Siirry suoraan sisältöön

Vähittäistavarakaupan kilpailukeinotLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: VB226

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Vähittäiskaupan kilpailukeinot (5 op)

Opintojakson tavoite
Opintojakso kuuluu toisena osana Keskon kauppiasyrittäjyyspolun opintoihin, jotka suoritetaan yhteistyössä TAMK:n ja Keskon kanssa sopimuksen mukaan. Tämän opintojakson tavoitteena on luoda kokonaiskäsitys yrittäjäpohjaisen päivittäistavarakaupan kilpailukeinoista. Oppijakson suoritettuaan opiskelija osaa ideoida, tunnistaa ja hyödyntää erilaisten pt-kauppojen ja ketjujen käyttämiä kilpailukeinoja sekä suunnitella yksittäisen pt-kaupan kilpailukeinot yrittäjäpohjaisessa ketjussa.

Opetusmenetelmät
Virtuaaliopetus sekä itsenäiset, arvioitavat tehtävät

Arviointimenetelmät
Arvioitavat tehtävät ja tentti

Edellytys opintojaksolle pääsemiseksi
Opintojakson 1 (Päivittäistavarakaupan toimintaympäristö) hyväksytty suorittaminen sekä
oppilaitoksen suorittamassa valintamenettelyssä hyväksytyksi tuleminen

Kirjallisuus
Havumäki, Heidi & Jaranka, Eila: Kauppa – toiminnan suunnittelusta markkinointiin, Otava 2006
Aarnikoivu, Henrietta: Onnistu asiakaspalvelussa, WSOY 2005

Opettajan nimi
Maija Haaramo

Opetuskieli
Suomi

Sisältö

Opetuksen sisältö
1. Kauppapaikka ja myymälä
2. Tuotteet ja palvelut
3. Hinta ja laatu
4. Asiakaspalvelu
5. Markkinointiviestintä

Siirry alkuun