduating student of TAMK should have. These competences are mainly learnt inside courses with the support of diverse teaching methods, but the fields of study may also offer specific courses on some of the themes.
Degree Certificate - Bachelors's degree (EQF6)
Structuring for Degree Certificate for Bachelor's Degree, according to AMK legislation. (Basic model).
Due to the timing of optional and elective courses, credit accumulation per semester / academic year may vary.