Siirry suoraan sisältöön

KuluttajakäyttäytyminenLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: YT00CD09

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija oppii ymmärtämään kuluttajan ostokäyttäytymistä. Opiskelija hahmottaa ostopäätösprosessin vaiheet ja siihen vaikuttavat sisäiset, ostotilanne- ja ulkoiset tekijät.
Opiskelija osaa soveltaa kuluttajakäyttäytymisen tietämystään liiketoiminnan suunnittelussa.

Sisältö

Käsitys kuluttajasta, merkitys liiketoiminnalle, päätöksenteon tasot, ostopäätösprosessi, sisäiset vaikutustekijät, ostotilannetekijät, ulkoiset vaikutustekijät.

Lisätiedot

Kirjallisuus:
1) Solomon [et al.] (2010). Consumer behaviour: a European perspective.
2) Ekström (ed.) (2010). Consumer behaviour: a Nordic perspective.
3) Ajankohtaiset lähteet opiskelijan oman valinnan mukaan.
4) Muu opintojaksolla ilmoitettava materiaali.

Siirry alkuun