Vähittäistavarakaupan kilpailukeinotLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: VB226
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Vähittäiskaupan kilpailukeinot (5 op)
Opintojakson tavoite
Opintojakso kuuluu toisena osana Keskon kauppiasyrittäjyyspolun opintoihin, jotka suoritetaan yhteistyössä TAMK:n ja Keskon kanssa sopimuksen mukaan. Tämän opintojakson tavoitteena on luoda kokonaiskäsitys yrittäjäpohjaisen päivittäistavarakaupan kilpailukeinoista. Oppijakson suoritettuaan opiskelija osaa ideoida, tunnistaa ja hyödyntää erilaisten pt-kauppojen ja ketjujen käyttämiä kilpailukeinoja sekä suunnitella yksittäisen pt-kaupan kilpailukeinot yrittäjäpohjaisessa ketjussa.
Opetusmenetelmät
Virtuaaliopetus sekä itsenäiset, arvioitavat tehtävät
Arviointimenetelmät
Arvioitavat tehtävät ja tentti
Edellytys opintojaksolle pääsemiseksi
Opintojakson 1 (Päivittäistavarakaupan toimintaympäristö) hyväksytty suorittaminen sekä
oppilaitoksen suorittamassa valintamenettelyssä hyväksytyksi tuleminen
Kirjallisuus
Havumäki, Heidi & Jaranka, Eila: Kauppa – toiminnan suunnittelusta markkinointiin, Otava 2006
Aarnikoivu, Henrietta: Onnistu asiakaspalvelussa, WSOY 2005
Opettajan nimi
Maija Haaramo
Opetuskieli
Suomi
Sisältö
Opetuksen sisältö
1. Kauppapaikka ja myymälä
2. Tuotteet ja palvelut
3. Hinta ja laatu
4. Asiakaspalvelu
5. Markkinointiviestintä