Markkinoinnin perusteetLaajuus (3 op)
Opintojakson tunnus: A-PIB09
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 3 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää muuttuvan markkinoinnin roolin yrityksessä sekä markkinointiajattelun kehittymisen. Hän tuntee yrityksen markkinointiympäristöt. Hän hallitsee ostokäyttäytymiseen ja segmentointiin vaikuttavat tekijät. Hän ymmärtää markkinoinnin kilpailukeinojen tehokkaan käytön asiakassuhteiden ja sidosryhmien näkökulmasta ja ymmärtää asiakassuhdemarkkinointia kokonaisuutena.
Sisältö
Markkinointiajattelun kehitys, yrityksen markkinointiympäristöt, ostokäyttäytyminen ja segmentointi, markkinoinnin kilpailukeinot, asiakassuhdemarkkinoinnin perusteet.
Lisätiedot
Itsearviointi: Opiskelija vertaa omaa osaamistaan ja ammattitaitoaan mainittuihin vaatimuksiin ja esittää ne Hyvähot-järjestelmän kuvauksissa.
Vaihtoehtoinen suoritustapa: Opiskelija laatii markkinointisuunnitelman käyttäen apuna linkkejä, jotka löytyvät http://koti.tamk.fi/~karttas/index.html