AV-tuotteen taloushallinto ja markkinointiLaajuus (4 op)
Opintojakson tunnus: H808-10B
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 4 op
Sisältö
Opintojakson tyyppi
Pakollinen
Opintojakson taso
Ammattiopinnot
Opintojakson tavoite
- opiskelija osaa av-tuotteen kustannuslaskennan, budjetoinnin ja hinnoittelun sekä arvonlisäverotuksen perusasiat.
- opiskelija osaa suunnitella av-tuotteen markkinointistrategian
- opiskelija perehtyy av-tuotteen markkinointitapoihin ja jakelukanaviin
- opiskelija perehtyy av-tuotteen jakeluun liittyviin tekijänoikeus- ja sopimusasioihin
Opintojakson sisältö
- arvonlisäverotus musiikkibisneksessä
- av-tuotteen kustannusten muodostuminen, erityisesti henkilöstökustannukset
- projektin budjettisuunnittelu ja -tarkkailu
- katetuottolaskenta ja hinnoittelun periaatteet
- aktiivinen seuranta musiikin ajankohtaisista markkinointitavoista
- av-tuotteen markkinointistrategian suunnitteleminen
- mediaryhmät ja niiden kuluttajaryhmät, kuluttajien käyttäytyminen
- tarinayhteiskunta
- av-tuotteen jakelukanavat
- av-tuotteen jakeluun liittyvät tekijänoikeus- ja sopimusasiat
Opetusmenetelmät
kontaktiopetus ja/tai virtuaaliopetus sekä opiskelijan itsenäinen ja/tai ryhmätyö
Arviointimenetelmät
Sovitaan opintojakson alussa.
Edellytys opintojaksolle pääsemiseksi
Ei edeltäviä kursseja
Kirjallisuus
Sovitaan opintojakson alussa.
Opintojaksosta vastaava
Pirjo Sammalkangas ja Harri Karvinen
Opetusvuosi
2. vuosi
Lukukausi
syys-/kevätlukukausi
Opetuskieli
Suomi