Siirry suoraan sisältöön

Tuotekehitys, myynti ja markkinointiLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: 5K00BI01

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa uuden teollisen tuotteen/palvelun/järjestelmän tuotekehitysprojektin eri vaiheet ja menetelmiä. Opiskelija osaa hinnoittelun ja katetuottolaskennan periaatteet sekä ymmärtää tuotteen arvonmuodostuksen ja elinkaaren, kestävän kehityksen huomioiden.
Opiskelija tuntee teknisten- ja investointituotteiden osto - ja myyntiprosessien lainalaisuudet. Opiskelija kykenee työskentelemään oman teollisen suuntautumisvaihtoehtonsa tuotekehitysprojektissa, projektille ja loppuasiakkaalle lisäarvoa tuottaen - esim. IoT:n mahdollisuuksia hyödyntäen.
Lisäksi opiskelija ymmärtää myynnin ja markkinoinnin yhteyden kaupallisen menestyksen kannalta, osaten fokusoitua myös kansainvälisille markkinoille.

Sisältö

Markkinalähtöisen tuotestrategia ja tuotekehityksen merkitykses yrityksen menestystekijänä. Tuotekehityksen menetelmät, organisointi, budjetointi ja tulosten suojaamisenen. Uuden tuotteen kehitys, tuotteistus, tuoterakenteen ja tuotteen elinkaaren hallinta osana tuotekehitysprosessia. Asiakastarpeiden määrittely ja vaatimustenhallinta sekä markkinoinnin kanavat.

Siirry alkuun