Asiakastuotteet ja niiden markkinointiLaajuus (3 op)
Opintojakson tunnus: 5P00CW78
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 3 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija tietää
- paperi- ja kartonkituotteiden kysynnän ja tarjonnan maailmassa ja Euroopassa
- paperi- ja kartonkituotteiden kysyntään lyhyellä ja pitkällä aikavälillä vaikuttavat indikaattorit
- selluloosan, paperi- ja kartonkituotteiden kauppavirrat maailmassa
- ulkomaankaupan keskeiset vientidokumentit
- ulkomaankaupan toimitusehtolausekkeet
- ulkomaankaupan riskit
- Business to Business markkinoinnin tunnuspiirteet
- asiakassuhdemarkkinoinnin tavoitteet sekä hyödyt
- markkinoinnin peruskilpailukeinot ja niiden soveltamisen paperi- ja kartonkituotteiden markkinointiin
- eco-/vihreänmarkkinoinnin soveltamisen metsäklusterissa
Sisältö
Paperi- ja kartonkituotteiden kysyntä ja tarjonta maailmassa ja Euroopassa, paperi- ja kartonkituotteiden kysyntään lyhyellä ja pitkällä aikavälillä vaikuttavat indikaattorit, selluloosan, paperi- ja kartonkituotteiden kauppavirrat maailmassa, ulkomaankaupan keskeiset vientidokumentit, ulkomaankaupan toimitusehtolausekkeet, ulkomaankaupan riskit, Business to Business markkinoinnin tunnuspiirteet, asiakassuhdemarkkinoinnin tavoitteet ja hyödyt asiakkaalle ja yritykselle, markkinointikanavararatkaisut, henkilökohtainen myyntityö, myynninedistäminen ja mainonta paperiklusteriyritykissä