Siirry suoraan sisältöön

Process and Quality ManagementLaajuus (5 op)

Tunnus: 7H00EC41

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- hallitsee sosiaali- ja terveysalan laatutyön ja laadun hallinnan perusteet ja menetelmät
- hallitsee keskeiset laadunhallintajärjestelmät ja niiden sisällön
- hallitsee prosessijohtamisen perusteet ja menetelmät
- osaa kuvata, mitata ja kehittää palvelujen laatuja sekä prosesseja

Sisältö

- prosessi- ja laatujohtamisen perusteet ja menetelmät sosiaali- ja terveysalalla
- laadunhallintajärjestelmät
- prosessien kuvaaminen
- prosessien suorituskyvyn mittaaminen ja jatkuva parantaminen
- laatujohtaminen osana oman työyksikön toiminnan kehittämistä

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija
- kykenee hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja käyttämään kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä
- kykenee soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa
- ei osoita aihealueen kriittistä arviointia
- osallistuminen opintojaksolle vaihtelevaa

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa sekä kansallisista että kansainvälisistä tiedonlähteistä sekä arvioimaan lähteitä kriittisellä otteella
- osaa tehdä analyysia ja synteesiä aihealueesta
- kykenee käyttämään hankkimaansa tietoa nykyisten toimintatapojen kriittisessä arvioinnissa ja kehittämisessä
- osallistuminen opintojaksolla pääsääntöisesti aktiivista ja ammatillista

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa useista kansallisista ja kansainvälisistä tiedonlähteistä, arvioimaan tutkimuksia kriittisellä otteella ja muodostamaan kerätystä tiedosta synteesin
- osoittaa syvällisen näkemyksensä aihealueesta
- kykenee kriittisesti arvioimaan nykyisiä käytäntöjä ja luomaan uusia näyttöön perustuvia toimintatapoja
- osallistuminen opintojaksolla kokonaisuutena aktiivista ja ammatillista