KuluttajakäyttäytyminenLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: YT00CD09
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija oppii ymmärtämään kuluttajan ostokäyttäytymistä. Opiskelija hahmottaa ostopäätösprosessin vaiheet ja siihen vaikuttavat sisäiset, ostotilanne- ja ulkoiset tekijät.
Opiskelija osaa soveltaa kuluttajakäyttäytymisen tietämystään liiketoiminnan suunnittelussa.
Sisältö
Käsitys kuluttajasta, merkitys liiketoiminnalle, päätöksenteon tasot, ostopäätösprosessi, sisäiset vaikutustekijät, ostotilannetekijät, ulkoiset vaikutustekijät.
Lisätiedot
Kirjallisuus:
1) Solomon [et al.] (2010). Consumer behaviour: a European perspective.
2) Ekström (ed.) (2010). Consumer behaviour: a Nordic perspective.
3) Ajankohtaiset lähteet opiskelijan oman valinnan mukaan.
4) Muu opintojaksolla ilmoitettava materiaali.