Siirry suoraan sisältöön

AV-tuotteen taloushallinto ja markkinointiLaajuus (4 op)

Opintojakson tunnus: H808-10B

Opintojakson perustiedot


Laajuus
4 op

Sisältö

Opintojakson tyyppi
Pakollinen

Opintojakson taso
Ammattiopinnot

Opintojakson tavoite
- opiskelija osaa av-tuotteen kustannuslaskennan, budjetoinnin ja hinnoittelun sekä arvonlisäverotuksen perusasiat.
- opiskelija osaa suunnitella av-tuotteen markkinointistrategian
- opiskelija perehtyy av-tuotteen markkinointitapoihin ja jakelukanaviin
- opiskelija perehtyy av-tuotteen jakeluun liittyviin tekijänoikeus- ja sopimusasioihin

Opintojakson sisältö
- arvonlisäverotus musiikkibisneksessä
- av-tuotteen kustannusten muodostuminen, erityisesti henkilöstökustannukset
- projektin budjettisuunnittelu ja -tarkkailu
- katetuottolaskenta ja hinnoittelun periaatteet
- aktiivinen seuranta musiikin ajankohtaisista markkinointitavoista
- av-tuotteen markkinointistrategian suunnitteleminen
- mediaryhmät ja niiden kuluttajaryhmät, kuluttajien käyttäytyminen
- tarinayhteiskunta
- av-tuotteen jakelukanavat
- av-tuotteen jakeluun liittyvät tekijänoikeus- ja sopimusasiat

Opetusmenetelmät
kontaktiopetus ja/tai virtuaaliopetus sekä opiskelijan itsenäinen ja/tai ryhmätyö

Arviointimenetelmät
Sovitaan opintojakson alussa.

Edellytys opintojaksolle pääsemiseksi
Ei edeltäviä kursseja

Kirjallisuus
Sovitaan opintojakson alussa.

Opintojaksosta vastaava
Pirjo Sammalkangas ja Harri Karvinen

Opetusvuosi
2. vuosi

Lukukausi
syys-/kevätlukukausi

Opetuskieli
Suomi

Siirry alkuun