Siirry suoraan sisältöön

Asiakastuotteet ja niiden markkinointiLaajuus (3 op)

Opintojakson tunnus: 5P00CW78

Opintojakson perustiedot


Laajuus
3 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija tietää
- paperi- ja kartonkituotteiden kysynnän ja tarjonnan maailmassa ja Euroopassa
- paperi- ja kartonkituotteiden kysyntään lyhyellä ja pitkällä aikavälillä vaikuttavat indikaattorit
- selluloosan, paperi- ja kartonkituotteiden kauppavirrat maailmassa
- ulkomaankaupan keskeiset vientidokumentit
- ulkomaankaupan toimitusehtolausekkeet
- ulkomaankaupan riskit
- Business to Business markkinoinnin tunnuspiirteet
- asiakassuhdemarkkinoinnin tavoitteet sekä hyödyt
- markkinoinnin peruskilpailukeinot ja niiden soveltamisen paperi- ja kartonkituotteiden markkinointiin
- eco-/vihreänmarkkinoinnin soveltamisen metsäklusterissa

Sisältö

Paperi- ja kartonkituotteiden kysyntä ja tarjonta maailmassa ja Euroopassa, paperi- ja kartonkituotteiden kysyntään lyhyellä ja pitkällä aikavälillä vaikuttavat indikaattorit, selluloosan, paperi- ja kartonkituotteiden kauppavirrat maailmassa, ulkomaankaupan keskeiset vientidokumentit, ulkomaankaupan toimitusehtolausekkeet, ulkomaankaupan riskit, Business to Business markkinoinnin tunnuspiirteet, asiakassuhdemarkkinoinnin tavoitteet ja hyödyt asiakkaalle ja yritykselle, markkinointikanavararatkaisut, henkilökohtainen myyntityö, myynninedistäminen ja mainonta paperiklusteriyritykissä

Siirry alkuun